JJ op K board

• Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.25/$0.50
      8 players
      Converter

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with J J
      3 folds, MP2 calls, Hero raises to $2.5, 3 folds, MP2 calls.

Flop: T 6 K ($5.75, 2 players)
      MP2 bets $3, [color=#cc0000]Hero ???

Fold's of niet!? (kben nieuw bij SSS)
  • 5 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Yep, foldje hier... Als hij hem niet had gedonkt, doe je gewoon een cbet van 4.5$ ofzo (tenzij je stack zo klein is dat je daar moet pushen.
    • Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      een cbet van 4.50$?

met 5.75 in de pot en een stack van 7.50$

dan leg ik hem nooit meer weg! 3$ om een pot van 14.75$ te pakken.
      volgens de strategy artikelen zou ik gelijk all-in moeten gaan dan.

maar is dit wel de slimste play? zou je niet beter een kleinere cbet kunnen maken. zodat je hem later nog weg kan leggen omdat je niet zo commited bent?
      ja/nee :)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Folden lijkt me inderdaad verstandig.
      Een cbet van 2/3 pot lijkt me wat verstandiger misschien, dus $3.80 (Leo heeft vast zijn redenen voor $4.50).
      Sowieos heb je geen made hand op deze flop, want met elke K verslaat hij je nu, je hebt geen toppair... (corrigeer me als ik iets verkeerd zeg!!)

Maar checken is ook niet verstandig, want dan weet hij dat je waarschijnlijk fold met elke bet die hij plaatst.

Dus cbet is wel handig, maar dan geen $4.50 maar $3.80 heeft mijn voorkeur.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jah, ik kan niet zien wat je stack is he :)

Maar idd, met een reststack van 7.5 moet je je cbet gewoon pushen hier imo.

Het ligt aan je reads of je hier pusht na zijn raise. Zonder reads gewoon folden.

Een kleine cbet is hier niet goed omdat je daarmee zwakte toont en dit je readable maakt. Je laat zien dat je niet commited wil zijn en dat je wil wegleggen als je gereraised wordt.
      Stel nou dat je 3.8 had gebet en je was gecalled, dan was de pot hier 12.5 geweest... Had je dan met je reststack van 3.7 wel weggelegd? Denk het niet, dus push is hier het beste.

Over dekuip zn post;
      4.5 is ongeveer 3/4 pot, wat ik standaard bet bij draw mogelijkheden
      2/3e pot cbet doe ik alleen als er geen draws liggen
      potsize bet doe ik bij drawmogelijkheden + meerdere tegenstanders.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Stacksizes ed is wel handig om ook neer te zetten.

Ben het met Leo eens, hij kan het met heel veel kaarten doen, maar zonder stats/reads moet je hier folden.

Je kan imo ook beter niet beginnen met SSS op 50NL, zonder hud. Dan kan je beter op 25NL spelen totdat je een hud hebt. Maar dat moet je voor jezelf beslissen.

Je commit jezelf overigens ook met 2/3 potsize cbet. 2/3 of 3/4 maakt dus niet zoveel uit. Persoonlijk doe ik liever 2/3 omdat 3/4 niet echt veel extra FE geeft. De redenatie van Leo kan je ook prima volgen.