AK in early stage.

• Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      Als we toch al met AK bezig zijn. post ik deze hand even.
      deze hand post ik meer om te kijken of mijn gedachtenflow hier klopt of niet. dan om te kijken of ik deze hand wel goed speelde. :D

Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Tournament
      Blinds: t20/t40
      9 players
      Converter

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with K A
      3 folds, MP2 raises to t120, 2 folds, Button calls t120 (pot was t180), Hero raises to t480, 3 folds.
      Uncalled bets: t360 returned to Hero.

Results:
      Final pot: t400

ik raisde hier naar 3x de raise van de originele raiser + 1 per limper.
      Maar als je langer over deze raise nadenkt klopt hij niet.

zoals harrington in zijn boek schreeft moet je eerst bedenken waarom je de raise plaatst voordat je weet hoeveel je moet raisen. de reden dat ik deze bet plaats is omdat ik een grote pot wil bouwen met mijn goede hand. maar ik wil ook een niet te grote pot maken want AK in early stage is niet geen hand waarmee we all-in mee willen gaan. Verder is er nog een reden om de pot klein te houden. we willen zwakke azen goedkoop in de pot laten (niet te goedkoop).

dus 1 reden om hoog te raisen en 2 om klein te raisen.
      dus een mooie midden weg van 3-3,5x de originele raiser was mooier geweest. oftewel 360-420

denk gerust hardop met mij mee. of corrigeer me als mijn gedachten flow niet klopt hier.
  • 2 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      kzou denk ik voor 360 gaan.

480 is indd eigenlijk niet te callen, wat je dan waarschijnlijk bereikt is fold of reraise all in.

verder zit je volgens mij in SB of BB. dus speel je de hand uit positie?

daar moet je volgens mij ook over nadenken. uit positie is deze situatie nog lastiger.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind het geen verkeerde raise qua grootte, al is hij wat fors.
      Je zit wel uit positie, dus sta je zwakker. Dan is een wat grotere raise niet echt fout imo.

Persoonlijk weet ik niet óf ik zou raisen hier. Het gevaar is dat je wordt gecalled door een echte hand, of een kleine pot oppikt wanneer hij geen sterke hand heeft. Je zet dus feitelijk veel chips in om wat restjes bij elkaar te schrapen.

AKs is natuurlijk ook een echte hand, maar je zit wel steeds uit positie. Een call geeft je een gratis flop, waarop je weet of je verder kunt of niet. Zo riskeer je minder chips in deze fase. Flop je niets, dan kun je altijd nog kiezen of je gaat spelen. Dat hangt van je tegenstander af denk ik.

Een ander voordeel is dat je sterke hand zo goed verborgen blijft. Flop je dan mooi, dan kun je een monsterpot binnenhalen met wat geluk.

Z.