D4Skunk's how to win at the micro's - a winning strategy guide -.

• D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk de site van pokerstrategy ontdekt, en dacht dat dit wel iets voor mij was... Ik speelde vroeger wel redelijk wat FB poker :D en dacht dat ik hierdoor wel tot één en ander in staat was. :] Ik speelde vlot SitnGo's en won ongeveer 1 op 3, dus was ik op zoek naar een manier om met echte $$ te kunnen spelen. Af en toe speel ik ook wel eens een spelletje IRL onder vrienden, maar dat gaat meestal slechts om een paar €€.

Na mij door de kwis gewerkt te hebben en mij in te schrijven op 888 (ik weet het, geen eerste keuze maar op de andere courante rooms was ik al ingeschreven om aan wat freerolls mee te doen), ben ik vol goede moed beginnen sitngo's spelen.

Direct kwam het eerste probleem : op het moment dat ik speelde zag ik voor zover ik mij kan herinneren volgens mijn BRM enkel turbo sitngo's beschikbaar van 0,50$, en na dit enkele keren geprobeerd te hebben (100$ chips,BB 20$) bleek dat ik hier compleet kansloos was (op de icm trainer haalde ik zo'n +/- 85%); meestal ging er altijd wel iemand allin met bv 72os !!!

Dus ben ik overgeschakeld naar toernooien van 1$ (BRM !!! ;( )

Dit ging heel even goed, tot ik een hele reeks van bad beats kreeg (bv. AA op de button all-in gecalld door JT offsuit +UTG1).

Daarnaast heb ik éénmaal aan een toernooi meegedaan (3$ inleg) waarbij ik dankzij de overduidelijke interface van 888 per ongeluk een rebuy voor 6$ en een 2de rebuy voor 3$ gemaakt heb (absoluut mijn bedoeling niet)... Waarbij ik op honderden spelers dan ook net in de bubble geëindigd ben.

Verder dus naar sitngo en af en toe 1 van die micro toernooitjes... van 1$ (<> BRM again) en daarna zelfs een aantal double or nothings van 5$... Steeds weer enkele in the money en de meeste in de bubble...

Om dus een lang verhaal even kort te resumeren : na enkele weken sta ik dus op 0.38$; zelfs niet genoeg om mee te dingen aan een ring game op de lowste BB ;( .

Toch wou ik jullie dit verhaal niet onthouden, gezien dit misschien als voorbeeld kan dienen voor de andere spelers van hoe het niet moet.

Nu staat er mij niks anders te doen dan mee te dingen aan freeroll's, en hopelijk op die manier er terug iets van te maken...

De grote les is dus "CLICHE CLICHE" hou je aan je Bank Roll Management, no mather what !!!

Groeten,

Een "arm in $$, rijk in lessons learned" pokerspeler die ondanks alles wel nog plezier in het spel heeft...
  • 113 antwoorden
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ik had dus verteld dat ik me ging inschrijven voor freerolls...

Zo gezegd zo gedaan; ik heb me deze avond eens ingeschreven voor all freerolls die ik kon vinden :

- pokerstars : waren allemaal te vlug bezet.

- Bij fulltiltpoker lag ik er uit in het belgisch toernooi in elke geval dicht tegen de top 10%). Gewoon slecht gespeeld (blijven callen ipv folden tegenover een bigstack terwijl ik zelf maar een klein paartje had...)

- Ik was ondertussen ook nog een heel klein freeroll toernooitje (10seats) aan het spelen op pkr (van $0.10 voor de 1e en 2e), dus had ik voorlopig pacific afgesloten... (trage pc e.d.)
      Toen ik pkr afsloot dacht ik : laat me eens vlug kijken of ik bij pacific niks meer kan vinden...

Blijkbaar had ik me deze middag ingeschreven voor een (besloten) 50$ freeroll toernooitje voor 100 spelers : de eerste kreeg 15$, de 2de 10, de 3de 6 ... Ik was het wachtwoord op de site van pokergratuit.fr gaan opzoeken, en heb me toen ingeschreven....
      Gelukkig start pacific op zijn eigen server automatisch je game op en fold gewoon altijd alles. Resultaat : de blinds stonden op 50/100, en mijn pot was geslonken van 1500$ naar 886$, en ik moest nog beginnen....

Om een lang verhaal kort te maken :

Ik heb in de hele sessie (+/- zon anderhalf uur constant tussen de 10 en 20 BB gezeten, met in het begin enkele uitschieters naar 4 BB toe wegens hele domme fouten, en vanaf de laatste 4 was ik er in geslaagd 4x meer te hebben dan de tweede ).

