AKs

• Davinci5
      Davinci5
      Bronze
      *Hoewel ik gisteren al een soortgelijke hand heb gepost, zou ik toch graag weten of ik hier (vroeg in het toernooi) had moeten callen.*

No Limit Holdem Tournament
      $1 + $0.25 Sit & Go
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG (1193)
      UTG+1 (625)
      Hero (1945)
      MP2 (3250)
      CO (2601)
      BTN (6923)
      SB (2790)
      BB (1490)

Blinds: 40/80

Pre-flop: (120, 8 players) Hero is MP1 [Ah][Kh]
      UTG calls 80, 1 fold, Hero raises to 320, 3 folds, SB goes all-in 2790, 1 fold, UTG folds, Hero folds

Final Pot: 800

SB wins 3270 ( won +480 )
      Hero lost -320
      UTG lost -80
  • 9 antwoorden
    • Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      AKs vind ik altijd een moeilijke hand om mee all-in te callen.
      zonder reads pas ik ze meestal op mijn limiet (6$).
      maar ik denk dat er bij 1$ tourney's gewoon genoeg donk's zijn die denken A10 hell yeah! dus ik denk dat je erg vaak voor ligt op hun range oftewel dat een call de beste optie is.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Er zijn al vele discussies geweest over all-in gaan met AK vroeg in het toernooi. Ik doe het persoonlijk liever niet, maar het hangt grotendeels van mijn read af.
      In dit geval is het wel een plus dat ze suited zijn.

Wat was je read op SB?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      ja imo, vooral op 1+25$, easy call.
    • Davinci5
      Davinci5
      Bronze
      Hij speelt behoorlijk tight, ik heb hem bijna geen handen zien spelen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      maakt niet uit, AKs heeft genoeg eq om tegen die odds all in te callen. Ik zou niet denken dat iej azen of koningen heeft, ik denk dat er veel meer handen in zijn range zitten, en sommige daarvan heb je dominated.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik had nog niet naar de limiet gekeken, maar op de lagere limieten doen ze dit idd ook al snel met AQ en erger.

Toch vind ik hier een fold niet slecht. Zeker tegen iemand die tight speelt lijkt het me sterk dat je hier voorligt. Je raist immers UTG, dus het lijkt me dat SB hier wel een goede hand heeft. Ik kan me weinig handen voorstellen waarmee hij dit doet waar jij op voor zou liggen. Zelfs tegen een small pocket pair heb je een coinflip.
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Fold is hier niet slecht, maar persoonlijk call ik hier. Gezien het limiet waarop deze SnG gespeeld is liggen er wat mij betreft wel degelijk zwakkere azen in zijn range, en zo niet dan heb je meestal een flip, call dus.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Hier hangt voor mij alles af van de info die ik heb. AKs is een hele goede hand, waarmee je in het slechtste scenario een coinflip krijgt, maar net zo vaak villain domineert (heel af en toe loop je tegen AA of KK aan, maar heel af en toe hit je ook je flush)

Als ik een notitie van hem heb in de trant van 'crapshoot AT+ all-in', zou ik rammen, als ik geen info heb zou ik hem kunnen folden
    • DeDoetCHieF
      DeDoetCHieF
      Bronze
      Fold en call is beide wat voor te zeggen inderdaad. Waarschijnlijk speelt hij zijn premiums minder hard. dus zou je flippen met al money geinvesteerd. aan de andere kant hoef je hier nog niet te flippen. Als je fold heb je nog kansen genoeg om een stack op te bouwen. Hierboven is alles al gezegt. Het is inderdaad een reads afhankelijke situatie.