Wat voor sample heb je nodig

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hey mensen,

Wat voor sample heb je nodig om te weten of je een winnende speler bent op 0,25/0,50 limit?

Ik win constant met 0,15/0,30 en 0,10/0,20

Maar vandaag heb ik wat gemultitabled op 0,25/0,50 en 0,15/0,30 en 0,10/0,20

Maar 0,25/0,50 heb ik -0,30bb/100 over 2000 handjes en de anderen loop ik eigenlijk steeds goed..

Is 0,25/0,50 echt zon stuk lastiger (ik heb vandaag overdag gespeeld)?
  • 6 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      een beetje lastiger, is mijn ervaring, maar niet echt veel. Ik denk dat 2000 handen te weinig is om al generaliserende uitspraken te doen over je spel, maar genoeg om toch te analyseren.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      2000 handjes is niks, behalve als je winrate echt heel groot is moet je denk ik wel 30k ofzo hebben
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      200 handjes is inderdaad bij lange na niet voldoende om statistisch betrouwbare concusies aan te verbinden. 25K begint een beetje in de buurt te komen, maar dan gaat er een ander probleem meespelen: speel je momenteel nog hetzelfde als je 25k handen geleden deed? Ik niet in iedere geval. Ik doe er een aantal maanden over om dat aantal te halen en in de tussentijd is mijn spel drastisch gewijzigd.
      Handanalyses zijn veel belangrijker dan de statistiek. Door continu mijn handen door te nemen na een sessie krijg ik veel sneller het inzicht en vertrouwen dat ik een bepaalde limiet de baas ben. Als ik dat vertrouwen heb en mijn bankroll is ondertussen voldoende gegroeid dan is het voor mij tijd om eens een limietje hoger te gaan kijken.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Je hebt inderdaad minimaal 20K handen nodig om een reeel beeld te krijgen van je winratio. Maar ook dit hoeft nog geen nauwkeurig beeld te geven.

Zoals Qastorimon al aangaf merk je je vooruitgang het meeste wanneer je je handen post. Dit is dan ook de beste manier om je spel te verbeteren.

ik heb vandaag overdag gespeeld

Zonder gekheid: Dit kan zeker wel schelen. Ik merk persoonlijk dat ik 's avonds meer winst maak in vergelijking met overdag. Of dit aan de spelers ligt of aan mijn eigen spel, dat dit anders is overdag, geen idee! Maar zodra ik daar uit ben laat ik het je weten. :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      misschien is het dat alle pokeraars die wel vaker spelen overdag ook wel zin hebben om even te spelen. In de nacht komen alle donkeys online die klaar zijn met werk/ alleen thuis zitten en niets te doen hebben etc. Die storten en betalen af.

Volgens mij is het zoiets. Je ziet ook dat er veel meer tafels geopend zijn in de avond.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Zou een goede verklaring kunnen zijn inderdaad.