Donk suckouts...

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Pfff, ik moet hier gewoon ergens wat stoom afblazen. Ik speel nu al 2 weken zo goed als break even op 5NL terwijl ik weet dat ik gewoon veel beter ben dan die donks die daarop zitten.

Deze laatste 2 weken zijn echt van de ergste die ik al meegemaakt heb. Ik speel continu solide TAG en breng altijd mijn chips in de pot alleen wanneer ik de beste hand heb. Maar dan wordt ik veel te vaak (dan statistisch waarschijnlijk is) gebeat door suckouts en dergelijke.

Ik blijf steeds kalm en tilt zelden en maak dan vaak tijdens dezelfde sessie mijn verlies weer goed. Telkens echter ik weer wat winst maak, verlies ik het allemaal weer door brute pech. Alsof ik aan een rekker hang. Het is precies een downswing die eigenlijk door goed te spelen nog gemaskeerd wordt...

Op zich is break even spelen natuurlijk niet het einde van de wereld, maar gezien al die uren die ik er in die tijd ingestoken heb is het wel serieus frustrerend om uiteindelijk niets opgeschoven te zijn.

Na opnieuw een zoveelste sessie van +- 500 handen, waarin ik weer van -1 BI naar +1.5 BI naar +0.01 BI geslingerd ben moest ik de frustratie wat kwijtgeraken...

Nu ja, wachten op de upswing zekers?
  • 88 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      misschien indd wachten op de upswing.

verder kun je kijken hoe je bb per uur zich verhouden naar de tijd die je speelt.

ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik het eerste kwartier veel verlies. en de 45 minuten daarna weer heel veel pak. en daarna gaat het eigenlijk bagger.

ik verlies dus het eerste kwartier omdat ik waarschijnlijk te gretig ben. te graag wil spelen en geen reads heb.
      de 45 minuten daarop speel ik meestal uitstekend agressive poker en pak heel wat blinds.
      en daarna is de fut er vaak uit. dan heb ik ook al zo`n 400 handjes gezien, en dat is blijkbaar de max voorlopig.

misschien moet je eens kijken hoe dit in jou sessies gaat.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Goh, ik denk niet direct dat ik int begin van sessie anders speel dan na halfuur ofzo. Ik vindt van mezelf dat ik echt meestal wel redelijk solide speel. Het komt erop neer dat ik constant dit soort zaken meemaak. Pech en standaard beats, maar gewoon veel te vaak op te korte tijd... (dit zijn vb handen uit laatste sessie nu)

saw flop | saw showdown

Button Zerfetzer4 ($4.61)
      SB sensuiseikoki ($5.40)
      BB pax87 ($5.04)
      UTG abyssinian1 ($2.49)
      UTG+1 Neoken ($4.98)
      MP Juuuuuuuuuuuuuuu ($4.04)
      MP Myrddin84 ($5.65)
      CO-1 Uokuok ($5.64)
      CO Dirkxens ($4.73)

Preflop: Neoken is UTG+1 with A:heart: A:diamond:
      1 fold, Neoken raises to 0.16, 4 folds, Zerfetzer4 calls 0.16, 2 folds.

Flop (0.38) 3:club: J:diamond: 9:heart:
      Neoken bets 0.36, Zerfetzer4 calls 0.36.

Turn (1.10) 2:spade:
      Neoken bets 0.88, Zerfetzer4 calls 0.88.

River (2.86) J:spade:
      Neoken checks, Zerfetzer4 checks

Neoken shows A:heart: A:diamond:
      Zerfetzer4 shows 8:diamond: J:heart:

Zerfetzer4 wins 2.86 with Three of a kind, Jacks

saw flop | saw showdown

Button Neoken ($4.94)
      SB mzq ($2.33)
      BB snowgirl23 ($5.83)
      UTG snake1900 ($2)
      UTG+1 Lorenzo0550 ($5.33)
      MP graboo ($2.13)
      CO-1 abona ($3.25)
      CO kamikazedude07 ($4.03)

Preflop: Neoken is on the Button with K:club: K:heart:
      snake1900 raises to 0.08, 1 fold, graboo calls 0.08, abona calls 0.08, kamikazedude07 calls 0.08, Neoken raises to 0.60, 2 folds, snake1900 calls 0.52, 1 fold, abona calls 0.52, 1 fold.