Ik heb trouwens in de totale rally zo'n 8 a 10 handen compleet fout gespeeld, maar heb enorm veel geluk gehad....

We zijn dus weer een beetje terug !! Alleen mag ik nu volgens mijn brm enkel sitngo's spelen van 0.30$... dat geeft dus nog wel een probleem... Misschien moet ik eerst nog maar een aantal freerolls extra meedoen.

Ik weet trouwens ook niet hoe ik met pacific mijn handhistoriek deftig kan ophalen e.d... Heeft iemand hier enig idee voor ? want ik wil nu wel ook effectief iets leren uit mijn fouten !!!

Al bij al ben ik momenteel een happy camper... :P

Tot slot nog mijn laatste hand (Direct all in bij de headsup)

• dustje
      dustje
      Silver
      nice :s_grin:

veel succes met de wederopbouw van je roll!
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Nice one! :f_biggrin:
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ondertussen gaat het niet zo goed; een paar 40-seats .88$ gespeeld zonder succes, en daarnaast nog een paar 1$ sitngos 6-handed (er zijn geen kleinere, dus kan ik me moeilijk ah brm houden)....
      Ik probeer nog 1 .88$ 40-seats en dan stop ik er mee. Ik ben trouwens altijd net niet ITM geëindigd

Ondertussen sta ik op 10.77$ ;(
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ok, that's it... 5.95$ atm, altijd letterlijk net de laatste in de bubble !!

Ik stop er even mee... misschien volgende week meer (ik moet morgen trouwens nog werken, dus nu vlug m'n bed in :) )
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ondertussen tussen de soep & de patatten nog enkele .88$ 40-seateers gespeeld.... Resultaat : 4.03$ :f_cry: nu stop ik er mee, en speel ik enkel nog freerolls... maar eerste even verder wxerken...
    • discus2
      discus2
      Totaal
      Ik vind precies wel dat je heel vaak op de bubble eindigt, is het mogelijk dat je te licht pusht/callt? Mss eens op zoek gaan naar een goede push/fold-chart?

Verder succes nog met je BR-wederopbouw.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Misschien een idee om cashgames van de allerlaagste limiet te doen. Ik denk dat je onder de $20 gewoon SNG's moet vermijden aangezien je er niet de BR voor hebt.

Verdiep je in de strategie van SSS en bouw zo langzaam je BR op is mijn advies.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Misschien een idee om cashgames van de allerlaagste limiet te doen. Ik denk dat je onder de $20 gewoon SNG's moet vermijden aangezien je er niet de BR voor hebt.

Verdiep je in de strategie van SSS en bouw zo langzaam je BR op is mijn advies.
      Ok dat zal ik de volgende keer dus maar doen :P
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door discus2
      Ik vind precies wel dat je heel vaak op de bubble eindigt, is het mogelijk dat je te licht pusht/callt? Mss eens op zoek gaan naar een goede push/fold-chart?

Verder succes nog met je BR-wederopbouw.
      Ondertussen heb ik het volledig *#@ domme calls van mijnentwege etc... Op naar de volgende freeroll... =)

Enkele van mijn laatste handen,waarbij ik wel (nog) "goed" speelde:

2.1xBB : AT os
      5xBB : 77
      0.8xBB : 79s
      16xBB : QTs : de villain was het hele spel al constant a/h raisen, ook zonder handen; ik hit dubbel paar QT op de turn; flush draw mogelijk. valt op de river toch geen vierde harten => villain wint met Ah
      150xBB: 7Qs : ik call => flop 767 ik raise pot villain reraiset all in - ik call - villain toont 66
      2.5xBB : A8

etc etc...
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Het zijn wel erg matige handen waarmee je meegaat hoor. Dus als jij dit goede handen vond is dat denk ik het probleem. Bijvoorbeeld zelfs A2 is nog beter dan QJ.

De standhandchart en pusf-foldkaart lijken me zeer leerzaam en bruikbaar voor je.

Wat tips over je handen:
      - AT speel je alleen als je first in bent (en ook niet vaak), en dan raise je 4BB + 1BB per limper. Maar AT is nog veel dus beter om helemaal niks te doen.
      - 77 weer alleen als je first in bent en goede positie hebt anders fold
      - 79s easy fold en geen reden om mee te spelen
      - QTs nooit 16BB spelen je ligt tegen iedere A en iedere K gewoon achter en wat dan nog dat hij iedere keer raist. Wacht dan op AA en call hem dan lekker
      - Q7s is preflop een heel simpele fold als je in BB moet je ook broke gaan domme pech als ie dan een 66 heeft.
      -A8 te zwak tenzij je in positie een raise kan maken anders is het gewoon een fold.

