0,25/0,50 - AJo - weer een flop donk

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:diamond: , J:spade:
      UTG+2 calls, MP1 folds, Hero raises, MP3 folds, CO 3-bets, 3 folds, UTG+2 calls, Hero calls.

Flop: (10,40 SB) 7:heart: , J:club: , T:club: (3 players)
      UTG+2 checks, Hero bets, CO calls, UTG+2 calls.

Turn: (6,70 BB) T:spade: (3 players)
      UTG+2 checks, Hero bets, 2 folds.

Final Pot: 7,70 BB

Voor de zekerheid: met dit draw-heavy board is de donk goed toch?
  • 3 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Denk het wel, je wilt je TPTK protecten tegen 2 opponents
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Kan best wel op deze flop, maar ik zal het vaaker doen tegen veel tegenspelers als die preflopraise achter mij zit. Tegen alleen twee ga ik hier ook c/r spelen. Hier hoop jij dat CO gaat raisen, en dus jouw hand op die manier protecten.

Met alleen een donk heb jij jouw hand nog niet protectet, dat is alleen het geval, als CO naar zijn preflop 3-bet en deze spot geen continuation bet kan maaken. Tegen alleen twee zal hij dat meestal wel doen, tegen meer spelers misschien niet.

Maar als hij pasief is, gaat hij hier vaaker een continuationbet maken, dan jouw donk raisen.

In ieder geval is het een donk, of c/r flop b turn, en nooit c/c.

Ik spel tegen twee hier ook c/r flop. een draw, ook een slechte heeft hier meestal die odds om te callen, omdat de pot vanwegen die preflopraises zo groot is (ook als hun niets van odds/outs weten). Met een c/r ga jij heet heel duur voor hun maken, en zij gaan ook wel misschien met slechte handen de turn en river callen, omdat de pot nu al zo groot is.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ok, weer wat geleerd. De bedoeling was inderdaad dat CO zou raisen, maar in het vervolg zal ik dit soort situaties tegen 2 idd c/r-en omdat het waarschijnlijk is dat CO dan contibet.