(voorlopig) stoppen met online poker

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Vanaf eergisteren Ben ik gestopt met online poker. Ik heb genoeg van de bad beats en het gezeur. vanaf nu spele ik alleen nog offline, en af en toe online een keer een freeroll. Ik heb geen zin meer in het gestress om echt geld.

Ik heb nog geld staan op full tilt, dus ik kom vast nog wel terug, alleen nu even niet. Ik heb geen idee hoelang deze puaze gaat duren. het kan zijn dat ik over 2 weken weer zin krijg in online poker. het kan ook zo zijn dat het een stuk langer duurt. Ik zal gewoon blijven posten hier, want ik vind het nog steeds leuk om handjes te analizeren en mensen te helpen hun spel te verbeteren.

-Peter
  • 8 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Tuurlijk kan je deze break ook gebruiken om veel te lezen online en zo veel bij te leren tot je weer klaar voelt om er vol tegenaan te gaan.
      Hopelijk kom je beter uit deze (leer/studeer) pauze om zo terug winsten te maken.

Grtz elrio
    • Number3
      Number3
      Bronze
      Ik doe hetzelfde.
      Al 10 dagen niet meer online poker gespeeld, werd er helemaal gek van.
      De dagen voor mijn stop $65 verspeelt, puur omdat ik geen discipline meer kon opbrengen.
      Ik heb er nu nog $35 opstaan, rustig wachten en kijken wanneer ik weer ga spelen.(Alleen is nu de limit van PS wel klote, dat ik in die 120 dagen de 600 punten moet halen wil ik me 50 houden)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik zit ook een beetje in de struggle... loop nu al langer dan een maand heel kut.

Maar ik probeer nog een keer een nieuw plan. Als dat niet werkt stop ik.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      ik zit ook een beetje in de struggle... loop nu al langer dan een maand heel kut.

Maar ik probeer nog een keer een nieuw plan. Als dat niet werkt stop ik.
      Jij moet gewoon minder bluffen! All in met je q hoog... :p

Ik heb ongeveer hetzelfde als number3. eerst een paar bad beats en dan mijn halve bankroll weggetilt. Nu nog maar 25 over ofzo. Ach, zo hou ik ook meer tijd over om me op andere dingen te storten :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Volgens mij zijn dit soort zaken vrij normaal in de beginfase. Het blijft moeilijk om een kleine BR te hebben. Het zet je onder druk om te presteren en elke misser voel je direct in je BR.

Ik heb zelf ook deze weg gewandeld en weet hoe balen dat is.

Toch denk ik dat het vooral de onzekerheid over je BR rol is en daarnaast de neiging te snel te willen groeien.

In mijn ogen zijn er een paar wegen om verder te komen in poker. Hier zijn er een paar:

- je zorgt voor een giga-BR en gaat toch gewoon kleine limieten spelen tot je er duurzaam kunt winnen. Zo maak je jezelf geen zorgen over je BR en speel je vrijer. Hierbij is het wel zaak om evengoed pas hoger te gaan spelen wanneer je duidelijk in de plus blijft spelen op langere termijn.

Dat laaste vind ik eigenlijk zo wie zo een absolute voorwaarde.

-Je kunt eerst echt uitgebreid studeren, onderzoeken, testen en voorbereiden. Flinke kansberekeningen maken over minlopen e.d. en pas dan beginnen. Ook hierbij hou je wel een flinke BR aan.

- Je gaat via freerolls je BR vergroten en doet zo vooral ervaring op in het spelen tegen weak-loose spelers. Wanneer je regelmatig de finaletafel kunt halen, ga je over naar kleine buy-ins en zo verder...

Zelf voel ik het meest voor een combinatie. Uiteraard zijn er veel meer mogelijkheden.

Het idee om even snel de top te halen is volgens mij een sprookje dat maar voor enkelen is weggelegd. Het is gewoon hard werken. Wil je dat niet, dan kun je altijd nog voor puur plezier spelen, maar dan zijn freerolls e.d. toch echt leuker om te doen denk ik.

Overigens is er niets mis mee om eens een pauze in te lassen. Ik heb zelf al sinds de 18e geen game meer gespeeld, om allerlei verschillende redenen. (m.u.v. de freerolls)

Zodra ik de gelegenheid weer heb ga ik gewoon weer aan de bak, met nieuwe kennis en nieuw enthousiasme...

Groetjes en succes!

Z.
    • Number3
      Number3
      Bronze
      Bedankt voor de tips.
      Maar ik ken mezelf en heb al een keer een BR van $60 op Everest verloren, en eentje van $130 op PartyPoker ook verloren.
      Dus ik denk dat ik deze $35 maar even laat staan, totdat ik er weer echt zin in heb. (zit alleen een beetje met die 120 dagen in me maag)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heb je dat geld dan nog niet vrijgespeeld? Zou ik eerst ff checken.

Bovendien gaat je plezier toch boven $35 (€22,40)? 1 avondje uit en je bent meer kwijt...

Om dan met baggergevoel te gaan zitten hangen en wurgen lijkt me niet slim.

Als ik jou was ging ik even uitzoeken hoeveel je nog moet vrijspelen in die termijn en hoe lang je nog hebt.

Z
    • Number3
      Number3
      Bronze
      ja maar ik heb toch geen plezier als ik die $35 ook wegtilt.
      Ik kan nu toch niet geconcentreerd spelen, ik wil zo snel mogelijk terug naar die 100, lukt dat niet, ga ik op dit moment denk ik weer tilten.

Dat heb ik niet altijd natuurlijk, maar alleen na zo'n downswing.