Voor zover ik kan zien call je dus teveel. Het is beter om first in te raisen en zo het initiatief te hebben.

Post gewoon eens wat van die handen op het handbeoordelingsforum. Zeer leerzaam en je ziet zo je leaks verschijnen door de beoordelingen.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Het zijn wel erg matige handen waarmee je meegaat hoor. Dus als jij dit goede handen vond is dat denk ik het probleem. Bijvoorbeeld zelfs A2 is nog beter dan QJ.

De standhandchart en pusf-foldkaart lijken me zeer leerzaam en bruikbaar voor je.

Wat tips over je handen:
      - AT speel je alleen als je first in bent (en ook niet vaak), en dan raise je 4BB + 1BB per limper. Maar AT is nog veel dus beter om helemaal niks te doen.
      - 77 weer alleen als je first in bent en goede positie hebt anders fold
      - 79s easy fold en geen reden om mee te spelen
      - QTs nooit 16BB spelen je ligt tegen iedere A en iedere K gewoon achter en wat dan nog dat hij iedere keer raist. Wacht dan op AA en call hem dan lekker
      - Q7s is preflop een heel simpele fold als je in BB moet je ook broke gaan domme pech als ie dan een 66 heeft.
      -A8 te zwak tenzij je in positie een raise kan maken anders is het gewoon een fold.

Voor zover ik kan zien call je dus teveel. Het is beter om first in te raisen en zo het initiatief te hebben.

Post gewoon eens wat van die handen op het handbeoordelingsforum. Zeer leerzaam en je ziet zo je leaks verschijnen door de beoordelingen.
      Ok thanks, maar zie ik het dan verkeerd : als ik maar x keer de big blind meer heb moet ik toch met bepaalde kaarten al all-in gaan; met het merendeel van deze kaarten zou ik nooit all-in gaan op het moment dat ik nog een grote chipstack heb; het is enkele en alleen maar als ik quasi broke ben en min of meer nog in positie zit dat ik deze kaarten speel, gewoon omdat er geen ander alternatief is... of moet ik mezelf gewoon broke laten gaan ?? (in sommige situaties zou dit waarschijnlijk wel de oplossing geweest zijn vrees ik trouwens).

Momenteel neem ik een weekje pauze; ik heb het eventjes gehad, en heb ook nog andere verplichtingen IRL (gezin/werk/vrienden...) die eventjes prioriteit hebben.... Ik denk dat ik me later eens zal inlezen in de SSS, en vervolgens eerst hierin eerst mijn chips wat zal aanvullen....

Bedankt trouwens voor de reactie, en I'll keep you posted
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Soms kun je beter broke gaan dan 'half' betten wat vervolgens weer op de flop moet worden gefold.
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ik heb een paar serieuze tilts gekregen; op mijn 888-account staat maar .03$ meer ;(

Ondertussen heb ik via een andere site ook ergens 50$ losgepeuterd, en was ik daarmee voorzichtig met SSS begonnen. => 62.8$ in enkele sessies...

Na enkele bad beats ben ik compleet beginnen tilten, en heb ik er quasi alles doorgejaagd in enkele 10$heads-ups... Resultaat : +/- 4$ :rolleyes:

Ik denk/hoop nu wel dat ik nu kan stoppen wanneer ik aan het tilten ben, en speel nu maar 1 a 2 SnG's meer per dag, waarbij ik me in de eerste 2 fases volledig a/d strategy houd etc, vanaf ik itm ben probeer ik initieel mijn tight aggressive image nog wat aan te houden...

Poker => karakter/discipline kweken, dus ik denk dat dit sowiezo een goeie hobby is voor mij; ik ben nl. nogal impulsief van aard, en dit verplicht me om even te kalmeren en terug rationeler te worden...

Tot nu toe heb ik een paar 9-man Sng's van 0.1$,0.25$,1$, en 1tje van 2$ gespeeld, en ik heb wel het gevoel (tegen BRM in) dat ik nog steeds een edge heb over de andere spelers... Tot nu toe allemaal ITM, en ik sta nu op 8.45 $.

