NL10: QJs tegen loose player

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $10
      UTG+1: $13.55
      MP1: $15.30
      MP2: $9.05
      Hero: $1.85
      Button: $3.90
      SB: $4.10
      BB: $13.55

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with Q J
      4 folds, Hero raises to $0.4, 2 folds, BB raises to $1.9, Hero calls all-in $1.45.
      Uncalled bets: $0.45 returned to BB.

Flop: 8 4 4 ($2.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2.95)

Turn: 2 ($2.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2.95)

River: A ($2.95, 1 player + 1 all-in - Main pot: $2.95)

Results:
      Final pot: $2.95

---

Allereerst, ik weet dat QJs niet op de SHK staat, maar ik zal zeggen waarom ik besloot te raisen.
      Op de BB zat Villain die erg loose speelt en een preflop raise met vanalles callt (een paar handen eerder al met 34s).
      Dus ik wist zo goed als zeker dat hij die hand zou spelen en dat kon met vanalles zijn.
      Ik dacht dus dat mijn hand best goed was omdat ik een goede read had.

Toch wil ik wel weten wat jullie hiervan vinden.
  • 6 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      als je dit doet, niet met QJs, is echt een slechte hand die bijna altijd dominated is.
      Als je het echt niet kan laten doe dit met Axs of een goede K ofzo dan heb je nog de mogelijkheid om de pot te winnen met Ahigh ofzo
      nog beter is natuurlijk wachten tot je echt een hand hebt
      groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Als je een goede read hebt, kun je elke hand spelen wat mij betreft. Wanneer besluit je echter dat je read niet klopt? Waar hij mee allin gaat zie ik niet in je post staan... Vanaf CO moet je wel met zulke handen oppassen... Je hebt niet alleen een hele goede read nodig van BB, maar ook van SB en BTN!

Als je echter besluit te gaan stealen (wat ik toch niet zou aanraden op NL10), dan moet je wel folden nadat BB je allin zet imo.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dat is het punt dus.
      Villain had mij al vaker all-in gezet met matige handen, dus ik had niet anders verwacht.
      Waarschijnlijk ziet QJs er inderdaad te leuk uit en zou ik dit alleen moeten doen met kaarten zoals Timothy zei...
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Zie ook mn post over KJs en denk dus idd ook ff aan die sb en btn ;)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Waarschijnlijk heb ik mijn fout ingezien hier.
      Ik wist namelijk dat hij mij zou callen, dus een steal was het niet.
      Maar misschien wat dat onbewust wel mijn insteek, omdat QJs een steal-hand zou kunnen zijn.

Ik wilde de strijd met hem aangaan omdat hij dus een superwijde range heeft, maar dat deed ik met een hand waar je een showdown niet vaak mee zou winnen als je gecalled wordt, maar waarmee je dus wel evt. kan stealen.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      QJ zou je idd mee kunnen stealen, hoewel je dat op 10NL beter niet kan doen. Na de reraise had ik het ook opgegeven hier.

Wanneer villain heel LAG speelt, doe dan wat TimothyVdp1 zei en probeer iets met Ax, met een goede K moet je alweer voorzichtiger zijn. Q high is vaak niet hoog genoeg op de showdown.