High Blinds

• RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Heb gehoord dat het team dat SNG en MTT handen beoordeelt is uitgebreid. Proficiat aan Veertje ;) .

Heb het vlgende probleem: speel geregeld SNG's en van tijd tot tijd een een MTT. Ik speel Speed of Turbo omdat ik merk dat ik geen drie-vier uur geconcentreerd kan blijven en liefst met +10 players speel. Nu slaag ik er meestal wel in om het eerste half uur-uur goed mee te gaan, maar dan gaan die blinds echt wegen. Op een bepaald moment moet ik dan echt gaan pushen en voel me hier onzeker over. Ga dan domme dingen doen... A little help would be nice.
      Hieronder volgen 2 handen uit detzelfde SNG, final table.
      De volgende post vind je 2 handen uit een MTT, na de add-on break natuurlijk.

Titan Poker "TURBO" Komondor 0/600, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button (1020)
      BB (6770)
      CO (2540)
      UTG (RidderSven)UTG (1600)
      UTG+1 (4370)
      CO-1 (210)
      CO CO (2590)

Preflop: UTG is UTG with 7:spade: A:spade:
      1 fold, UTG calls 600, 2 folds, CO moves all-in for 2590, 2 folds, UTG moves all-in for 1000.

Flop (4790) 4:club: A:heart: 3:diamond:

Turn (4790) K:heart:

River (4790) 4:spade:

UTG shows 7:spade: A:spade:
      CO shows J:diamond: J:heart:

Titan Poker 3,000 GP SPEED Rebuy 800/1600, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button (6040)
      SB (8100)
      BB (3590)
      UTG (8500)
      UTG+1 (20787)
      MP (2580)
      MP MP (4820)
      MP MP (2540)
      CO-1 (RidderSven)CO-1 (3800)
      CO (4860)

Preflop: CO-1 is in the CO-1 with J:club: K:diamond:
      3 folds, MP calls 1600, MP moves all-in for 2540, CO-1 calls 2540, 4 folds, MP calls 940.

Flop (10020) 7:heart: 9:club: 5:spade:
      MP moves all-in for 2280, CO-1 moves all-in for 1260.

Turn (13560) A:heart:

River (13560) J:diamond:

MP shows A:diamond: A:spade:
      MP shows T:diamond: K:spade:
      CO-1 shows J:club: K:diamond:

MP wins 13560 with Three of a kind, Aces
      UTG wins 4790 with Two pair, Aces and Fours with a King for a kicker

Wat denken jullie? Die laatste lijkt echt loose maar vergeet die blinds niet.
  • 12 antwoorden
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      En hier komen die van de MTT

Titan Poker 3,000 GP SPEED Rebuy 500/1000, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

CO CO (3610)
      CO CO (1130)
      UTG (7800)
      UTG+1 (11700)
      UTG+1 (17755)
      MP (18280)
      MP (8915)
      CO-1 (4890)
      CO (RidderSven)(3800)

Preflop: CO is in the CO with 7:spade: 8:spade:
      5 folds, CO moves all-in for 3610, CO moves all-in for 1130, 2 folds.

Flop (6240) 2:spade: 9:spade: Q:diamond:

Turn (6240) 2:club:

River (6240) T:spade:

CO shows K:diamond: 6:diamond:
      CO shows 7:diamond: K:club:

CO wins 3120 with One pair, Twos

CO wins 3120 with One pair, Twos

Titan Poker "TURBO" Komondor 300/600, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

CO (1590)
      CO (1020)
      CO CO (5870)
      UTG (RidderSven)UTG (3200)
      UTG+1 (7210)
      CO (210)

Preflop: UTG is UTG with K:heart: J:heart:
      3 folds, CO moves all-in for 5870, UTG moves all-in for 2900, 1 fold.

Flop (9670) 7:club: 8:diamond: 5:club:

Turn (9670) 6:club:

River (9670) 3:club:

CO shows Q:club: J:club:
      UTG shows K:heart: J:heart:

CO wins 9670 with Flush (Clubs) with Queen high
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      nr 3 klopt de handhistory niet.

A7 moet je niet limpen en dan de raise callen. die push je zelf.

verder helpt het als je zegt wat de bubble is.

over het algemeen vind ik dat je te veel handen all in callt.
      je kan beter pushen dan callen. als je callt met KJ lig je 9 van de 10 keer achter omdat de ander pusht met elke willekeurige aas.
      je gaat dus maximaa een coinflip aan, en jij moet de beslissing nemen. dit is altijd vervelend. liever zelf pushen en de ander laten denken of hij callt.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      nr 3 klopt de handhistory niet.

A7 moet je niet limpen en dan de raise callen. die push je zelf.

verder helpt het als je zegt wat de bubble is.

over het algemeen vind ik dat je te veel handen all in callt.
      je kan beter pushen dan callen. als je callt met KJ lig je 9 van de 10 keer achter omdat de ander pusht met elke willekeurige aas.
      je gaat dus maximaa een coinflip aan, en jij moet de beslissing nemen. dit is altijd vervelend. liever zelf pushen en de ander laten denken of hij callt.
      Ben ik het helemaal mij eens. Je called teveel, je moet zelf de aggressor zijn! Als jij bijvoorbeeld met 9-10 pushed en iemand heeft Q-10 dan moet hij echt goed nadenken voordat hij called. Puur doordat jij de aggressor bent kun je winnen met mindere kaarten. Dit houdt in dat je af en toe ook op je muil gaat, maar daar staat tegenover dat je ook vaker ITM raakt.