Tot slot enkele handen van mijn laatste (en enige 2$) :

Dit was zijn 3de all-in op een rij :

Seat 3 - FULLOFPOOP (875 in chips)
      Seat 5 - NOMORENEITHA (9,785 in chips)
      Seat 9 - D4SKUNK (2,840 in chips)
      D4SKUNK - Posts small blind 50
      FULLOFPOOP - Posts big blind 100
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [J K]
      NOMORENEITHA - Folds
      D4SKUNK - Calls 50
      FULLOFPOOP - All-In(Raise) 775 to 875
      D4SKUNK - Calls 775
      *** FLOP *** [10 J 3]
      *** TURN *** [10 J 3] [A]
      *** RIVER *** [10 J 3 A] [A]
      *** SHOW DOWN ***
      FULLOFPOOP - Shows [Q A] (Three of a kind, aces)
      D4SKUNK - Shows [J K] (Two Pair, aces and jacks)
      FULLOFPOOP Collects 1,750 from main pot
      *** SUMMARY ***
      Total Pot(1,750)
      Board [10 J 3 A A]
      Seat 3: FULLOFPOOP (big blind) won Total (1,750) All-In HI:( 1,750) with Three of a kind, aces [Q A - A,A,A,Q,J]
      Seat 5: NOMORENEITHA Folded on the POCKET CARDS
      Seat 9: D4SKUNK (small blind) HI:lost with Two Pair, aces and jacks [J K - A,A,J,J,K]

Had ik hier moeten folden ? Waarschijnlijk wel, ik had de andere speler hem moeten laten afmaken. Het was vooral het feit dat dit all de derde keer was dat die na elkaar all-in ging.... Hierna stonden we +/- gelijk... SNG wizard sugereert hier trouwens een push !!

Vervolgens de volgende hand; hier had ik gewoon moeten folden => terug AK voor die gozer, en ik geloofde het niet. Zouden jullie dit gefold hebben ?

Seat 3 - FULLOFPOOP (1,750 in chips)
      Seat 5 - NOMORENEITHA (9,785 in chips)
      Seat 9 - D4SKUNK (1,965 in chips)
      FULLOFPOOP - Posts small blind 50
      NOMORENEITHA - Posts big blind 100
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [Q J]
      D4SKUNK - Raises 200 to 200
      FULLOFPOOP - All-In(Raise) 1,700 to 1,750
      NOMORENEITHA - Folds
      D4SKUNK - Calls 1,550
      *** FLOP *** [2 A 2]
      *** TURN *** [2 A 2] [4]
      *** RIVER *** [2 A 2 4s] [Q]
      *** SHOW DOWN ***
      FULLOFPOOP - Shows [A K] (Two Pair, aces and twos)
      D4SKUNK - Shows [Q J] (Two Pair, queens and twos)
      FULLOFPOOP Collects 3,600 from main pot
      *** SUMMARY ***
      Total Pot(3,600)
      Board [2 A 2 4 Q]
      Seat 3: FULLOFPOOP (small blind) won Total (3,600) All-In HI:( 3,600) with Two Pair, aces and twos [A K - A,A,2,2,K]
      Seat 5: NOMORENEITHA (big blind) Folded on the POCKET CARDS
      Seat 9: D4SKUNK (dealer) HI:lost with Two Pair, queens and twos [Q J - Q,Q,2,2,A]

Hierna was ik zo goed als failliet en heb ik even de flop gezien met K/6 (check), en als laatste J2..

De laatste hand had ik imho zeker moeten folden (Sng wiz = AK,TT+), maar die eerste(Sng wiz : range : all) ?
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      1$ toernooi;70 deelnemers

Ik stond +/- 15 van de 70 players : bad beat

Seat 1 - COLLEEN52 (3,845 in chips)
      Seat 2 - USBACK (1,085 in chips)
      Seat 3 - PHILLYMIKE69 (700 in chips)
      Seat 4 - BANDERMAN (1,405 in chips)
      Seat 5 - DAMIAN501 (1,050 in chips)
      Seat 7 - DOUKNOWBIGT (1,785 in chips)
      Seat 8 - D4SKUNK (2,895 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (2,720 in chips)
      DOUKNOWBIGT - Posts small blind 50
      D4SKUNK - Posts big blind 100
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [K K]
      PIMAN2008 - Folds
      COLLEEN52 - Folds
      USBACK - Folds
      PHILLYMIKE69 - Folds
      BANDERMAN - Folds
      DAMIAN501 - Folds
      DOUKNOWBIGT - Calls 50
      D4SKUNK - Raises 600 to 700
      DOUKNOWBIGT - All-In(Raise) 1,685 to 1,785
      D4SKUNK - Calls 1,085
      *** FLOP *** [J 8 Q]
      *** TURN *** [J 8 Q] [4]
      *** RIVER *** [J 8 Q 4] [8]
      *** SHOW DOWN ***
      DOUKNOWBIGT - Shows [Q Q] (Full house, queens full of eights)
      D4SKUNK - Shows [K K] (Two Pair, kings and eights)
      DOUKNOWBIGT Collects 3,570 from main pot

