Mijn eerst big hand op Full Tilt poker

• NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Read op tegenstander: speelt redelijk wat flops, zeker als hij een A heeft en maakt niet uit met welke kicker.

Hier is het resultaat van zijn spel tegen mij :evil: :

Full Tilt Poker Game #4366680015: Table Pacific Breeze - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:07:08 ET - 2007/12/02
      Plaats 1: KienOmagic ($1.85)
      Plaats 2: NimitzNL ($13)
      Plaats 3: Munzie28 ($7.25)
      Plaats 4: doudou86 ($9.45)
      Plaats 5: GoldenValentine ($11.95)
      Plaats 6: thoma1 ($6.50)
      Plaats 7: megagyperpro ($9.75)
      Plaats 8: Ag0stin1 ($2)
      Plaats 9: mike2call ($3.80)
      thoma1 zet de small blind in van $0.05
      megagyperpro zet de big blind in van $0.10
      De knop is bij plaats 5
      *** HOLE KAARTEN ***
      Gedeeld aan NimitzNL [Kh Ts]
      Ag0stin1 past
      mike2call gaat mee met $0.10
      KienOmagic past
      NimitzNL gaat mee met $0.10
      Munzie28 past
      doudou86 past
      GoldenValentine gaat mee met $0.10
      thoma1 gaat mee met $0.05
      megagyperpro checkt
      *** FLOP *** [Js Ac Qd]
      mike2call: k 7
      thoma1 checkt
      megagyperpro checkt
      mike2call checkt
      NimitzNL doet een inzet van $0.50
      GoldenValentine heeft nog 15 seconden om iets te doen
      GoldenValentine gaat mee met $0.50
      thoma1 gaat mee met $0.50
      megagyperpro past
      mike2call gaat mee met $0.50
      *** TURN *** [Js Ac Qd] [5h]
      thoma1 checkt
      mike2call checkt
      NimitzNL doet een inzet van $2.50
      GoldenValentine past
      thoma1 gaat mee met $2.50
      mike2call past
      *** RIVER *** [Js Ac Qd 5h] [4c]
      thoma1 heeft nog 15 seconden om iets te doen
      thoma1 checkt
      NimitzNL heeft nog 15 seconden om iets te doen
      NimitzNL doet een inzet van $3.40
      thoma1 gaat mee met $3.40, en is all-in
      *** SHOWDOWN ***
      NimitzNL toont [Kh Ts] een straight, Aas hoog
      thoma1 muckt
      NimitzNL wint de pot ($12.90) met een straight, Aas hoog
      thoma1 zit uit
      *** OVERZICHT ***
      Hele pot $14.30 | Rake $1.40
      Board: [Js Ac Qd 5h 4c]
      Stoel 1: KienOmagic heeft niet ingezet (gepast)
      Stoel 2: NimitzNL getoond [Kh Ts] en gewonnen ($12.90) met een straight, Aas hoog
      Stoel 3: Munzie28 heeft niet ingezet (gepast)
      Stoel 4: doudou86 heeft niet ingezet (gepast)
      Stoel 5: GoldenValentine (knop) gepast op de Turn
      Stoel 6: thoma1 (small blind) gemuckt [As 3d] - een paar Azen
      Stoel 7: megagyperpro (big blind) gepast op de Flop
      Stoel 8: Ag0stin1 heeft niet ingezet (gepast)
      Stoel 9: mike2call gepast op de Turn
  • 21 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi NimitzNL,

Hier heb je inderdaad een leuke flop gehit! En tevens goed afbetaald gekregen. ;)

Toch wil ik wel aangeven dat een hand als KTo beter niet vanuit deze positie gespeeld kan worden. Je hand is te zwak om er veel geld in te investeren. Het beste wat je kunt hitten is een straight zoals je nu hebt gedaan. :D
      Wanneer je een K hit op de flop weet je eigenlijk nog niet waar je staat.

Tevens zit je nu ook uit positie wat een erg groot nadeeel is voor het spel na de flop.

Gelukkig won je deze pot, toch adviseer ik je om de geposte handen goed door te lezen, aangezien er veel tips in staan over het pre-flop spel.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Stop aub met bigstacken..

ga aub eerst shortstacken om het nut van goede handjes spelen te leren erkennen.

