Elephant - Verwijderen van PostgreSQL

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey allemaal,

Regelmatig blijkt dat mensen problemen hebben met het installeren van Elephant, of een van de andere software programma's zoals PokerTracker of HoldemManager. Een veel voorkomend probleem is het PostgreSQL. Als dit al op je computer staat door welk ander programma dan ook (vooral dus database-programma's) dan zal dit tijdens de installatie van Elephant/PT/HEM worden gezien en wordt het aanmaken van een nieuwe database geskipped. Je krijgt dan meteen de optie in te loggen op een bestaande database. Maar dat willen we (meestal) niet, dus is het vaak noodzakelijk eerst PostgreSQL van je computer te verwijderen. Helaas gaat dat niet zomaar, want het staat op meerdere plekken.

Echter kun je op deze Duitse pagina uitleg vinden hoe je helemaal van PostgreSQL af kunt komen.

Deze pagina is er geloof ik nog niet in het Nederlands (als die er wel is zie ik daar graag een link van verschijnen en pas ik deze post aan). Wie weet kom ik er nog eens aan toe om die pagina te vertalen naar het Nederlands en deze dan in dit forum te posten.

Kort gezegd komt het op het volgende neer:

Stap 1: Verwijder de PostgreSQL via Configuratiescherm --> Software. Daar moet PostgreSQL tussen staan, verwijderen dus.

Stap 2: Gebruik het programmatje bij punt 2,2 op deze pagina om de resterende bestanden die geassocieerd zijn met PostgreSQL automatisch te laten verwijderen. Lees voor de zekerheid wel even de Duitse pagina goed door voordat je met het programma aan de slag gaat.

Stap 3: Start de computer opnieuw op en installeer Elephant/PokerTracker/HoldemManager. Deze zal nu tijdens de installatie ook automatisch PostgreSQL weer installeren en vragen of je een nieuwe database wilt aanmaken.

Ik hoop dat deze korte handleiding menigeen zal helpen met het PostgreSQL probleem.

Groeten,
      Xpload1989

Belangrijke update: in maart 2012 heeft PokerStrategy.com beslist om Elephant niet langer te onderhouden (zie dit nieuwsbericht). Er zal dan ook geen support meer geleverd worden voor Elephant en het is daarom ook afgeraden dit pakket nog te gebruiken. Als alternatief wordt Holdem Manager 2 aanbevolen.
  • 48 antwoorden
    • dianacornelisse
      dianacornelisse
      Totaal
      Had ik dit maar gisteren gelezen:D Had mij een hoop zoekwerk gescheeld :D
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse
      Had ik dit maar gisteren gelezen:D Had mij een hoop zoekwerk gescheeld :D
      Haha, tja, toen bestond deze thread nog niet ;)

Maar kwam dit probleem vaker tegen, dus vandaar dat ik besloot het even te melden. Ook omdat ik hetzelfde probleem heb gehad toen ik zelf met PokerTracker wou gaan werken, en dit programma'tje toen nog niet bestond. :)
    • Rienk
      Rienk
      Bronze
      ik heb toen ook een tijdje gezocht naar dit ja op engelse forums, tot dat volgens mij fladdermouse me de link gaf.

dit is een goede trhead !
    • ossmiboy
      ossmiboy
      Bronze
      Als ik je link van stap 2 open, kom ik uit op de homepagina van de Duitse Pokerstrategy.

Is dit normaal of de verkeerde link, want weet niet goed hoe ik verder moet :D
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ossmiboy
      Als ik je link van stap 2 open, kom ik uit op de homepagina van de Duitse Pokerstrategy.

Is dit normaal of de verkeerde link, want weet niet goed hoe ik verder moet :D
      Nee hoor, die link gaat naar de pagina van PostgreSQL :P Staat wel als titel Home inderdaad, snap ik ook niet, maar het is zeker niet de homepage. Misschien ben je door daar op te klikken niet meer ingelogd? (Heb dat probleem zelf ook als ik niet onhoud mij aanvink).
    • afca33
      afca33
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Hey allemaal,

Regelmatig blijkt dat mensen problemen hebben met het installeren van Elephant, of een van de andere software programma's zoals PokerTracker of HoldemManager. Een veel voorkomend probleem is het PostgreSQL. Als dit al op je computer staat door welk ander programma dan ook (vooral dus database-programma's) dan zal dit tijdens de installatie van Elephant/PT/HEM worden gezien en wordt het aanmaken van een nieuwe database geskipped. Je krijgt dan meteen de optie in te loggen op een bestaande database. Maar dat willen we (meestal) niet, dus is het vaak noodzakelijk eerst PostgreSQL van je computer te verwijderen. Helaas gaat dat niet zomaar, want het staat op meerdere plekken.

Echter kun je op deze Duitse pagina uitleg vinden hoe je helemaal van PostgreSQL af kunt komen.

Deze pagina is er geloof ik nog niet in het Nederlands (als die er wel is zie ik daar graag een link van verschijnen en pas ik deze post aan). Wie weet kom ik er nog eens aan toe om die pagina te vertalen naar het Nederlands en deze dan in dit forum te posten.

Kort gezegd komt het op het volgende neer:

Stap 1: Verwijder de PostgreSQL via Configuratiescherm --> Software. Daar moet PostgreSQL tussen staan, verwijderen dus.

Stap 2: Gebruik het programmatje bij punt 2,2 op deze pagina om de resterende bestanden die geassocieerd zijn met PostgreSQL automatisch te laten verwijderen. Lees voor de zekerheid wel even de Duitse pagina goed door voordat je met het programma aan de slag gaat.