Paar handen verder :
      Gezien ik erg tight gespeeld had en er iets in de pot zat dacht ik even te limpen op de button met Q7s (I know, bad idea )
      Seat 1 - COLLEEN52 (2,278 in chips)
      Seat 2 - ZED260 (7,507 in chips)
      Seat 4 - BANDERMAN (1,255 in chips)
      Seat 5 - DAMIAN501 (2,984 in chips)
      Seat 6 - RED28G (5,130 in chips)
      Seat 7 - DOUKNOWBIGT (4,630 in chips)
      Seat 8 - D4SKUNK (1,268 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (3,245 in chips)
      PIMAN2008 - Posts small blind 75
      COLLEEN52 - Posts big blind 150
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [7 Q]
      ZED260 - Folds
      BANDERMAN - Folds
      DAMIAN501 - Calls 150
      RED28G - Folds
      DOUKNOWBIGT - Calls 150
      D4SKUNK - Calls 150
      PIMAN2008 - Calls 75
      COLLEEN52 - Checks
      *** FLOP *** [6 A 7]
      PIMAN2008 - Checks
      COLLEEN52 - Checks
      DAMIAN501 - Checks
      DOUKNOWBIGT - Bets 150
      D4SKUNK - Raises 300 to 300 => Ouch !!! Stupid !!! Tilt omdat het bij diezelfde speler was die mij kings met queens verslaan had veronderstel ik ?
      PIMAN2008 - Folds
      COLLEEN52 - Folds
      DAMIAN501 - Calls 300
      DOUKNOWBIGT - Calls 150
      *** TURN *** [6 A 7] [8]
      DAMIAN501 - All-In 2,534
      DOUKNOWBIGT - Calls 2,534
      D4SKUNK - Folds
      *** RIVER *** [6 A 7 8] [7]
      *** SHOW DOWN ***
      DAMIAN501 - Shows [8 6] (Two Pair, eights and sevens)
      DOUKNOWBIGT - Shows [A K] (Two Pair, aces and sevens)
      DOUKNOWBIGT Collects 6,718 from main pot

Volgende hand fold ik gewoon en sugereert SNG wiz een push (met 0 edge weliswaar, maar toch een push)

Seat 1 - COLLEEN52 (2,128 in chips)
      Seat 2 - ZED260 (7,507 in chips)
      Seat 7 - DOUKNOWBIGT (8,364 in chips)
      Seat 8 - D4SKUNK (818 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (3,095 in chips)
      COLLEEN52 - Posts small blind 75
      ZED260 - Posts big blind 150
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [5 J]
      BANDERMAN - Folds
      RED28G - Folds
      DOUKNOWBIGT - Folds
      D4SKUNK - Folds
      PIMAN2008 - Calls 150
      COLLEEN52 - Folds
      ZED260 - Checks
      *** FLOP *** [4 3 10]
      ZED260 - Checks
      PIMAN2008 - Checks
      *** TURN *** [4 3 10] [7]
      ZED260 - Bets 375
      PIMAN2008 - Folds
      ZED260 - returned (375) : not called
      *** SHOW DOWN ***
      ZED260 - Does not show
      ZED260 Collects 375 from main pot

Volgende terug een push :

Seat 1 - COLLEEN52 (2,053 in chips)
      Seat 2 - ZED260 (7,732 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (2,945 in chips)
      ZED260 - Posts small blind 75
      BANDERMAN - Posts big blind 150
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [K 4]
      RED28G - Folds
      DOUKNOWBIGT - Folds
      D4SKUNK - Folds
      PIMAN2008 - Folds
      COLLEEN52 - Calls 150
      ZED260 - Calls 75
      BANDERMAN - Checks
      *** FLOP *** [10 8 3]
      ZED260 - Bets 150
      BANDERMAN - Folds
      COLLEEN52 - Calls 150
      *** TURN *** [10 8 3] [2]
      ZED260 - Bets 150
      COLLEEN52 - Calls 150
      *** RIVER *** [10 8 3 2] [K]
      ZED260 - Checks
      COLLEEN52 - Bets 300
      ZED260 - Calls 300
      *** SHOW DOWN ***
      COLLEEN52 - Shows [A A] (One pair, aces)
      ZED260 - Mucks
      COLLEEN52 Collects 1,650 from main pot

