0,25/0,50 - KJs - TP, veel actie in multiway pot

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K:spade: , J:spade:
      2 folds, UTG+2 calls, MP1 calls, MP2 folds, Hero raises, 3 folds, BB calls, UTG+2 calls, MP1 calls.

Flop: (8,40 SB) J:heart: , 4:spade: , 5:diamond: (4 players)
      BB checks, UTG+2 bets, MP1 calls, Hero raises, BB 3-bets, UTG+2 calls, MP1 calls, Hero calls.

Turn: (10,20 BB) 5:heart: (4 players)
      BB bets, UTG+2 raises, MP1 folds, Hero ??

Ik denk dat ik hier mijn TPaTK moet folden?
  • 3 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Yup, je kan er wel vanuit gaan dat je beat bent nadat ze allebei voor je betten/raisen :)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Moeijlijk. Wij hebben wel de sterkste J omdat niemand preflop geraist heeft.

De enige handen die hier zin maake, die sterker zijn als die van jou zijn 54, 55, 44 zijn. Ik denk niet dat UTG +2 hieer gaat betten op de Flop met 5x, en ook niet dat BB gaat raisen mit 5x.

JT- ga ik zeker folden, misschien ook QJ. Het problem is hier natuurlijk als je callt, dat BB best wel kan 3-betten, en dan word het duur.

Als jij geen reads hebt, heel moeilijk om te zeggen. Als je de Turn nog een keer gaat callen en BB 3-bettet, ben jij vaak beat, maar de pot is gewoon te groot. Jij kan dan wel zeker folden als UTG +2 capt. Ook kan jij de turn zelf 3 betten.

Een fold is zeker niet verkeerd.

Voor meer informatie zal ik hier maar wel de flop cappen. Het zijn niet veele draws mogelijk, alleen straight-draw. Dus jij hebt vaak nog de beste hand op de flop, jij bent alleen tegen 54, 44, 55 achter. Als er nog meer draws mogelijk zallen zijn, zal ik tegen veele tegenspelers ook op de turn wachten naar een 3-bet en dan afhangig van de actie en het board nog een keer mijn hand reevaluieren

Ik moet er ook wel zeggen dat ik niet gewend bent om op deze limiets te spelen, als zij allen betten en raisen met sterke handen op de turn (en zij zien wel dat er nu trips mogelijk zijn), is het gewoon een zekere fold.

Af en toe fold jij hier de beste hand, maar vaaker ben jij beat. Maar als er een of twee Maniacs in zitten, die op deze manier ook met Jx<KJ of met de straight-draw op deze manier kunnen spelen, dan ziet het helemaal anders uit. Iemand heeft hier wel iets, maar jij hebt toch een hand. Dan word het wel duur, maar dat kan jij dan niet foldne.

Dus de Flop cappen, jij moet ook gewoon een heel sterke hand representeren hier. Jouw hand is wel sterk, maar jij moet zij protecten, en jij wilt niet de controle (de initatief) over de hand verliezen.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Okee, duidelijk. Die flop had ik inderdaad moeten cappen. Ik dacht zoiets van: nu folden ze toch niet meer, maar dat is natuurlijk een veel te beperkte definitie van "protecten"... Als ik de flop cap, en ze donken of raisen *dan* de turn kan ik met een veel geruster hart folden.

Voor de goede orde: ik heb gecalled op turn en river, en de hand werd gewonnen door UTG+2 met 44. BB had QJ...