0,50/1,00 - QQ - check turn?

• Classical
      Classical
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position
      MP3
      SB

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:spade: , Q:diamond:
      MP2 folds, MP3 raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB folds, MP3 calls.

Flop: (7,00 SB) K:heart: , 8:heart: , 8:club: (2 players)
      Hero bets, MP3 calls.

Turn: (4,50 BB) 2:spade: (2 players)
      Hero bets, MP3 folds.

Final Pot: 5,50 BB

Ik ben hier achteraf niet zo tevreden over. Een turn raise moet ik down callen, maar ik ben dan wel heel vaak beat (behalve tegen de flush draw), en aangezien hij redelijk tight is fold hij de rest.

Is een turn-check hier wat? Het idee is om hem te laten bluffen/value betten met Ax of een pocket, en om minder te verliezen tegen een K of 8. Als bord rainbow was, was het een klare zaak, maar met de mogelijke flush draw weet ik het niet.
  • 3 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik zie hem echt geen flushdraw raisen op deze limieten. dus hem de kans geven een fold te maken is goed hier+je beat nog altijd lagere pockets
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Bet Turn.

Jij moet protecten en out of positie is een check hier heel slecht.

Als jij checkt gaat hier nooit iets bluffen, omdat je met jouw range eigenlijk altijd hier naar de showdown gaat, als je checkt. Of c/f deze Turn met bijv. AQ naar de preflop 3-bet? Nooit toch?

En lagere pockets gaan je vaak hier uitbetalen (JJ-99 zeker, andere pockets af en toe ook wel - 39 WTS is redelijk hoog) en ook zomige Ax handen, omdat de board paired is en zij met een K vaak tegen betere Ax handen splitten.

Als hij hier de Turn foldet, heeft hij gewoon niets en je gaat ook niet meer winnen met een check. Hij gaat ook de Turn checken en de River ui folden (af en toe improved hij op de River, maar dan called hij nog altijd niet altijd).

En als hij hier zijn Flushdraw raised, is het wel goed, omdat hij dan meer voor zijn Draw betaald, dan zijn Equity zou zijn! Maar hij gaat zijn Flushdraw op jouw check niet betten, omdat hij ook angst zou hebben voor een c/r. Hij gaat alleen een K of 8 betten, dus betere handen, maar veel slechtere downcallen.

De check zou hier alleen tegen iemand goed zijn, die altijd gaat betten, als jij checkt, geeft niet het board/preflop actie, maar vaak gaat folden op een Bet. Maar deze speler lijkt meer op een TAG, dus is dit zeker geen spot ervoor.

Bet Turn - Bet River voor value.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Okee, helder. Dank voor de duidelijke uitleg!