handen als KK en AA

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      vraagje over deze handen. bij mij zijn dit ongeveer mijn meest verliesgevende handen. er zijn ongeveer 2 opties.

optie 1 ik raise en iedereen fold.

optie 2 ik raise 1 of meerdere tegenstanders callen en hitten de flop goed. op dat moment zit ik dus tegen bijv een setje aan te staren.
      of zoals vanmiddag ik wel de flop hit en een setje azen hit. maar daarbij 2 harten. ok flushdraw. nou komen er uiteindelijk 4 harten op het board te liggen. en had mijn tegenstander een setje 8en met daarbij 1 harten.
      ik had al zo`n gevoel. en ben blij dat ik hem bij de 3e harten niet harder heb doorgespeeld.

de azen en koningen zijn nog niet echt winstegevend dus. heb hier wel een hele slechte play van mij en die werd wel afbetaald.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP1 ($7.05)
      MP2 ($13.45)
      MP3 ($2.85)
      CO ($1.65)
      Button ($9.20)
      SB ($6.90)
      Hero ($12.60)
      UTG ($10.40)
      UTG+1 ($1.80)

Preflop: Hero is BB with A, A.
      UTG raises to $0.4, 7 folds, Hero calls $0.30.

Flop: ($0.85) 7, 8, 7 (2 players)
      Hero checks, UTG bets $0.5, Hero raises to $1.5, UTG calls $1.

Turn: ($3.85) 6 (2 players)
      Hero checks, UTG checks.

River: ($3.85) 2 (2 players)
      Hero bets $10.7 (All-In), UTG calls $8.50 (All-In).

Final Pot: $20.85

Results in white below:
      Hero has Ah Ac (two pair, aces and sevens).
      UTG doesn't show.
      Outcome: Hero wins $23.05.

maar nu dus de vraag, moet je op de lage limieten je preflop monsters gewoon hard blijven spelen. of moet je eens afwisselen zodat het niet heel obvious is dat je azen hebt?
  • 15 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      optie 3: je raised en zij hitten niks op de flop.
      optie 4: je raised en zij hitten top pair op de flop tegen jou overpair en je wint hun hele stack. Alleen de volgende dag ben je die hand weer vergeten omdat er niks bijzonders aan is.

pas als je over 30k hanjes ofzo verlies leid met a/a en k/k kan je van slecht spel spreken. Als dit het egval is, let dan gewoon erg goed op de volgende keren dat je a/a of k/k hebt. onthoud ook altijd. je hebt alleen een paar azen. je hand is NET iets beter dan tptk. blijf gewoon voorzichtig.
    • titi87
      titi87
      Bronze
      Waarom reraise je niet pf?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik raisde niet preflop om niet te duidelijk laten blijken dat ik azen of iets dergelijks heb.

optie 3 is vandaag eigenlijk nog niet voorgekomen.
      en optie 4 is al helemaal zeldzaam, kan me dat niet heugen in een cashgame.

maar je hebt gelijk het is maar ietsje beter dan TPTK en daar ga ik ook iets te vaak broke op.

ik word er beter in, maar ik zal ze nog wat vaker moeten wegleggen.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Gewoon standaard altijd 3 a 4 keer hem raisen met a a, anders haal je de problemen in huis. Misschien leuk om een keer in een toernooitje te limpen met azen, maar zou het je in de cashgames en vooral op deze limieten ten sterkste afraden.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      limpen met AA/KK is echt om problemen vragen. Gewoon standaard raisen en agressief postflop spelen. Is het echt duidelijk dat iemand setje/straat/flush hit moet je ze kunnen folden, wat natuurlijk niet altijd even makkelijk is ;)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ehm ik heb me er al vaker over verbaasd.
      en jullie hebben gelijk over het azen limpen.

maar er zijn iets te veel mensen die de posts soms maar half lezen.
      ik zat namelijk in de big blind. dus van limpen was hier geen sprake. er was alleen maar 1 better UTG. met een 3bet had ik hem waarschijnlijk weggajaagd.
      ik vermoedde een handje als JJ hier.

verder had ik al gezegd dat ik het slecht gespeeld had. maar bij commentaar leveren lees de handhistory dan alsjeblieft goed. nu is het commentaar namelijk niet echt aansluitend bij de hand.

en nogmaals limpen met azen is indd vragen om problemen :D
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Je kan gewoon het risico niet nemen. Ik had het wel goed gelezen (weet niet of je op mij doelt ;) )
      Maar het kan ten aanzien van hem ook lijken alsof jij denkt dat hij bluft als je hem dan raist.
      Maar er is ook een goede kans dat hij dan wel een redelijke hand heeft en gewoon callt.
      En als hij fold op je raise dan is dat jammer, maar dan kan je gewoon je volgende goede hand afwachten.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Eigenlijk komt het erop neer al je handen op dezelfde manier te spelen zodanig dat men de grootte van je bets nooit kunnen relateren aan een bepaalde hand.