Nu ben je niets anders dan een grote fish. Je bent blij dat je deze pot hebt gewonnen maar je beseft niet dat het verliesgevend is op lange termijn om zo te spelen.

Ik hoop echt dat je gaat doen wat ik je zeg. Shortstacken is een simpele manier, en ook leuk (in het begin vooral) omdat je er constant mee verdiend.

Succes met pokeren
    • Rcypoker
      Rcypoker
      Bronze
      Je moet gewoon niet shortstack aan tafel gaan zitten.
      Aan een cashgame hoor je deep te zitten
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door Rcypoker
      Je moet gewoon niet shortstack aan tafel gaan zitten.
      Aan een cashgame hoor je deep te zitten
      Enige verklaring is wel gewenst...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      haha ik zou als slechtere speler niet deep gaan zitten hoor :P
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso

ga aub eerst shortstacken om het nut van goede handjes spelen te leren erkennen.

Nu ben je niets anders dan een grote fish. Je bent blij dat je deze pot hebt gewonnen maar je beseft niet dat het verliesgevend is op lange termijn om zo te spelen.

Ik hoop echt dat je gaat doen wat ik je zeg. Shortstacken is een simpele manier, en ook leuk (in het begin vooral) omdat je er constant mee verdiend.

Succes met pokeren
      bedankt voor je tip.

Alleen ik speel al 1,5 jaar op everest poker en ik heb van freerolls mijn stack opgebouwd en niks gestort. Zo voor dat je gelijk gaat roepen van stop met bigstacken.

Misschien is het handig om eerst te vragen van goh wat is je insteek of waarom speel je deze hand en met welke reden. En over je wint constant met SSS klopt natuurlijk niet. Maar ik begrijp je insteek.

Er zijn meer wegen die naar hogere tafels gaan.

Maar over de hand ik had een starthand die de waarde van 12,23% had en ik vond dat $0,10 cent waard dus daarom callde ik. En ja als je SSS speeld gooi je deze hand weg voor de flop.

Vergeet ook niet, dat iedereen een andere manier van spelen heeft en om nou te zeggen goh nimitznl nu ben je een big fish nah lijkt me een beetje voorbarig! Maar goed als nog bedankt voor de tip!

Gr,

NimitzNL
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      maar als je deze hand zo goed vind. Hoezo raise je hem dan niet preflop?
      Is hiet niet waar dat je kansen om een hand te winnen alleen maar dalen naar mate er meer mensen in de pot zitten? Is het niet zo dan als je preflop kracht toont je op de flop meestal de hand kan winnen?

Nu geef je anderen de kans om je makkelijk te outdrawen of je zelfs reversed implied odds te geven ( al zijn die waarschijnlijk niet al te hoog)

Vertel me eens hoezo limp je deze hand?

(trouwens iedereen die weet wanneer die moet folden kan winnen op everest!)
      (een ssser verdiend constant! zeker tegen die everest fish)
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      maar als je deze hand zo goed vind. Hoezo raise je hem dan niet preflop?
      Is hiet niet waar dat je kansen om een hand te winnen alleen maar dalen naar mate er meer mensen in de pot zitten? Is het niet zo dan als je preflop kracht toont je op de flop meestal de hand kan winnen?

Nu geef je anderen de kans om je makkelijk te outdrawen of je zelfs reversed implied odds te geven ( al zijn die waarschijnlijk niet al te hoog)

Vertel me eens hoezo limp je deze hand?

Hmm ik zie dus dat hier persoonlijk wordt.

Jammer dat je snel op je teentjes bent getrapt. Ik dacht dat ik mocht reageren op je posting maar blijkbaar niet dus.

Bedankt voor de commentaar.

Ik zie dat ik hier niks te zoeken heb op de forum gedeelte.

Heb plezier en succes met pokeren.

Gr,

NimitzNL
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hahaha hey gozer. Als je zo gaat doen is het inderdaad voor jouw afgelopen. Ik ben niet snel op mijn teentjes getrapt, volgens mij ben jij die gene.

Ten tweede heb ik een vraag gesteld en daar zou ik graag antwoord op willen hebben. Verder vind ik het onterecht dat je me zo behandeld. Verder was ik naar mijn mening niet aggressief van toon.

ik heb nergens in mijn post gezegd dat jij niet welkom bent. Ik vind het juist leuk als er een discussie kan ontstaan. IK BEN HEEL ERG BENIEUWD NAAR JOUW MENING. Het leuke aan poker is dat iedereen anders speelt he!