Volgende terug een push

Seat 1 - COLLEEN52 (2,953 in chips)
      Seat 2 - ZED260 (6,982 in chips)
      Seat 4 - BANDERMAN (1,105 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (2,945 in chips)
      BANDERMAN - Posts small blind 100
      RED28G - Posts big blind 200
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [A 4]
      DOUKNOWBIGT - Folds
      D4SKUNK - Folds
      PIMAN2008 - Folds
      COLLEEN52 - Calls 200
      ZED260 - Folds
      BANDERMAN - Calls 100
      RED28G - Checks
      *** FLOP *** [2 10 3]
      BANDERMAN - Checks
      RED28G - Bets 400
      COLLEEN52 - Folds
      BANDERMAN - Folds
      RED28G - returned (400) : not called
      *** SHOW DOWN ***
      RED28G - Does not show
      RED28G Collects 600 from main pot
      *** SUMMARY ***
      Total Pot(600)
      Board [2 10 3]
      Seat 1: COLLEEN52 Folded on the FLOP
      Seat 2: ZED260 (dealer) Folded on the POCKET CARDS
      Seat 4: BANDERMAN (small blind) Folded on the FLOP
      Seat 6: RED28G (big blind) collected Total (600) HI:( 600) [Does not show]
      Seat 7: DOUKNOWBIGT Folded on the POCKET CARDS
      Seat 8: D4SKUNK Folded on the POCKET CARDS
      Seat 9: PIMAN2008 Folded on the POCKET CARDS

Vervolgens een fold met 82

En daarna doe ik een push uit positie met K7os terwijl er al iemand 600 geraiset heeft (stomstom !!) =>sng wiz geeft hier als range 22+,AT+,A9s,KJ+,K9s,QJ,Q9s,....

Seat 1 - COLLEEN52 (3,653 in chips)
      Seat 2 - ZED260 (6,982 in chips)
      Seat 4 - BANDERMAN (905 in chips)
      Seat 6 - RED28G (5,430 in chips)
      Seat 7 - DOUKNOWBIGT (8,164 in chips)
      Seat 9 - PIMAN2008 (2,345 in chips)
      DOUKNOWBIGT - Posts small blind 100
      D4SKUNK - Posts big blind 200
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [K 7]
      PIMAN2008 - Folds
      COLLEEN52 - Folds
      ZED260 - Folds
      BANDERMAN - Folds
      RED28G - Raises 600 to 600
      DOUKNOWBIGT - Folds
      D4SKUNK - All-In(Raise) 618 to 818
      RED28G - Calls 218
      *** FLOP *** [A 4 6]
      *** TURN *** [A 4 6] [8]
      *** RIVER *** [A 4 6 8] [9]
      *** SHOW DOWN ***
      RED28G - Shows [K Q] (ace high)
      D4SKUNK - Shows [K 7] (ace high)
      RED28G Collects 1,736 from main pot

En mijn toernooitje was over !!
      Wat is jullie mening (had ik die andere handen moeten pushen, zoals Sng wiz suggereerde ? )

PS: deze handen hier posten doet mij al enorm nadenken over mijn spel, en zelfs al krijg ik geen reactie, dan heb ik er blijkbaar toch al voordeel uit gehaald ;)
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Ik heb nog een 2$ sng gespeeld, niet itm... Ik had ook wel niet echt het gevoel dat ik hier nog een edge had tov de andere spelers => terug naar lagere niveaus dus

Enkele handen :

Dit vond ik te vroeg om all-in te gaan; zeker gezien 1 T voldoende was => goeie fold denk ik. Die TRIPLE_B speelde trouwens echt veel handen, en wou bijna altijd meegaan tot aan de river indien hij ingezet had

Seat 1 - _TRIPLEB_ (790 in chips)
      Seat 3 - AK76239 (1,425 in chips)
      Seat 4 - D4SKUNK (1,435 in chips)
      Seat 5 - DEERAE1K (1,510 in chips)
      Seat 6 - OFFOPUS (1,430 in chips)
      Seat 7 - LOVEVOODI (1,440 in chips)
      Seat 8 - L2O07L3EEL2 (1,697 in chips)
      Seat 9 - DARREN71 (3,773 in chips)
      D4SKUNK - Posts small blind 10
      DEERAE1K - Posts big blind 20
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [Q Q]
      OFFOPUS - Folds
      LOVEVOODI - Folds
      L2O07L3EEL2 - Folds
      DARREN71 - Calls 20
      _TRIPLEB_ - Calls 20
      AK76239 - Calls 20
      D4SKUNK - Raises 120 to 130
      DEERAE1K - Folds
      DARREN71 - Calls 110
      _TRIPLEB_ - Calls 110
      AK76239 - Folds
      *** FLOP *** [10 10 6]
      D4SKUNK - Checks
      DARREN71 - Bets 40
      _TRIPLEB_ - All-In(Raise) 660 to 660
      D4SKUNK - Folds
      DARREN71 - Folds
      _TRIPLEB_ - returned (620) : not called
      *** SHOW DOWN ***
      _TRIPLEB_ - Does not show
      _TRIPLEB_ Collects 510 from main pot

