9 s / Q h

• zomer08
      zomer08
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Hero:
      $4,77
      MP3:
      $5,94
      MP2:
      $4,54

0,10/0,20 Fixed-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 9:spade: , Q:heart:
      MP1 folds, MP2 calls, MP3 calls, Hero calls, 3 folds.

Flop: (4,50 SB) 5:club: , T:club: , Q:spade: (3 players)
      MP2 checks, MP3 bets, Hero calls, MP2 calls.

Turn: (3,75 BB) J:club: (3 players)

River: (6,75 BB) 2:spade: (3 players)

Final Pot: 9,75 BB

Hoi,

Ik speelde deze hand en vraag me af of ik het goed deed. Op de flop callde ik alleen vanwege mijn lage kicker en later vanwege de flush kansen. Ik verloor uiteindelijk op een backdoor flush van MP3
  • 11 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Q9o zou ik voor de flop al folden, dat scheelt je veel geld op termijn

als je dan toppair hit met een backdoor straightdraw, zou ik reraisen op de flop om mensen met een flushdraw te laten betalen.

Als een flush op de turn valt is het geen backdoor flush trouwens, dat is alleen zo bij een runner runner situatie (als jij een straat zou maken op de river, bijvoorbeeld)

nogmaals, deze handen moet je helemaal niet spelen
    • zomer08
      zomer08
      Bronze
      Ja, maar als beginner houd ik redelijk de starthanden kaart aan. Als ik dit soort handen (groep 8) niet kan spelen wordt mijn spel wel heel erg tight, en hij had 2 schoppen overigens...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      staat q9o op de starthandenkaart? Lijkt me sterk.

en met 2 :spade: op het board maak je nooit een flush
    • zomer08
      zomer08
      Bronze
      Ik ben inderdaad in war over de flush
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      in het forum vind je een stuk van Yoghi over de SHK, daarin wordt precies uitgelegd waarom deze zo in elkaar steekt:

Week 1 - Starthanden

doe er je voordeel mee
    • zomer08
      zomer08
      Bronze
      Dank je, ik zal het lezen. Ik gebruik overigens de starthanden van Sklanky
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Niet doen! De charts van Pokerstrategy zijn veel beter. Ze zijn een stuk nieuwer en aangepast aan de manier waarop mensen online spelen. Tight spelen is goed omdat je dan bijna altijd een voordeel hebt over je tegenstanders die wel met alles callen.

Wel goed dat je deze hand hebt gepost :) Ik zou hier de flop raisen, je hebt top pair en je kicker is niet slecht. Preflop heeft niemand geraised dus is er weinig kans dat je tegen AA/KK/AQ/KQ zit. Veel zullen er toch met van alles en nog wat de showdown willen zien en hier kun je dan je voordeel mee doen door te betten :)
    • Classical
      Classical
      Bronze

Inderdaad heel goed dat je deze hand gepost hebt. Het wegwerken van de leaks die je door dit soort discussies op het spoor komt leveren op termijn veel op en maken je een winning player.

Nog een reden om de flop te raisen is om MP2 met twee bets te confronteren waardoor het waarschijnlijker is dat hij fold(t). Een hand als Top pair goede kicker speel je veel liever tegen 1 dan tegen 2 tegenstanders, zeker op een drawy board als dit.

En preflop dus fold. Saai maar waar. :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ik heb Sklansky's Small Stakes Holdem (gaat over FL op lagere limieten) er even bij gepakt, de enige keer dat ik Q9 tegenkom, is als deze suited is en wanneer je aan een loose tafel zit (6+ mensen naar de flop)
    • zomer08
      zomer08
      Bronze
      Bedankt mannen! Ik worstel weer verder :-)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Tja, inderdaad, fold Preflop.

Met iederee Q moet je wel op deze board raisen, om een backdoorflushdraw (die ik niet kan zien, als de J op de Turn een :spade: is, dan zou het wel een zijn) de odds te nemen en HU te komen. Top Pair willen wij nooit multiway spelen en moeten wij dus protecten.