"Modified Outs" op een 3 Flush-Board

• Gappy
      Gappy
      Bronze
      Hallo mensen :) ,

Ik wil graag weten wanneer ik bij een Second Nut Draw 1 Out in mindering moet brengen en wanneer 2? De zelfde vraag voor de Derde Nut Draw.......wanneer -3 en wanneer -4?

Citaat;
      Wanneer er een 3-flush op het board ligt, heb je alleen 9 clean outs wanneer je de nut flush draw hebt. Zelfs voor de second nut draw moet je er 1 of 2 van aftrekken om de MO te krijgen. En 3 of 4 voor de derde nut draw, dat hangt af van het aantal tegenstanders dat je hebt. Draws minder dan deze hierboven stellen weinig voor.

(http://nl.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/173/4/)

gr. Gappy
  • 4 antwoorden
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Afhangig van de aantal van tegenstanders, net als je schrijft. Met alleen een moet je met de Q niets aftrekken. Tegen 6 kan je een J al folden of moet je van de derde nut draw al 4 aftrekken. Met 2 tegenstanders trek je alleen 3 of 2.5 af.

(Jij kan dus ook met .x rekenen ;) )
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Bedankt voor je reactie M. :) maar ik begrijp het nog niet helemaal denk ik. Bestaat er een formule om in deze situatie je MO te bepalen? Ik begrijp dat ik met een K tegen één tegenstander niets hoef af te trekken. Maar bij hoeveel tegenstanders moet ik er dan 1 afhalen en wanneer 2?

Ik heb nu het idee :baby: dat ik vanaf 6 tegenstanders ( komt natuurlijk niet vaak voor) 2 moet afhalen en bij 2-6 tegenstanders 1

gr. Gappy
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Het hangt van hun ranges af, of iemand preflop geraised heeft en dus meer Ax en Kx en zijn ranges zijn, etc. Ook van de actie op de Flop. Misschien heeft iemand al een set of een Flush. Of raised voor value met de Nutflushdraw.

Als iedereen limpt en je speelt tegen 6, heeft de Q bijna geen waarde meer. Maar als iedereen blijft alleen callen, kan je in de pot blijfen, omdat de Odds zo goed zijn.

Dus kan het zijn, dat je ook tegen 3 de Q high Flushdraw moet folden.

Een simple formula bestaat niet echt, het hangt altijd ervan af, hoe je de handen van jouw tegenstander inschat en daarvan verder gaat.

Maar voor een idee: Hal vanaf 3 tegenstander 1 af en vanaf 5 2. Maar als met 3 iemand op de A of een made flush blijkt te zitten naar zijn preflop/postflop spel, moet je meer discounten...
    • Gappy
      Gappy
      Bronze
      Als ik het nu goed begrijp kan ik in een soortgelijke situatie dan bij een Q High Flush Draw vanaf 3 tegenstanders 3 afhalen en vanaf 5 tegenstanders 4

Begrijp dat het erg belangrijk is om mijn tegenstanders te lezen. In geval van bijvoorbeeld een "Any Ace Player" kan ik dus serieus rekening houden met een Aas. :evil:

gr. Gappy