50NL T9s OESD+BDFD vs. overbet

• TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      $0.25/$0.50 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($50.00)
      UTG 1 ($48.75)
      MP1 ($50.00)
      MP2 ($51.00)
      MP3 ($33.80)
      CO ($49.25)
      BTN ($49.25)
      Hero ($106.25)
      BB ($33.65)

Pre-flop: ($0.75, 9 players) Hero is SB T:diamond: 9:diamond:
      4 folds, MP3 calls $0.50, 1 fold, BTN calls $0.50, Hero bets $3, BB calls $2.75, MP3 folds, BTN calls $2.75.

Flop: J:spade: Q:heart: 3:diamond: ($10.25, 3 players)
      Hero bets $6, BB goes all-in $30.40, 1 fold, Hero calls $24.40.

Turn: 5:heart: ($71.05, 2 players)

River: 6:diamond: ($71.05, 2 players)

Final Pot: $71.05

Ik maak hier een goede call denkik:
      range van villain is volgens mij ongeveer:
      77-TT, 33, AJ+,KJ+,QJ
      dit geeft me ongeveer 36% equity volgens equilator wat net goed is denkik.

groeten
  • 11 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      interessante hand dit

je raist met T9s vanuit de SB, hier zou ik zelf liever callen om meer mensen in de pot te hebben (SC doen het beter tegen meer tegenstanders dan tegen weinig)

doordat je hebt geraised PF, heb je het initiatief (wat in dit geval een C-bet inhoudt tegen 2 man uit positie). Als je alleen had gecalled had je kunnen checken (info) en (waarschijnlijk) goedkoper kunnen drawen naar je straat (het zijn maar 8 outs en je zit aan de onderkant van de OESD) of je backdoor Flush (T hoog, dus niet persé mee te rekenen als een extra out)

Nu maak je een C-bet en gaat villain all-in, waardoor je 25$ moet callen om 45$ te winnen, 1,8:1 dus. Aangezien je niet persé drawt naar de winnende hand, zou ik hier folden, ondanks dat je wellicht net de odds zou krijgen (wat imo niet zo is trouwens).

Ik denk dat je hier in de problemen komt, doordat je PF raist en je na de flop OOP een C-bet maakt zonder enige vorm van info
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik zou hier niet zelf gebet hebben. Een kleine raise zou je dan kunnen callen. Maar voor zo'n grote raise heb je niet de odds...
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Gewoon callen en flop goedkoop zien. Suited connectors zijn drawing hands die ge best niet OOP speelt...

All in gaan met een OESD lijkt me toch ook niet zo rendabel imo.
    • DeDoetCHieF
      DeDoetCHieF
      Bronze
      hoe kom je aan deze range?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      door na te denken ;)
      groeten
    • DeDoetCHieF
      DeDoetCHieF
      Bronze
      waarom zou hij 77-tt niet raisen volgens jou preflop? hem Eerder zien callen met deze paartjes? Dan zou het eventueel een redelijke move zijn. maar volgens mij zit dit niet in zijn range en gebruik je het als excuus om te callen. wat showde die?

Groeten
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik gebruik nix als excuus om te callen, ik heb gewoon ff nagedacht, men outs geteld en gekeken dat de pot odds ongeveer klopte voor een call.
      Ben daarna beginnen na te denken over de hand en denk dat dit wel een goede range is, blijkbaar niet hij showde K8o (idd, K8o), meteen aantekening gemaakt.

Zei ik al dat hij K8o liet zien? :D

Die range die ik gebruik is ook net exact, als ik alles exact zou weten zou het wel heel gemakkelijk zijn ;)

groeten
    • DeDoetCHieF
      DeDoetCHieF
      Bronze
      Ik snap je punt, maar als ik geen clear read op iemand hebt of exactie range kan geven, om een winstgevende call te maken fold ik. Zoek naar situaties die wel winstgevend zijn, en laat situaties zoals deze gewoon gaan zonder reads tegen een unknown. Hij zal hier in niet vaak k8o laten zien denk ik:) mss is het handig om pokertracker te gerbuiken.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Om eerlijk te zijn begrijp ik de play van jullie beiden dan niet. 25 dollar callen voor twee kansen op een 8 of een koning lijkt me sowieso geen winstgevende play (en dan nog kleine kans voor runner runner ruiten owkee).
      Al zou jij hem all in raisen, als hij bijv. had geraiset zou ik het nog kunnen begrijpen, maar niet om dan te callen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Ik weet heel goed dat hij niet altijd K8o gaat laten zien, staat toch niet tussen de range die ik met equilator gebruik??

groeten
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Complete in de SB. Raisen met een speculatieve hand als T9s in een multiway pot is OOP geen goed idee. Als je per sé de pot al wat groter wil maken preflop voor wanneer je effectief een dikke hand hit, doe dan een kleine raise van 3BB ofzo.

De range die je toedicht aan Villain vind ik niet helemaal logisch (77-TT zou bvb. nooit zo spelen), ik zou eerder zoiets nemen:

33,AQs,KQs,KTs,QJs,T9s,AQo,KQo,KTo,QJo,T9o

Tegen deze range is callen net break even, dus zowel een call als een fold zijn correct.