Stap 3: Start de computer opnieuw op en installeer Elephant/PokerTracker/HoldemManager. Deze zal nu tijdens de installatie ook automatisch PostgreSQL weer installeren en vragen of je een nieuwe database wilt aanmaken.

Ik hoop dat deze korte handleiding menigeen zal helpen met het PostgreSQL probleem.

Groeten,
      Xpload1989
      Hoi ik ben bij stap 2 aangekomen en ik heb op die duitse forum dat bestand gedownload en uitgepakt en heb nu dat scherm wat bij 2.3 staat maar ik snap niet wat ik daar precies moet doen. Ik kan totaal geen duits dus voor mij is het helemaal niet duidelijk wat ik daar moet doen.
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Je moet daar geloof ik de gebruiker van de database invoeren. Als je verstandig bent geweest heb je deze niet zelf veranderd maar gewoon zo gehouden als het was.

Heb je Elephant al eens gebruikt dan zal deze 'Elephant' zijn.
      Heb je PokerTracker gehad, dan zal dit 'postgres' zijn.
    • afca33
      afca33
      Bronze
      Ik heb niks zelf veranderd en dat zal dan elephant moeten zijn maar moet ik dat op die plek zetten die blauw is en waar die pijl naar toe wijst?
      En zo ja wat moet ik doen als ik dat gedaan heb? opslaan?
      Ik heb elephant nog niet gebruikt want het lukt me dus niet om hem te instaleren
    • DIMICHELE13
      DIMICHELE13
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
      Je moet daar geloof ik de gebruiker van de database invoeren. Als je verstandig bent geweest heb je deze niet zelf veranderd maar gewoon zo gehouden als het was.

Heb je Elephant al eens gebruikt dan zal deze 'Elephant' zijn.
      Heb je PokerTracker gehad, dan zal dit 'postgres' zijn.
      Ik heb dat scherm nu maar daar staat postgres. Wat moet ik daar dan veranderen? En wat moet ik daarna doen? Er staat Speichere den Inhalt und doppelklicke die Datei anschliessend. Wat betekent dat?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Aangezien ik veel te lui ben om dit allemaal te doen heb ik gewoon de gebruikersnaam en wachtwoord van HM ingelogd en dat werkt prima. De gebruikersnaam was de standaard gebruikersnaam (Postgres) dus voor iedereen die HM heeft gebruikt en weet wat zijn wachtwoord is kan ik dit aanraden. Scheelt een hoop tijd en moeite.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Ik krijg PostgreSQL juist niet OP mijn computer, ik heb pokermanager geinstalleerd, en als die dan de data wil zoeken kan dat niet omdat PostgreSQL er niet is, dan linkt ie me door om dat te downloaden.
      Als ik dit dan doe, krijg ik de melding: Kan dit installatie pakket niet openen. Controleer of het pakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt.
      Of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig Windows Installer pakket is.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen???
      En ja sorry, ik ben idd een computer leek, dus lach me niet uit als het iets heel simpels is ofzo... :D
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Niemand????
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Probeer hem eens handmatig te downloaden en installeren
      http://www.postgresql.org/
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Ik krijg PostgreSQL juist niet OP mijn computer, ik heb pokermanager geinstalleerd, en als die dan de data wil zoeken kan dat niet omdat PostgreSQL er niet is, dan linkt ie me door om dat te downloaden.
      Als ik dit dan doe, krijg ik de melding: Kan dit installatie pakket niet openen. Controleer of het pakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt.
      Of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig Windows Installer pakket is.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen???
      En ja sorry, ik ben idd een computer leek, dus lach me niet uit als het iets heel simpels is ofzo... :D
      Pff heb dit dus ook gedaan.
      Ben toen ergens op het Engelse forum tegengekomen wat werkte.

Mijn skype is Vinmunt als je mij nodig hebt
    • FreekvanAerle
      FreekvanAerle
      Bronze
      hoi mensen
      ik had het zelfde probleem
      en heb de 3 stappen uitgevoerd maar krijg nu gwn weer een error
      kan geen verbindingmet de databaseserver worden gemaakt

verdere info:

Failed toestablish a connection to '127.0.0.1'

kan iemand me helpen?
    • tkdgh35
      tkdgh35
      Bronze
      Hoi Freek,
      Dat probleem had ik ook en speciaal voor jou en iedereen met t
      :failed to establish a connection to '127.0.0.1'
      probleem

http://www.pokerstrategy.com/forum/thread.php?threadid=24647&page=1

Dit heeft mij heel erg geholpen :s_thumbsup:
    • Robibinho
      Robibinho
      Totaal
      Ik ben nu bij het database probleem. Ik moet een nieuwe database aanmaken alleen dan geeft hij aan dat het wachtwoord fout is. Maar het is een nieuwe database hoe kan er dan al een wachtwoord zijn? Ik heb trouwens HM al werkend draaien op deze pc. Heeft iemand tips hoe ik die database voor elkaar kan krijgen?

edit;

al gelukt:D
    • Robibinho
      Robibinho
      Totaal
      Ik speel momenteel ook op een I-poker site die niet gelinkt is aan pokerstrategy.com , werkt elephant dan wel?
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Goede middag,

Probeer elephant te installaren, maar het verwijderen van Postgres op deze manier werkt niet. Krijg nog steeds dezelfde error, bij het maken van een nieuwe database.

Skrolk