5NL KQs vanuit BB

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ben ik een wuss hier of is het beter te folden?

In principe heb ik een vrij sterke hand, maar ik ben zeer wantrouwig tegenover minraises. Ik kon callen, maar dan zou ik uit positie zitten voor turn en river. Ik kon ook reraisen, maar dan zou ik wellicht voor gans mn stack moeten spelen. Aangezien ik uit positie zat tegen de preflop raiser leek het mij best hier te folden en te wachten op een beter moment, nee?

Absolute Life Poker Bismuth 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button xxgreenxx ($2)
      SB SaintlySinner ($4.17)
      BB Neoken ($4.98)
      UTG doublethis ($6.86)
      UTG+1 Anatomix ($4.85)
      MP Frank318 ($8.01)
      MP PROTON1 ($4.74)
      CO-1 Kipa1979 ($4.78)
      CO MacRat4711 ($1.76)

Preflop: Neoken is in the BB with Q:diamond: K:diamond:
      doublethis calls 0.04, 2 folds, PROTON1 raises to 0.12, 1 fold, MacRat4711 calls 0.12, 1 fold, SaintlySinner calls 0.10, Neoken calls 0.08, 1 fold.

Flop (0.52) 3:heart: 2:club: Q:club:
      SaintlySinner checks, Neoken bets 0.32, PROTON1 raises to 0.64, 3 folds
  • 2 antwoorden
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik denk dat onze meester zal zeggen, dat die geen fan is van limpen ;)

Preflop houdt dat 2 opties open in deze situatie, inderdaad folden of reraisen :P
      Folden pre-flop, zou ik zelf doen, om die redenen die je aanbrengt voor het folden op de flop. OOP
      Reraisen in deze situatie zal er voor zorgen dat je weet waar je staat. Dan had je (in mijn ogen) de toch wel, lastige situatie op de flop kunnen vermijden........

Op de flop is deze fold wel goed, denk ik. Geen idee wat de villian kan hebben......... :(
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      KQs is standaard een fold na een preflopraise, zeker OOP. De hand is te makkelijk gedomineerd en dat is een lastige situatie OOP. Maar goed, je krijgt goede pot odds, dus een call is niet verschrikkelijk.

Flop geeft je top pair 2nd kicker. Aangezien board vrij droog is op de flushdraw na, zou ik niet donken. Heel wat agressieve tegenstanders zullen je donk interpreteren als een goedkope manier om erachter te komen of een hand als 44-JJ goed genoeg is, of een flushdraw die een goedkope turnkaart wil zien. Ik zou eerder voor de check-raise gaan, je hand is redelijk sterk. Wanneer Villain de check/raise zou callen of reraisen, is je KQ wss niet goed genoeg.
      Je kiest ervoor om te donken en wordt dan geminraiset. Je callt preflop om dit soort handen te floppen, dan folden na een minraise is iets te zwak. Call en reëvalueer op de turn.