"Steal-Raise"

• Gappy
      Gappy
      Bronze
      Hallo mensen :) ,

Wie kan me vertellen wanneer een Raise om de Blinds te stelen nu precies als zodanig wordt herkent door bijvoorbeeld "Poker Ace Hud" ?

Ik begrijp dat ik bijvoorbeeld een Raise met A7o uit Co als een Steal Raise kan zien wanneer niemand gelimped heeft. Waar ligt zo'n beetje de grens tussen een Raise met een Sterke Hand en een Raise met een Steal-Raise Hand?

Wellicht maakt het ook nog uit wat voor soort speler Raised....... ?(

gr. Gappy
  • 5 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Een stealraise betekent zoveel als een openraise vanuit CO, BU of SB. Er is dus nog niemand voor je in de pot.

Dit wordt zo genoemd omdat je dit vaak met een grote range aan handen doet en vooral om de blinds te stelen met iets minder sterke handen.
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Hoi Yoghi :) ,

Het gaat me echt om de situatie wanneer een programma als Poker Ace Hud een Raise opslaat als zijnde een Steal Raise of als zijnde een ander soort Raise .......Zo'n programma kan natuurlijk niet in het hoofd kijken van een bepaalde speler maar ik vraag me af of Poker Ace Hud onderscheid maakt tussen soorten Raises met bepaalde Hole Cards.

Ik heb nog een behoorlijke weg af te leggen :baby: naar die 2000 SP ( en de daarbij horende gratis licentie op een analyse programma) en gebruik de tijd die ik over heb aan tafel om diverse info. te verzamelen over mijn tegenspelers. ...Handmatig dus :D

Of wordt misschien een Raise uit Co, BTN of SB die iedereen wegjaagt ( bewust of niet) sowieso als een Steal-Raise gezien en wordt een Raise die bedoelt was als Steal-Raise maar die mislukt niet als een Steal-Raise beschouwd?

was nog iets vergeten :) ......Ik zie bij zo'n Poker Ace Hud analyse de afkorting "ATS" staan dus dat programma beschouwd kennelijk een bepaalde Pré Flop 2-Bet als een poging om de Blinds te stelen of beschouwd dat progr. elke Pré-Flop 2-Bet Raise als een "Attempt to Steal"
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Hier vind je de PokerAce Statistics met uitlegging.

(Player) Attempted to Steal
      Percentage of time player raises when it's folded to them in the CO, Button, or Small Blind.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Elke raise die gemaakt wordt vanuit de CO/BU/SB zonder dat iemand voor je in de pot zit wordt gezien als een attempt to steal. Je holecards en de resultaten doen er niet toe.
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Elke raise die gemaakt wordt vanuit de CO/BU/SB zonder dat iemand voor je in de pot zit wordt gezien als een attempt to steal. Je holecards en de resultaten doen er niet toe.
      Ok.....Het is me nu duidelijk. Bedankt voor jullie reactie.

En Makomar bedankt voor de link ......Was btw interessant om je in actie te zien gisteren tijdens de Coaching. Ik heb nu een goede indruk en kan nu gerichtere vragen gaan stellen. Jammer dat de Stats niet werkten op de 0.25/0.50 Tafel.

gr. Gappy :)