Post trouwens geen 4/5 handen in 1 topic. Het maakt het verwarrend en je zult minder gerichte feedback krijgen. Wat ik nu dus ook doe :D
    • titi87
      titi87
      Bronze
      Ik weet niet meer wie het schreef maar ik las het ergens, het heet het Gap principe. bij hoge blinds moet je om te callen altijd een betere hand hebben dan je tegenstander. A7 utg is sowieso kut. Als je probeert met een push te stealen doe het dan zoals je in die andere handen doet in positie CO of dealer. Paar keer ben je gewoon unlucky, hoort erbij.
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Ja sorry voor de wat klunzige posts, eerste keer dat ik handen post, bijgevolg...

Ik zit tijdens het spel soms zo te twijfelen of ik me wel zou moeien met dergelijke kaarten dat nog eens pushen niet in me opkomt. Dus bij hoge blinds minder handen gewoon callen, positie uizoeken, pushen en dan maar hopen dat ik hit.

Hopelijk vat ik dit juist samen...

Bedankt voor de raad!
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      als je minder dan 10 bb hebt is het altijd push of fold. NOOOOOOOOIT limpen. je range om mee te pushen is ook een stuk groter dat je range om een push mee te callen. sharp heeft een video gemaakt over dit onderwerp. probeer dei eens te bekijken
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RidderSven

positie uizoeken, pushen en dan maar hopen dat ik hit.

Hopelijk vat ik dit juist samen...

Bedankt voor de raad!
      nee niet helemaal. bij het pushen hoef je namelijk niet perse te hitten. heel vaak wordt er gefold. en zo pak je de blinds op. je hoeft niet per se te dubbelen om ITM te komen. pak die hoge blinds een keer of 3 op en hoppa je staat er al veel beter voor.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      gewoon oefenen met de ICM Trainer Light

Dan zal je niet dikwijls meer twijfelen.. ;)
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Vond de HH's wat onduidelijk lezen maar ben er toch redelijk uitgekomen, denk dat er al behoorlijk wat gezegd is waar ik het mee eens bent, want ik heb het vermoeden dat je regelmatig te passief bent.

De eerste hand (A7s) is met nog niet eens 3BB's left UTG een push, je limpt hier maar met wat voor bedoeling? Tegen een rasie aankijkend moet je callen en een multiway flop is ook niet in jou voordeel, push hier gewoon.

Hand twee is wat mij betreft een fold, MP callt hier (en gooit hiermee 1/3e van zijn stack naar het midden waarmee villain zichzelf min of meer commit), na de raise van MP+1 ga ik er hier vanuit dat mijn KJ niet meer goed is, zeker gezien het feit dat je naar een 3-way showdown zult gaan zit je negen van de tien keer in een zware underdog positie.

Conclusie: Zorg ervoor dat je zelf agressief bent en zelf als eerste je chips naar het midden schuift, je kunt immers dan de pot nog op twee manieren winnen, alle spelers folden around en je pikt de blindsen+ eventuele antes op of je krijgt een call en wint via een showdown.

En bovendien (het gap concept is er immers niet voor niets) zet je op deze manier je tegenspelers voor een lastige beslissing, volgens het gap principe heb je immers een betere hand nodig om actie te geven op een raise dan als je zelf de IR (Initial Raiser) bent.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Hoe kom je ook tot 3BB? Vanaf +/- 5BB push ik heel veel UTG, je hebt nog genoeg fold equity normaal gezien en zo overleef je de blinds langer.

Bekijk eens een paar video's uit de videosectie en je zult heel veel bijleren!
    • DeDoetCHieF
      DeDoetCHieF
      Bronze
      Eerste hand mag je idd nooit met limpen. Gooi het er direct in. Wat verder heel belangerijk is met hoge blinds. en een kleine m is dat je het er als eerste in gooit. De first in regel. Dan heb je namenlijk nog kans dat de mensen achter je folden. Je kunt beter first in. kijk bv eens naar die kjo daar zijn eigenlijk al 2 mensen voor je all in. Dan moet je gewoon folden. wacht op de volgende hand en zorg dat je first in bent. Ik begin trouwens al vanaf een veel eerder stadium te open pushen. Probeer altijd te zorgen dat je stack niet te laag word ten opzichte van de blinds, dan heb je geen fe meer..

Groeten
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Leuke thread is dit trouwens! :D

Ik heb het meeste al gelezen en wil eigenlijk alleen nog een toevoeging geven wat betreft de eerste hand.

Collin Moshman beschrijft het naar mijn mening erg goed in zijn boek. Het komt erop neer dat liever met een craphand pust voordat je stack wordt opgegeten door de blinds.

Hij neemt hiervoor als maatstaf dat je onder de 3BB geen fold equity meer hebt. (wanneer de blinds hoog zijn). Ook met 3BB heb je feitelijk al niet veel fold equity meer, aangezien je tegenstander hiermee de odds krijgt om je met een middelmatige hand te callen. In de praktijk heb je echter over het algemeen nog wel fold equity.

De reden waarom je eerder met een craphand pusht wanneer je dreigt onder de 3 BB te geraken is dat je gemiddeld 36% zal winnen mocht je gecalled worden. Vaak zit je tegen high cards waarbij je 2:1 dog bent. Daarbij heb je natuurlijk ook de kans dat al je tegenstanders folden. Je kunt immers ook pushen met een goede hand.

Wel een belangrijke toevoeging is dat je wel moet proberen het juiste moment uit te kiezen. Kijk wie er tight speelt. Je pusht natuurlijk liever tegen een tighte BB dan tegen een loose BB.

Onder de 3BB heb je geen fold equity meer. Wachten op een goede hand is niet verstandig aangezien je deze maar zelden krijgt en de blinds komen iedere keer snel langs, omdat je ook nog eens met minder spelers over bent.

Natuurlijk valt hier nog veel meer over te schrijven, maar dit is waar het in het kort op neer komt.