Dus, AK in early position standaard raisen, KQ op button standaard raisen en AA standaard raisen. Je kan wel afwisseling in uw spel brengen door af en toe een hand te spelen die ge normaal niet doet, maar uw betpatroon zou dezelfde moeten blijven.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      AA en KK zijn op lange termijn de meest winstgevende handen, simpelweg omdat ze de meeste equity hebben preflop en heel vaak ook op de flop. Het enige waar ik ook lange tijd mee geworsteld heb is het herkennen wanneer je overpair toch verslagen wordt. Dit vereist een zekere ervaring die je niet van dag op dag krijgt, maar je zal merken dat naarmate je meer speelt je deze situaties beter zal herkennen en weten hoe je erop moet reageren.

PS: Op lagere limieten is slowplayen bijna nooit correct, niet preflop en niet na de flop ;)
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      vanuit early position.... Ik vind dat echt helemaal geen foute move op bepaalde tafels om te limpen met aa... met kk kan maar iets minder fijn.
      tis toch risico tegenover beloning. Je neemt een groot risico doordat als die gechecked wordt je ook wel in zon kutsituatie zit met meerdere spelers... vanuit middle postion wordt ik er persoonlijk niet echt superblij van...

Zeker als er een aantal spelers tussenzitten die het niet kunnen laten om niet te raisen. Ik maak er soms wel gebruik van als ik het gevoel heb dat me dat meer oplevert. Besef me ook wel goed dat dat flink in je bakkes terug kan vuren... als er niet geraised wordt.. als er wel geraised wordt is dat mooi flat callen en op de flop aanpakken.
      dat concept waar ik laatst over las -> deep limping met azen snap ik alleen niet echt, ik begrijp niet zo goed hoe dat nou profitabel kan zijn. ik heb dat 1x gedaan, maar dat ging helemaal mis door die flop en moest hem zelfs folden was wel jammer

Maar als ik het goed begrijp is niemand echt fan hier van limpen met azen?
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Inderdaad, ik heb het bijgehouden.

Speel nog op de lage limieten (BR = 90 dollar) en een weekje lopen limpen met mn premiums, veeeel meer verlies als ze gewoon hard doorspelen.

Agressief preflop en op de flop want je zal zeker regelmatig moeten toeleggen op river!!!
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32
      vanuit early position.... Ik vind dat echt helemaal geen foute move op bepaalde tafels om te limpen met aa... met kk kan maar iets minder fijn.
      tis toch risico tegenover beloning. Je neemt een groot risico doordat als die gechecked wordt je ook wel in zon kutsituatie zit met meerdere spelers... vanuit middle postion wordt ik er persoonlijk niet echt superblij van...

Zeker als er een aantal spelers tussenzitten die het niet kunnen laten om niet te raisen. Ik maak er soms wel gebruik van als ik het gevoel heb dat me dat meer oplevert. Besef me ook wel goed dat dat flink in je bakkes terug kan vuren... als er niet geraised wordt.. als er wel geraised wordt is dat mooi flat callen en op de flop aanpakken.
      dat concept waar ik laatst over las -> deep limping met azen snap ik alleen niet echt, ik begrijp niet zo goed hoe dat nou profitabel kan zijn. ik heb dat 1x gedaan, maar dat ging helemaal mis door die flop en moest hem zelfs folden was wel jammer

Maar als ik het goed begrijp is niemand echt fan hier van limpen met azen?
      Als ik iemand zie limpen en vervolgens reraisen preflop dan weet ik direct dat die 9 op de 10 keer AA/KK vastheeft, het is gewoon zoooo doorzichtig. Limp/callen preflop en dan zwaar betten op de flop heeft zowat hetzelfde effect.

