NL50: second barrelling SSS?

• Leo
      Leo
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      8 players
      Converter

Pre-flop: (8 players) Hero is BB with 3 K
      6 folds, SB calls, Hero checks.

Flop: A 7 A ($1, 2 players)
      SB checks, Hero bets $0.8, SB calls.

Turn: J ($2.6, 2 players)
      SB checks, Hero bets $1.8, SB calls.

River: T ($6.2, 2 players)
      SB is all-in $13.55, Hero folds.
      Uncalled bets: $13.55 returned to SB.

Results:
      Final pot: $6.2

vs. unknown.
      Standaard play op de flop voor me.
      Goeie spot voor een second barrel? Betsizes ok?
  • 6 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je had ook preflop een steal kunnen proberen. Wanneer SB alleen completes, dan is de kans wel groot dat ie crap heeft (anders zou hij zelf raisen).

Je steal op de flop is ok, persoonlijk doe ik daar meestal gewoon een minbet. Denk niet dat 0,30 veel FE geeft. Dan is het wat goedkoper om te doen, maar dat moet je dan uiteraard wel altijd doen.
      Bij een flopcall is het shutdown voor mij, tenzij ik goede reads heb. Tegen unknown zou ik het verder niet meer proberen.

Op de river iig niet callen idd, maar dat spreekt voor zich denk ik :) .
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      je had denk ik beter een raise preflop kunnen doen, dan had je de pot waarschijnlijk op de flop kunnen oppikken met een halve pot C-bet

as played zou ik op de turn opgeven
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hmm, tsja... Ik kan me nog vinden in preflop raise. Als je kijkt naar hoe de hand verloopt was dat inderdaad beter geweest. Ik probeer dit altijd half om half te doen. Ene keer als sb complete, raisen, andere keer als sb complete checken met een raise/fold op de flop.

Mijn gedachtegang was de volgende:
      Het is erg onwaarschijnlijk dat hij het board heeft gehit. Dit zal hij ook van mij denken. Bij de flopbet had ik daarom al bedacht dat ik any card op de turn zou betten bij een check.
      Normaal werkt dit ook, deze keer niet. Mijn verwachting is ook dat hij hier Ax heeft. Vooral door de overbet op de river, maar goed dat doet er niets toe omdat ik geen bal heb :)

Toch kan ik me voorstellen dat dit een marginale play is vs unknown, vandaar mn posting.

Minbet op de flop zou ik iig sowieso niet doen. Ik vind dit altijd te uitnodigend voor een big reraise. Had je hier met Ax, 7x bijvoorbeeld ook een minbet gemaakt sreteb?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      in het kader van mixup van je spel kun je dit zo wel spelen op zich
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Toch verbaast het me elke keer weer hoeveel mensen folden voor een minbet. Wanneer hij een reraise doet, dan houd 30c hem niet tegen. Wanneer ik het met crap doe, ben ik weg en anders ben ik AI. Is imo gewoon wat goedkoper, net als stealen met 3,5BB.

Het ligt ook aan je tegenstander natuurlijk. Met een monster na een freeplay en een agro villain, dan kan check ik 'm mss. Maar meestal met trips en dat soort dingen doe ik gewoon een minbet.

Je lijn kan wel, gebruik hem zelf ook wel. Villain had je turnbet heel moeilijk kunnen callen met air. Maar dan heb ik liever wat stats van iemand. Tegen een unknown neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Wat hier mss ook nog kon. Is een check op de flop en dan de turn betten.
    • Mistagamerone
      Mistagamerone
      Bronze
      wanneer de sb completes betekent dit in 90% van de gevallen dat hij een crap hand heeft maar deze toch niet zomaar weg wil leggen. De volgende x zou je moeten raisen naar 4BB om pre-flop aggressie te tonen, zo zie je dus gelijk of hij echt een goede hand heeft, of goedkoop een flop wou zien. Op het moment dat jij checkt geeft dit zwakte aan. Dus wordt het voor hem wel heel makkelijk om jouw bet op de flop in het hokje van cbets te plaatsen en gewoon te callen. Wanneer je wel preflop gebet zou hebben zou hij je op een bord met AAx eerder op een A zetten wanneer je een cbet plaatst. Op de turn had je behind kunnen checken op de pot klein te houden, want met K-hoog wil je geen grote potten spelen. river is een duidelijke fold;)