0,25/0,50 - TT - set op gevaarlijk board in multiway pot

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with T:spade: , T:club:
      UTG+1 calls, UTG+2 calls, 2 folds, Hero raises, CO folds, BU calls, 2 folds, UTG+1 calls, UTG+2 calls.

Flop: (9,40 SB) J:club: , 5:diamond: , T:heart: (4 players)
      UTG+1 checks, UTG+2 checks, Hero bets, BU calls, UTG+1 calls, UTG+2 raises, Hero 3-bets, BU calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls.

Turn: (10,70 BB) 9:heart: (4 players)
      UTG+1 checks, UTG+2 bets, Hero ??

Ik heb hier geraised om degenen achter mij eruit te kicken, maar was achteraf call-down niet beter geweest? Want het ziet er toch wel naar uit dat UTG+2 de straight heeft?
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik zou ook raisen,
      en als je achter licht heb je nog een behoorlijk aantal outs
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou gewoon raisen, je zit nog met 4 in de handen op zo'n board wil je niet dat ze goedkoop de river zien. Ook kan UTG+2 dit doen met TPTK of 2 pair, 2 handen die bijna geen outs tegen je hebben.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Het is wel een straat die heel mogelijk is. Hij kan best wel met zijn sterke draw (KQ --> 8 outs voor oesd + 0-6 outs voor zijn overcards) de flop agresief hier spelen.

1) Als jij hier raist gaat UTG +1 alle handen folden die niet tenminste een sterke Two Pair zijn, of een Q hebben. Als UTG +2 deze lijn met Two Pair (JT) spelt, gaat hij op deze turn card meestal alleen callen, en op de river c/c spelen. Dus win jij op Turn en river 3 BB, als UTG +1 foldet (wat hij meestal zal doen).

2) Als UTG +2 hier een turn 3-bet maakt is het een straat, of een overplayed set (55), of een heel overplayed Two Pair. Jij bent bijna zeker beat, kan alleen vanwege jouw outs niet folden, en moet natuurlijk ook de river callen. Jij verliert vaak 4 BB op Turn en River, maar wint af en toe 4 BB tegen een overplayed hand of een maniac-style-pure-bluff.

3) Als jij alleen called op de Turn, gaat UTG+1 met heel veel handen callen, die helemaal geen outs tegen jouw hand hebben (een par). Hij gaat dus investieren zonder kans de pot te winnen.

Op de River kunnen wij dan nog een bet van UTG+2 gewoon callen, UTG+1 gaat vaak ook callen. Wij winnen vaak 4 BB (meer als met 1), hetzelfde als en 2), af en toe alleen 3 BB als UTG+1 de river toch niet meer gaat callen (hetzelfde als met 1, gebeurt best wel), 1 BB minder dan meet 2), af en toe ook maar allen 2 BB als UTG+1 de turn niet gaat callen (hij gaat wel heel vaak de turn callen hier).

Maar jij verliest altijd allen 2BB!

Hier heb jij een mix van een sterke drawing hand en een made hand. Jouw hand is >90% sterker dan die van UTG+1 (af en toe heeft HIJ KQ), en zal dat ook op de river zijn. Zijn Bets op Turn en River zijn dus Value voor jouw en UTG 2+.

Af en toe heb jij de beste hand tegen UTG+2 hier, af en toe niet. Als niet heb jij nog heel veel outs voor de nuts (en dan ook natuurlijk raises op de river). Wij willen nu het maximum winnen, en het minimum veriieren.

En raise op de turn gaat wel het maximum winnen, maar ook het maximum verlieren. Dus is het denk ik hier beter, Call turn/Call River te spelen, en raisen als jij het Fullhouse op de River krijgt.

Dit kan ook weel als jij zeker bent de beste hand te hebben (geen straat of flush mogelijk). Dit concept heet "call for overcall", en is ook wel en nog een beetje beter uitgelegd en een artikel op deze pagina. Ik weet niet of jullie deze artikel gelezen hebben/lezen kunnen, dus heb ik het nog een keer hier geschreven.

Ik zal ook graag weten, of jullie met de engelse artikelen wel terecht komen, of vertaalingen nodig hebben. Ik ga gelijk een Thread hiervoor openmaken.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Wederom zeer leerzaam. Ik weet alleen niet of je hebt gezien dat op de turn BU ook nog in de hand zit. Kan ik ook met 2 man achter me nog callen voor de (in dit geval 2) overcalls?
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ja, BU heeft meestal ook een hand met een heel laage equity voor deze pot. Alleen als iemand 2 :heart: heeft, gaat jouw equity toch een beetje naar beneden.

Jij kan ook best wel hier alleen callen als geen straat zou mogelijk zijn, om 1 BB meer op de turn te verdienen, en ook nog op de river.

Als er geen straat zou mogeljik zijn, maar wel veele draws, die jouw hand beat hebben, raise de turn om het maximum van hun te krijgen --> spelers callen met een flushdraw meestal ook 2 bets op de turn cold, ook als zij meestal niet die odds krijgen.

Het is een beetje wa/wb hier. Jij bent wa/wb tegen UTG2+, Maar vaak wa tegen die twee anderen. Die anderen kunnen met een Q misschien nog op de river winnen (of als iemand 2 :heart: hebben), maar meestal gaan zij allen de turn bet callen en zijn drawing dead.