pokerwinsten, belasting

• Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      Beste Mensen,

Mijn intentie is om in juni nadat ik klaar ben met mijn opleiding een parttime pokerprofessional te worden;) Parttime vanwege het feit dat ik nog niet volledig afhankelijk wil zijn van alleen maar poker omdat het dus ook fout kan gaan:P Dus vandaar dat ik parttime ga pokeren, en parttime echt ga werken, zodat ik iig een vaste bron van inkomsten heb. Nou was mijn vraag wat te doen wanneer het dus echt heel goed gaat met pokeren en je dus komt tot het uitcashen. Nou komen we dus aan bij mijn vraag:

Hoe is het geregeld in Nederland met betrekking tot inkomstenbelasting/kansspelbelasting e.d.??

Jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik weinig zin heb om belasting te gaan betalen over mijn pokerwinsten. Voor wat ik weet is online pokeren illegaal in nederland. Dus misschien maak ik me druk om niks, een bankovervaller betaalt per slot van rekening ook geen belasting over zijn illegaal verkregen kapitaal;) :D

Wat zijn jullie ervaringen met uitcashen, wel eens problemen gehad met de fiscus?
      Op welke manier kan je het best de belasting ontduiken hier in Nederland?

Ik zat zelf te denken aan een zwitserse bankrekening waar ze het welbekende bankgeheim hebben. Op deze manier kan de NL'se fiscus er nooit achter komen hoe jij aan je buitenlandse kapitaal komt.. Maarja als je uiteindelijk een leuke auto hebt, een leuk huisje, en aardig wat andere mooie spulletjes en aan het einde van het jaar valt er zo'n mooie blauwe envelop op je deurmat, waarin je dan je inkomsten over het afgelopen jaar moet invullen, wat dan welgeteld 0,- is. Kunnen ze je dan alsnog niks maken???

Belasting ontduiken met aardig wat k'tjes zorgt waarschijnlijk wel voor grotere swings dan de 5000NL... :evil: :rolleyes:
  • 16 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Volgens mij heeft Neteller een Netellercard waarmee je direct je kapitaal kunt opnemen. ;)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Je kan niet zomaar een huis kopen, een sjieke auto kopen en allerlei andere mooie spulletjes kopen als je geen inkomen hebt

zo achterlijk is de overheid niet meer
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      zou je andrs ook gewoon met die neteller card bv 10k kunnen opnemen... dan netjes naar het HC gaan, en het daar laten storten door 1 van die lieve mensen achter de toonbank, dan kan je het opgeven als winst in het HC:D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Als jij gewoon je geld in kleinere porties uitcasht en je gezicht regelmatig laat zien in HC kun je altijd zeggen het met gokken te hebben gewonnen. Die winst is namelijk belastingvrij (nog wel).

Je stort het dan in een paar delen op je rekening. Het enige waarmee je te maken krijgt is volgens mij de vermogensbelasting wanneer je teveel geld hebt.

Wat dat betreft zou ik graag vermogensbelasting willen moeten betalen :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      stel dat je 1000 kilo coke nederland binnen zou smokkelen, zou je daar dan ook invoerbelasting over betalen?

Het is illegaal, dus het beste kun je geen belasting betalen, anders is het een beetje opzichtig dat je aan het illegalen bent.

Ik ga iig zo snel mogelijk emigreren, want ik ben ook bang om "0" in te moeten vullen. Eventueel start ik een papieren bedrijfje en zeg dat ik winst heb gemaakt, en daar belasting over betaal. Maar liever betaal ik helemaal niks, want dat schorem in Den Haag verdient mijn geld niet.
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      ga je dan naar engeland of ierland emigreren?:p het schijnt dat het daar qua gokkers een belastingparadijs is:P
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Gibraltar!!! Daar zitten alle pokerrooms. ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Sealand :D
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Isle of Man? Kun je ook nog elk jaar gratis naar die motorrace ^^
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      't Isle of Man, Isle of Men zou een beetje te gay klinken.

Nu, over belastingen gesproken, ik dacht dat mij gezegd is geweest dat het in België neerkwam op 33 % van de winsten. Nu ja, dan werk'k wel even door in het zwart, gelijk zovele studenten, who's gonna know ?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Er zijn toch ook profs die online spelen, en dit ook openbaar maken (Noah Boeken, Marcel Luske), hoe doen die dat dan?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      die wonen wss niet in nederland zogezegd :)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Waarschijnlijk wel timothy, Marcel en Noah wonen in Amsterdam.
      Die betalen hier gewoon belasting over, omdat het hun beroep is
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      maar waar betalen ze belasting over?? De fiscus kan toch nooit controleren hoeveel een speler exact verdiend met online pokeren, je kan bv zeggen tegen de fiscus dat je $5000 per maand verdiend, en hier dan braaf belasting over betalen, terwijl je in werkelijkheid bv $50.000 verdiend.

off topic: marcel woont niet in a'dam;) Hij heeft er een huis staan dat van hem is, maar daar is hij niet vaak te vinden... Hij woont namelijk wel echt in Almere;)

greetings
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mistagamerone
      maar waar betalen ze belasting over?? De fiscus kan toch nooit controleren hoeveel een speler exact verdiend met online pokeren, je kan bv zeggen tegen de fiscus dat je $5000 per maand verdiend, en hier dan braaf belasting over betalen, terwijl je in werkelijkheid bv $50.000 verdiend.

off topic: marcel woont niet in a'dam;) Hij heeft er een huis staan dat van hem is, maar daar is hij niet vaak te vinden... Hij woont namelijk wel echt in Almere;)

greetings
      Hmmmmmm, wie is die buurman dan, met z'n zonnebril op de kop?? ;)
    • breinbreker
      breinbreker
      Bronze
      neeee nicksje, niet verhuizeeee :(

nijmegen neger! ;)

als t eg moet, doe dan maar naar n exotisch landje, dan kom ik bij jou op vakantie :)