2 flushdraws en zelf een straat

• martyk32
      martyk32
      Bronze
      deze heeft me ook al 2 buyins gekost,

nu heb je op de turn een straat (nuts op dat moment) en er liggen 2 flushdraws op 2 klav/2ruit bv... hoe zouden jullie dat doen? ik heb nu 2x (had deze situatie laatst 2x achter elkaar) de hele boel verloren erdoor... nu bet er dan eentje minimaal (1tje called / 4 mensen totaal) en ik raise hem zo dat de draw niet meer profitabel is. hij called wel en dan valt er 1 van die 2....en dan?
      Checken? nogmaals betten? laatste deed ik dus en ik werdt geraised

(en t was uit positie) dus 1 tegenstander en 50% kans dat hij de een of andere heeft.. er lagen er toen 4 vd straat en moest haast wel callen door die pot...

Ik zat te denken of turn alleen callen en eerst die laatste kaart zien, met de wetenschap dat die lui toch altijd callen met een flushdraw wat in 90% vd gevallen ook zo is. dus minder beloning... en minder risico op verlies...

Hoe zouden jullie dat doen? wetende dat ze haast altijd callen met een fourflush
  • 5 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Als je niet de odds geeft om te callen, is dit op de lange termijn een rendabele speelwijze. Die odds vertegenwoordigen de kans dat iemand hit, dus op termijn zal hij vaker niet dan wel hitten. De keren dat hij niet hit, is zijn call op de trun jouw winst
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Wanneer je OOP zit op de river, kan je een check/call overwegen. De denkwijze hierachter is dan dat hij nooit callt wanneer hij zijn flush gemist heeft, maar altijd bet wanneer hij zijn flush wel gemaakt heeft, maar je af en toe een bluf kan vangen wanneer hij zijn flush niet gemaakt heeft maar toch besluit om te betten.

IP zou ik bijna altijd betten voor value en folden na een raise.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      als je zeker weet dat je op dat moment de nootjes hebt is een raise idd goed, en als je ervoor zorgt dat hij niet de odds heeft om te callen dan zit je op lange termijn goed. dus eigenlijk heb jij goed gespeeld. de -ev fout lag bij de tegenstander.

ik heb over deze situaties lang nagedacht en uiteraard heb ik geen exact antwoord. maar er zijn me een paar dingen opgevallen.

-om te beginnen, wat je zelf al zegt, in 90% van de gevallen callen ze. ik denk dat getal eigenlijk iets lager is maar er zijn er genoeg die callen, dat is waar.
      -als ze op de river niet hitten dan krijg je verder geen geld van ze, tenzij ze een bluf maken.
      -als ze wel hitten raak je een hele boel geld kwijt op de river.
      -op dit moment lig je voor.

hieruit trek ik de volgende conclusie: tatatadadada
      laat ze betalen op de turn
      je weet dat je voorligt, je weet dat ze zullen callen en je weet dat je niet betaald krijgt op de river als ze missen. zoek de grens op met een bet die ze nog zullen callen. een gewone bet waarmee je hun de odds niet geeft om te callen is al +ev, ga nu proberen om het maximale uit hun fout te halen. bet wat meer dan het normale bedrag, iedere dollar meer is dan meer winst op de lange termijn.

prop die pot vol op de turn maak een overbet, ga allin, laat ze bloeden.

en dan je vraag wat je moet doen als er toch die derde kaart valt...
      het is natuurlijk zo dat je tegenstander niet altijd die flush heeft. het kan ook zijn dat hij een set heeft of TPTK of 2p. je weet het niet.
      wat je dan moet doen is erg tegenstander/board afhankelijk. liggen er bv 2 kaarten van dezelfde flush op de flop met een A in die kleur, dan is de kans dat hij naar DIE flush drawt al wat kleiner, want waarmee zal hij gecalled hebben? (in een preflopraised pot).
      ook ben ik wat minder bang voor een tweede flushdraw, degene die pas op de turn te voorschijn komt (in een preflop raised pot en met betterdebet op de flop)

je schreef dat je OOP zat, je hebt dan een paar mogelijkheden.
      -blockbet, bet ongeveer 1/5-1/4 pot. hiermee doe jij een poging de riverbet zelf te bepalen. als je tegenstander niet de Aflush heeft zal hij geneigd zijn alleen maar te callen uit angst voor een evt Aflush van jou. ook haal je nu wat value uit je hand in het geval je tegenstander een set of iets dergelijks heeft.
      -een normale valuebet doen. wederom je tegenstander hoeft geen flush te hebben.
      -check en kijken wat je tegenstander doet. checken en dan een redelijke bet callen is geen slechte optie.
      -check fold. auw mijn botten doen al pijn als ik eraan denk, maar als je een tegenstander hebt waarvan je echt weet, echt echt echt zeker weet dat hij die flush heeft... dan moet je folden. mijn oma zei altijd dat een dubbeltje niet uitgegeven een dubbeltje verdiend is. maar dit doe ik alleen als ik zeker weet dat hij de flush heeft. en aangezien ik dat niet zeker weet... wil ik ook nog wel eens afbetalen.
      maar vaak genoeg zie ik een set of iets anders en pak ik een mooie pot op.

krijg het amper uit mijn strot maar... thats poker
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja hij is lastig he...
      helemaal omdat hij met een miniraise begon en op de flop minimaal gebet was.... en dat met 4 mensen (of 5 die op de flop afhaakte), geloof ik zo uit mjn hoofd. als de pot relatief groot is call ik voor het minimale om m te folden op de turn... nu viel net die ene kaart waardoor ik de nuts had en er 2 flushdraws lagen... omdat er op de turn 2 klaveren lagen en de river ook klaver was vond ik het nog moeilijker om m weg te leggen en helemaal omdat een split pot kans supergroot was 4 vd straat... plus blufkans is ook supergroot. Heb m wel voor value gebet... dacht dat ie wel op zou geven...

Denk het beste allin op de turn of niet? met argument: ze callen toch wel, ik zie ze zelden wegleggen daar.

op dat moment lag ik tegen beide flushes iets van 54% voor en de pot was de moeite waard iets van 1/3 van mijn stack -> 50ct tegen 180 ofzo....

Maarja stel even dat je stack veel dieper is.... hoe speel je um dan??? want dat is superlastig dacht ik zo... want bij check/fold op de river kun je supermakkelijk afgebluft worden. Dat hele board ligt erna... plus dat soort taferelen is ook nog eens slecht voor je table image.... bij check/call kun je nog weleens voor een beste bet komen te staan... ik vind alle opties niet echt super...

Naja next hand maar ;)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Gewoon raisen zodanig drawers hun odds niet krijgen, callen ze en hitten ze op de river? Pech, part of the game, maar op lange termijn kunt ge alleen maar winst maken...

All in op turn kunde ook doen, maar dan gade teveel mensen wegjagen, zodat je wel value zou mislopen op lange termijn denk ik.