Tilt

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Argh!
      Ik zat na een tijdje keurig SSS te spelen op $95, bijna de "magische grens" bereikt.
      Ik heb een te lange sessie gespeeld volgens mij (ruim 800 handen), wilde eerst stoppen toen ik op $96 kwam te staan, nadat ik een tijd op -70BB stond ofzo.
      Was nog op één tafeltje aan het spelen, verloor daar jammer genoeg een handje, deed nog een rebuy, verloor daarna weer een all-in en werd toen een beetje ongeduldig denk ik.

Vervolgens op diezelfde tafel een paar all-in's verloren, daarna besloten om nog maar weer een paar tafels te openen...
      Daar ging het nog slechter en verloor ik de ene all-in na de andere, om gek van te worden.

Maar nu is het resultaat -160BB en kan ik weer zo goed als opnieuw gaan beginnen en dat is nogal klote..

Stom eigenlijk, dat je weet dat het fout gaat als je te lang doorspeelt en dat je eigenlijk gewoon op $96 ook die laatste tafel moet sluiten, maar dat je dan toch jezelf zo gek maakt dat je gaat tilten en zo'n beetje iedere reraise gewoon called...

Ben nu gelukkig gestopt, maar sta dus weer onder de $80, wat weer een eeuwigheid gaat duren om een beetje op niveau te komen...

En het ging in het begin zo goed... X(
  • 14 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Niet wanhopen!!

blijf artikelen lezen en hou je consequent aan je (goede) speelstijl, dan komt die winst vanzelf
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ja, die winst komt ook vanzelf, dat heb ik gemerkt.
      Maar ik snap niet dat mensen zo STOM kunnen zijn.
      Ik heb het zelf gewoon in de gaten, sterker nog, ik zag het aankomen, maar toch trap ik erin.

Kijk, dat je een downswing hebt en veel pech hebt, tja, kun je niks aan doen, shit happens.
      Maar dit heb ik 100% zelf in de hand!!!

Niet wanhopen is wel een goed idee op zich, maar ik baal hier wel ontzettend van!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je ziet het verkeerd: het is lesgeld!

En of je de les goed- of slecht hebt geleerd zal in de toekomst blijken

Anders zul je misschien nog herexamens moeten doen ook....

Succes!

Easy doed it!

Z.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dat je over die herexamens begint is flauw :p
      Ik heb deze week namelijk 3 tentamens, maar het studeren wil nog niet echt vlotten.

Maar je hebt inderdaad gelijk, dit is weer een wijze les, wat ik hopelijk niet gauw nog een keer doe!

Thanks!
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Hahaha heb precies hetzelfde.

Zat voor afgelopen weekend na een tijdje netjes op 92 dollar en dacht in het weekend even over de 100 te gaan.
      Lekker weer terug op 82 dollar!

Maar heb ook wel hetzelfde, ik weet af en toe dat ik al heb ik top pair top kicker gescoort mijn hand soms af moet leggen tegen een setje!
      rearaise... all in en daar komt zijn setje!

Je weet het en gaat door, 1 voordeel:

1 grote leak van jezelf heb je al te pakken....Als je die zal overwinnen...
      kun je nagaan hoe snel je dan over die 100 dollar bent!

gegroet....
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ook is het misschien verstandig, om met jezelf af te spreken, dat je een sessie doet met een bepaalde tijdsduur.
      Bijvoorbeeld ik speel nu 3kwartier, 10 min pauze, en nog 's 3 kwartier. Ik zeg maar wat, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Godzijdank, ik heb me weer terug kunnen werken.
      Ondanks het feit dat ik soms echt enorme pech had, sta ik weer op $90!
      Ik begin het nu een beetje te begrijpen.
      Vaak begin ik een sessie met een paar tientallen BB verlies en kom dan terug.
      Maar nu krijg ik het voor elkaar om in het begin het verlies beperkt te houden en daarna gewoon rustig winst te boeken.

Ik weet niet of dit onzin is, maar zo gaat het wel om de een of andere reden :tongue:
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Volgens mij is het "nadeel" van SSS ook dat er een kans bestaat op wat grotere swings maar als je volgens de strategie blijft spelen op den duur altijd winst zal boeken.

Sta inmiddels ook weer op 91 dollar haha....
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ok, dit valt niet onder tilt, maar volgens mij is poker niet mijn spelletje.
      Sinds het begin van dit topic ben ik 300BB omlaag gegaan ($30).

Op de een of andere manier zit alles tegen.
      Heb ik AA, fold iedereen, heb ik KK, fold iedereen.
      Heb ik QQ, word ik gecalled door KK en AK.
      Heb ik AK, krijg ik tegen 2 man een lage flop en moet ik folden.

Dit gaat echt al de hele tijd zo door.
      Ben nu keurig onder de $65 gezakt.
      Ik weet niet of ik nou door moet gaan met SSS, of dat ik BSS moet beginnen of dat ik op SNG's moet focussen, want er moet iets veranderen.

Handen als AJ,AQ,AK zijn gewoon onspeelbaar.
      Zeker AK, je (re)raist daarmee altijd, maar zodra er geen A of K valt heb je een probleem, want dan ga je over op c/f waar je echt niets mee opschiet omdat er toch altijd wel een bet komt.
      Net zoals JJ,QQ,KK, want zodra de A op de flop valt heb je weer een probleem. Mocht dat niet gebeuren, dan is er niemand zo gek om je all-in te zetten...

2 keuzes:
      A) Ik moet er gewoon mee kappen want het is kennelijk niet mijn ding
      B) Iemand moet mij zeggen wat er in hemelsnaam verkeerd gaat hier, want hier word ik niet echt vrolijk van...
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Leren contibetten ?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Als je wil, DeKuip, wil ik je best helpen met SSSen. Heb je msn of skype?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonicXT
      Leren contibetten ?
      Ja, dat deed ik dus vaak ook, maar dat kostte me een klap geld.
      Tegen meer dan één speler kan het sowieso niet heb ik mij laten vertellen, dus dat houdt gauw op dan.
      Maar soms doe ik dat wel gewoon, maar als je op de turn weer niets hit (wat vaak gebeurt), dan zou je weer moeten cbetten, wat neerkomt op all-in gaan met high card ace...

@Leo: Ik zie even niet iets waar je via pm berichten kan sturen, dus ik zet m'n msn hier wel neer: steef_kuipers@hotmail.com
    • oisterwijk1
      oisterwijk1
      Bronze
      hoi,ik snap wat je bedoeld.Ik gisteren 11 keer ak gekregen 9 maal een all in verloren.Net verlies ik wederom en all in met kk tegen ak.Ik wordt er stil aan gek van.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Nog maar weer even een korte up-date dan...
      Het spelen van SNG's ging eigenlijk best goed, draaide keurige winst, niet veel maar wel iets.

Ben toen 2 $4.00+$0.40 toernooitjes (180 man) gaan spelen, zag er wel leuk uit, moest ik toch een keer proberen, gewoon ook een beetje voor de afwisseling. Naja, dat ging iets minder, 1x top40 en de andere keer vroeg eruit.

Ondertussen gingen de SNG's ook belabberd eigenlijk, begon daar ook te verliezen.
      Besloten om maar weer eens wat SSS te gaan spelen, maar dat is wel helemaal drama momenteel.

Sta sinds het begin van dit topic op -500BB, dat wil dus zeggen dat ik mijn BR heb gehalveerd van $96 naar $46...

Ik denk dat het tijd wordt om alle artikelen gewoon uit het hoofd te gaan leren, elke letter ervan, want iets gaat er niet goed hier...