Zeg aub niet bedankt voor je commmentaar want daar kots ik van. Het is tegenstrijdig met de rest. Zeg dan dat je me een lul vindt!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      jullie zijn niet lief.
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Nou nou, het gaat er goed aan toe hier.

Nimitz, het is misschien wat hard gebracht dat je meteen moet stoppen, maar zijn commentaar is goed bedoeld. Gezien de positie waarin je zit en het aantal spelers in de pot (slechts 1 limper) is er geen echt aanwijsbare rede om K To te spelen in die positie. Hij zegt het wat lomp, maar serieus... Zeg dan dat je zon gevoel had dat je het zou floppen en daarop speelde. Hij heeft namelijk wel gelijk, dat als je altijd die call maakt in die positie je er op de lange termijn geen winst op gaat maken. Je hand is te zwak om te spelen/ teveel handen domineren je, teveel andere handen krijgen odds om te limpen en wij zijn met zn allen nog niet goed genoeg om hun handen post-flop te analyseren waardoor je onmogelijke 2 pairs tegen jou (misschien al te zwakke) evt top pair kunt krijgen + je zit uit positie. Genoeg aanwijsbare redenen om te zeggen dat je jezelf in een gevaarlijk gebied gaat begeven met die aankomende flop.

Ik heb zelf ook mijn stack opgebouwd uit alleen free rolls en ik weet dat het hard werken is, maar.... je komt alleen echt verder als je ook je geduld weet te bewaren en WIL blijven leren. Een discussie is hoe dan ook leerzaam, dus als je het niet met hem eens bent geef je hem argumenten en sta je open voor zijn argumenten. Je kunt namelijk alleen leren van posten hier als je over de inhoud blijft praten en nadenken. Als mensen dus het iets zeggen dat jij onterecht vind (zoals dat je terug naar SSS moet), dan kun je daarin ook gewoon puur inhoudelijk reageren en zijn commentaar negeren. Dan laat je namelijk zien dat ze jou niet zo snel van je stuk brengen. Dat is ook heel belangrijk voor een poker speler namelijk ;)
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      rrwillem,

Ja je hebt gelijk, maar de manier waarop het werd gebracht was ik gewoon niet mee eens.

Dus ik begin gewoon even overnieuw. :)

Ja de hand had ik moeten flolden en ja ik had super geluk op de flop.
      Ik dacht dat ik opdat moment het geluk aan mij zijde had en wilde deze 2 kaarten graag limpen. En kreeg ik voor de flop een raise was ik ook weggeweest.

Ach het blijven altijd leermomenten.

Ik gebruik trouwens pocket starting hands van hollywoodpoker.com
      Misschien gaat het daar al fout.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zou nog even willen weten wat jij aanvallend vond aan mijn post..
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

Nu ben je niets anders dan een grote fish.

isjniejlief
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Als het zo'n tafel was waar weinig preflop geraised wordt, en steeds meerdere limpers de flop zien, kan je wel eens een gokje wagen met KTo, toch?
      Als er vaker preflop geraised wordt is het minder slim, vanwege de kans dat er na je nog geraised wordt.

Ik speel zelf FL, en bv een laag PP early fold ik, tenzij het zo'n limptafel is, dan ga ik soms mee.
    • Rcypoker
      Rcypoker
      Bronze
      Jullie hebben het niet helemaal door volgens mij.
      Nimitz wil gewoon wat fun is zijn leven zoekt en gezelligheid op het forum. Die showt zijn hand niet om er kritiek op te krijgen, hij wil gewoon ff zijn eerste grote hand op Full tilt laten zien. Hij vraagt niet om de discussie, waarom hem dan op deze manier aangaan? Limpen is -EV maar hij speelt 4 fun en dus ook graag flopjes, laat hem.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zonde van het geld dat PS in mensen investeerd. Poker is pas echt leuk als je continu blijft winnen. En dan moet je soms kritiek aanvaarden naar mijn mening. Post dit handje dan ook niet bij strategie maar bij een ander forum.
    • NimitzNL
      NimitzNL
      Bronze
      Ja, ik zal voortaan beter kijken waar ik het plaatst.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      sorry voor mijn vervelende manier van kritiek geven.. wil het echt leuk houden!
    • 1
    • 2