Best is gewoon AA/KK spelen gelijk ge elke andere hand speelt, op die manier verbergt ge uw monsters nog het beste imo.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      met reraisen op de flop wordt het idd btje doorzichtig maar op .02/.04 altijd blijkbaar niet, maar meestal is de raise ook al een stuk hoger dat je um headsup of 3handig hebt. Ik flatcall m als het goed uitkomt plus checkraise erna.... dan zit er voldoende in die pot

Maar zat eens te denken. Zit hier altijd wel fijn te lullen over zo en zo doen... Maar dat probleem van grote verliezen met kk/aa... Dat is echt iets van die lage limieten denk ik zo. Het is zeker niet ongewoon dat je een mooie raise maakt en er 4 lui flatcallen. Komt dat board en hoe raar dat board ook is, of juist niet met 4 lui erin is het totaal niet ongewoon dat je op die flop allang verslagen bent met die onwaarschijnlijke handen en natuurlijk kun je ook mooi voor je set gaan. Ik call op bepaalde momenten de raise nog weleens met any PP als ik zeker weet dat hij toch de rest er wel in mietert. jah die kk en aa - verdubbeld of alles kwijt of fold op de flop. heel extreem

Maar zou je hem dan ook echt folden ja als iemand dat deed? de jj of qq... of zelfs kk?? ervan uitgaande dat ze dat alleen maar met azen doen (anders doen ze het niet) plus op dat moment heb je al 2 kk uit t deck

---------------------------------------------------------------------------------------------

AA - amount won 45.83
      KK amount won 6.53! <- ook bijna nix
      lol qq amount won 8.31
      AK - amount won 16.31 <- heel vaag.. doet het gewoon beter dan die qq en kk bij elkaar (nu krijg je m natuurlijk ook vaker meer comb. maar niet veel vaker. 70x qq 80x kk ak 160x)
      lol en dan heel onwaarschijnlijk 98s op de 6e plaats hahahaha met 5

Mijn probleem is dat ik ze echt niet in kan schatten, je ziet zoveel rare dingen daar en het gaat zo onwillekeurig... Soms weet ik precies hun hand maar 80% van de keren weet ik gewoon dat ze alles, echt alles in hun hand kunnen hebben. GL man
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

ik zat namelijk in de big blind. dus van limpen was hier geen sprake. er was alleen maar 1 better UTG. met een 3bet had ik hem waarschijnlijk weggajaagd.
      ik vermoedde een handje als JJ hier.

en nogmaals limpen met azen is indd vragen om problemen :D

en jij denkt werkelijk dat hij hier JJ zal folden na jou raise?
      AA is een FANTASTISCHE hand preflop. op dat moment is het een geheide winnaar, pas als er een board komt verliest AA aan kracht.

je tegenstander komt vanuit UTG betten. dan kan je hem op een goede hand zetten, alleen.... jij hebt de betere hand. raise hem en verwacht een call en hopenlijk zelfs een reraise. stel hij heeft AK,JJ,QQ,KK... mooier kan toch niet?
      wat je wilt is preflop allin.

op de lagere limieten ga ik broke met AA, tenzij:
      het board een 3 flush laat zien
      er 2 paren op het board liggen
      er een str8draw ligt en er zijn meerdere spelers in het spel en er is vuurwerk
      een zeer tighte speler me actie geeft op een board die er erg ongevaarlijk uitziet.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      om nog even te illusteren ik snap jou heel goed... heb precies hetzelfde, je ziet dit all the time.. en doet deze gast nu echt wat fout? behalve misschien gelijk allin voor de flop?
      En dit is helemaal niet zo ongewoon, gebeurd behoorlijk veel.... En van die limpen met die azen, denk dat jij gelijk hebt op jouw limiet.. op .02/.04 werkt dat heel erg goed

genagmg posts small blind [$0.02 USD].
      ivan83333 posts big blind [$0.04 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to MartyK32 [ 5h Qd ]
      FrancisB17 calls [$0.04 USD]
      Xenitron_ calls [$0.04 USD]
      VadimkaBLR13 raises [$0.24 USD]
      steff43xx folds
      martin_vvl87 folds
      Tigroueli folds
      vilfredop folds
      MartyK32 folds
      genagmg folds
      ivan83333 raises [$0.96 USD]
      FrancisB17 folds
      Xenitron_ folds
      VadimkaBLR13 raises [$2.40 USD]
      ivan83333 calls [$1.64 USD]
      ** Dealing Flop ** [ 2c, 6s, 3h ]
      ivan83333 checks
      VadimkaBLR13 bets [$0.84 USD]
      ivan83333 calls [$0.84 USD]
      ** Dealing Turn ** [ 4h ]
      ivan83333 is all-In [$0.04 USD]
      VadimkaBLR13 calls [$0.04 USD]
      ** Dealing River ** [ 2h ]
      ivan83333 shows [ 7d, 5c ]a straight Three to Seven.
      VadimkaBLR13 shows [ Kc, Ks ]two pairs, Kings and Twos.
      ivan83333 wins $6.79 USD from the main pot with a straight, Three to Seven.