Dan een mooie hand imho:
      Seat 1 - _TRIPLEB_ (1,155 in chips)
      Seat 3 - AK76239 (1,505 in chips)
      Seat 4 - D4SKUNK (1,350 in chips)
      Seat 5 - DEERAE1K (1,480 in chips)
      Seat 6 - OFFOPUS (1,480 in chips)
      Seat 7 - LOVEVOODI (1,405 in chips)
      Seat 8 - L2O07L3EEL2 (1,692 in chips)
      Seat 9 - DARREN71 (3,433 in chips)
      AK76239 - Posts small blind 15
      D4SKUNK - Posts big blind 30
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [Q J]
      DEERAE1K - Calls 30
      OFFOPUS - Folds
      LOVEVOODI - Folds
      L2O07L3EEL2 - Folds
      DARREN71 - Folds
      _TRIPLEB_ - Calls 30
      AK76239 - Calls 15
      D4SKUNK - Checks
      *** FLOP *** [Q 10 4]
      AK76239 - Checks
      D4SKUNK - Bets 120
      DEERAE1K - Folds
      _TRIPLEB_ - Calls 120
      AK76239 - Calls 120
      *** TURN *** [Q 10 4] [3c]
      AK76239 - Checks
      D4SKUNK - Bets 480
      _TRIPLEB_ - Calls 480
      AK76239 - Folds
      *** RIVER *** [Q 10 4 3] [Kc]
      D4SKUNK - Checks
      _TRIPLEB_ - Checks
      *** SHOW DOWN ***
      D4SKUNK - Shows [Q J] (One pair, queens)
      _TRIPLEB_ - Mucks
      D4SKUNK Collects 1,440 from main pot

Deze kost me chips; (de andere speler geeft toe dat het preflop spel gewoon bluf was (net als bij mij). Had ik dit moeten folden ?
      Andere optie : SNG wiz zegt check => was dus idd verstandig geweest...
      Ik veronderstel dat mijn postflop spel hier fubar is ???

Seat 1 - _TRIPLEB_ (1,030 in chips)
      Seat 3 - AK76239 (1,290 in chips)
      Seat 4 - D4SKUNK (2,395 in chips)
      Seat 5 - DEERAE1K (1,245 in chips)
      Seat 6 - OFFOPUS (1,740 in chips)
      Seat 7 - LOVEVOODI (1,105 in chips)
      Seat 8 - L2O07L3EEL2 (887 in chips)
      Seat 9 - DARREN71 (3,808 in chips)
      AK76239 - Posts small blind 30
      D4SKUNK - Posts big blind 60
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [A 5]
      DEERAE1K - Folds
      OFFOPUS - Folds
      LOVEVOODI - Folds
      L2O07L3EEL2 - Folds
      DARREN71 - Folds
      _TRIPLEB_ - Folds
      AK76239 - Calls 30
      D4SKUNK - Raises 60 to 120
      AK76239 - Calls 60
      *** FLOP *** [10 5 K]
      AK76239 - Bets 180
      D4SKUNK - Calls 180
      *** TURN *** [10 5 K] [8]
      AK76239 - Bets 180
      D4SKUNK - Raises 360 to 360
      AK76239 - Raises 540 to 720
      D4SKUNK - Raises 1,080 to 1,440
      AK76239 - All-In 270
      D4SKUNK - returned (450) : not called
      *** RIVER *** [10 5 K 8] [6]
      *** SHOW DOWN ***
      AK76239 - Shows [4 6] (Flush, ten high)
      D4SKUNK - Shows [A 5] (One pair, fives)
      AK76239 Collects 2,580 from main pot

Nog een hand; hierin speel ik niet mee, maar imho beïnvloed deze mijn laatste hand :
      Seat 1 - _TRIPLEB_ (1,090 in chips)
      Seat 3 - AK76239 (2,520 in chips)
      Seat 4 - D4SKUNK (1,045 in chips)
      Seat 5 - DEERAE1K (1,305 in chips)
      Seat 6 - OFFOPUS (2,430 in chips)
      Seat 7 - LOVEVOODI (1,015 in chips)
      Seat 8 - L2O07L3EEL2 (827 in chips)
      Seat 9 - DARREN71 (3,268 in chips)
      L2O07L3EEL2 - Posts small blind 30
      DARREN71 - Posts big blind 60
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [4 10]
      _TRIPLEB_ - Calls 60
      AK76239 - Calls 60
      D4SKUNK - Folds
      DEERAE1K - Folds
      OFFOPUS - Calls 60
      LOVEVOODI - Folds
      L2O07L3EEL2 - Folds
      DARREN71 - Raises 270 to 330
      _TRIPLEB_ - Calls 270
      AK76239 - Folds
      OFFOPUS - Folds
      *** FLOP *** [6 K 5]
      DARREN71 - Bets 810
      _TRIPLEB_ - All-In 760
      DARREN71 - returned (50) : not called
      *** TURN *** [6 K 5] [9]
      *** RIVER *** [6 K 5 9] [K]
      *** SHOW DOWN ***
      _TRIPLEB_ - Shows [10 A] (Flush, ace high)
      DARREN71 - Shows [Q Q] (Two Pair, kings and queens)
      _TRIPLEB_ Collects 2,330 from main pot

