Nl50: Tt

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.25/$0.5 No Limit Holdem
      7 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($50.00)
      UTG+1 ($16.00)
      MP ($50.30)
      CO ($28.25)
      BTN ($4.90)
      Hero ($12.45)
      BB ($53.70)

Pre-flop: ($0.75, 7 players) Hero is SB T:heart: T:club:
      3 folds, CO calls $0.5, 1 fold, Hero raises to $3, BB raises to $9.5, CO folds, Hero folds

Final Pot: $6.50

BB wins $13 ( won +$3.5 )
      CO lost -$0.50
      Hero lost -$3.00

Zelf denk ik dat ik hier had moeten pushen...
      91 handen, 12/10/9 (ATS15).
      Zelf zat ik zo te redeneren; Volgens 50-50's chart moet je vanaf ATS10 pushen met TT. Omdat het maar 91 handen zijn, lijkt mij ATS niet representatief. Ik had daarom PFR genomen (10) en dit door de helft gedaan -> 5 (ivm resteal)
      Ik krijg dan een equity van 47% en volgens mij heb ik hier maar 33% equity nodig.
      Toen ik dit allemaal bedacht had was het echter een timeout :p

Klopt mn redenatie hier?
  • 3 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Laat ik maar even een leken-reactie geven:
      De raise : stack ratio is toch 3:9,45 (toch?), dus volgens SSS moet je all-in gaan :)
      Maar de vorige keer dat je mij dit (12/10/9) uitlegde, begrijp ik dat die 9 een agressiviteits-graad is?
      Dan lijkt het mij dat je toch gewoon moet pushen heer omdat hij met een behoorlijke range jou kan reraisen?

Zeg het please als ik fout zit, dankje!
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep denk het ook hoor DeKuip en 9 is inderdaar de agressiviteitsgraad(erg hoog), maar dit is alleen gebaseerd op statistieken na de flop.
      Voor de flop heb je te maken met ATS (attemts to steal) die niet representatief is omdat ik maar 90 handen heb (en hij dus waarschijnlijk maar 9x de gelegenheid had om te stelen)
      en met PFR (preflop raise) das die 10, wat inhoudt dat hij met 10% van alle handen raised.
      Omdat het hier om een reraise gaat heb ik de helft genomen...
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      @ DeKuip; Iets meer vertrouwen in jezelf, zou het geen leken reactie noemen ;) .

Op basis van stack:raise ratio kan je hier idd pushen met TT. Hier hebben we alleen wel stats, dus kunnen we beter daarvan uitgaan.
      ATS doet hier niet zoveel toe omdat CO limpt en het dan geen steal situatie meer is. Denk ook dat hij met 90 handen minder dan 9x de mogelijkheid gehad heeft om te stealen.

Edit: Foutje in de equity berekening die ik maakte :D . Je pot odds zijn (3,5+3+9,45)/9,45 = 1,69:1 dus een equity van 37%.

De vraag is met welke range BB dit doet. Met een range van JJ+/AK, heb je nog 33,5% equity en zou je moeten folden. Wanneer hij dit ook met lagere PP kan gaan doen, dan schiet je equity omhoog. 88+/AK geeft je al bijna 45% equity en ik denk dat er in z'n range nog lagere PP's zitten. Dus had je kunnen pushen.