Paar handen later : laatste hand : echt een voorbeeld hoe het niet moet: slechte call (range JJ+,AK+), slecht postflop spel; waarschijnlijk was ik onbewust beïnvloed door het feit dat hij 2 handen hiervoor ook al een flush had, en dat ik dacht dat de kans hierop minimaal was.
      Op dit niveau folden ze trouwens quasi nooit als ze een flushdraw hebben; ze zijn zelf bereid om all-in te gaan op de turn voor een flush... Hier moet ik in de toekomst echt wel wat meer rekening mee proberen houden.

Seat 1 - _TRIPLEB_ (2,200 in chips)
      Seat 3 - AK76239 (2,240 in chips)
      Seat 4 - D4SKUNK (1,145 in chips)
      Seat 5 - DEERAE1K (1,215 in chips)
      Seat 6 - OFFOPUS (2,270 in chips)
      Seat 7 - LOVEVOODI (1,015 in chips)
      Seat 8 - L2O07L3EEL2 (767 in chips)
      Seat 9 - DARREN71 (2,648 in chips)
      OFFOPUS - Posts small blind 50
      LOVEVOODI - Posts big blind 100
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to D4SKUNK [A 2]
      L2O07L3EEL2 - Folds
      DARREN71 - Calls 100
      _TRIPLEB_ - Calls 100
      AK76239 - Folds
      D4SKUNK - Calls 100
      DEERAE1K - Calls 100
      OFFOPUS - Folds
      LOVEVOODI - Folds
      *** FLOP *** [Q A J]
      DARREN71 - Checks
      _TRIPLEB_ - Checks
      D4SKUNK - Bets 550
      DEERAE1K - Folds
      DARREN71 - Folds
      _TRIPLEB_ - All-In(Raise) 2,100 to 2,100
      D4SKUNK - All-In 495
      _TRIPLEB_ - returned (1,055) : not called
      *** TURN *** [Q A J] [4]
      *** RIVER *** [Q A J 4] [2]
      *** SHOW DOWN ***
      _TRIPLEB_ - Shows [7 K] (Flush, ace high)
      D4SKUNK - Shows [A 2] (Two Pair, aces and twos)
      _TRIPLEB_ Collects 2,640 from main pot

Al bij al niet zo'n goed spel, alhoewel ik slechts enkele -weliswaar fatale- fouten gemaakt heb. ipv te spelen op 2$ ga ik terug naar .25$ tot ik op BRM-niveau zit...

Mijn grootste probleem hier is dat ik handen in het verleden ga meenemen in mijn vgl voor mogelijke outs; "dat heeft hij de vorige kaar al gehad, dus zal hij dit nu niet meer hebben" (zie ook mijn vorige sng, mat AQ/AK)... Hardleers voor de zoveelste keer....

Tot de volgende !!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Misschien moet je eens gaan nadenken over DON's als bankrollbuilding?

Daar kom je met tight spel nog een heel eind...
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      Hey D4Skunk,

Jou nickname was mijn favoriete tent tot ie werd opgeheven.... :(

Maar even on topic: Ik zie veel handen langskomen van je! Dit is natuurlijk heel goed, maar je kunt ze ook posten in de SNG-sectie! Zo krijg je proffesioneel commentaar op de door jouw gespeelde handen. ideaal om je leaks uit je spel te halen!

Natuurlijk kun je ook op donderdagavond eens een SNG-Coaching volgen van MarcelHermus!

Succes :s_cool:
    • D4Skunk
      D4Skunk
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door calimero1981
      Hey D4Skunk,

Jou nickname was mijn favoriete tent tot ie werd opgeheven.... :(

Maar even on topic: Ik zie veel handen langskomen van je! Dit is natuurlijk heel goed, maar je kunt ze ook posten in de SNG-sectie! Zo krijg je proffesioneel commentaar op de door jouw gespeelde handen. ideaal om je leaks uit je spel te halen!

Natuurlijk kun je ook op donderdagavond eens een SNG-Coaching volgen van MarcelHermus!

Succes :s_cool:
      Thanks, ik zal dit zeker eens doen !