Flop (2.06) 6:diamond: 4:club: 2:heart:
      snake1900 moves all-in for 1.40, 1 fold, Neoken calls 1.40.

Turn (4.86) J:club:

River (4.86) 5:spade:

Neoken shows K:club: K:heart:
      snake1900 shows A:heart: A:club:

snake1900 wins 4.86 with One pair, Aces
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      dit zijn indd vervelende handjes al is KK tegen AA iedereen wel eens overkomen.

toch raad ik je aan om te kijken naar de sessie die je maakt. hoe lang zijn ze en in welke periodes pak je vaak winst en in welke periodes pak je meer verlies.
      je weet maar nooit waar het goed voor is.

wat is je BR trouwens nu.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik zit nu op 138$

en die KK vs AA kan idd iedereen overkomen, maar ik heb het ook zo vaak eh...
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      misschien indd wachten op de upswing.

verder kun je kijken hoe je bb per uur zich verhouden naar de tijd die je speelt.

ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik het eerste kwartier veel verlies. en de 45 minuten daarna weer heel veel pak. en daarna gaat het eigenlijk bagger.

ik verlies dus het eerste kwartier omdat ik waarschijnlijk te gretig ben. te graag wil spelen en geen reads heb.
      de 45 minuten daarop speel ik meestal uitstekend agressive poker en pak heel wat blinds.
      en daarna is de fut er vaak uit. dan heb ik ook al zo`n 400 handjes gezien, en dat is blijkbaar de max voorlopig.

misschien moet je eens kijken hoe dit in jou sessies gaat.
      Maar ik herken hier wel wat in. Nu je het zo zegt max. een uur spelen, levert het meest voor me op, denk ik.
      Bedankt!! :D
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Hupla, tis weer van dat. Vanochtend halfuurtje gespeeld en 1 BI winst gemaakt. Nu net begonnen, 2e hand die ik krijg... Hoe is dat nu mogelijk eh !!!

Absolute Life Poker Honolulu 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Neoken ($5)
      SB baly4h ($3.75)
      BB july75 ($1.02)
      UTG almighty666 ($4.49)
      UTG+1 STONED1337 ($5)
      MP a191 ($3.27)
      MP caalglatt ($5.20)
      MP AlexMelRu ($5.03)
      CO-1 AceOfSuccess ($1.02)
      CO darasim01808 ($3.96)

Preflop: Neoken is on the Button with Q:spade: Q:club:
      6 folds, darasim01808 calls 0.04, Neoken raises to 0.16, 2 folds, darasim01808 calls 0.12.

Flop (0.38) Q:heart: T:heart: K:spade:
      darasim01808 checks, Neoken bets 0.28, darasim01808 calls 0.28.

Turn (0.94) 4:diamond:
      darasim01808 checks, Neoken bets 0.72, darasim01808 raises to 1.44, Neoken moves all-in for 3.84, darasim01808 moves all-in for 2.08.

River (9.02) 8:diamond:

darasim01808 shows J:spade: A:diamond:
      Neoken shows Q:spade: Q:club:

darasim01808 wins 9.02 with A straight, Ace high
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Bij de eerste hand heb je nog geluk dat hij de river niet bet, want wat moet je dan? Tweede hand kan gebeuren (hoewel villain het preflop niet zo goed speelt geloof ik). Derde hand is een cooler, want het geld gaat erin als je achter staat, dus niet bepaald een suckout. Je zegt dat je het geld er altijd instopt als je voorstaat, maar 2 van de 3 voorbeelden die je zelf geeft kloppen daar dus niet mee.

Je speelt break-even, dat betekent dat je de rake beat, en dat je beter speelt dan 90% van de spelers op die limit. Als je een grotere edge dan dat hebt (wat met het PS studiemateriaal wel waarschijnlijk is), is het een kwestie van geduld en volhouden. En handen posten in het forum natuurlijk :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Mja, die handen zijn gewoon ter illustratie voor de algemene beats die ik steeds ter verduren krijg. Suckouts, coolers en gewoon het brute pech om telkens opnieuw met KK tegen AA aan te lopen...

Je speelt break-even, dat betekent dat je de rake beat, en dat je beter speelt dan 90% van de spelers op die limit.

Als ge het zo formuleerd klinkt het nog niet zo slecht eh. :) Anyway, ik kijk uit naar de upswing.

edit: 2x AA en 2x KK zonder actie en dan nogmaals es met TPTK tegen een slowplayed setje gelopen, the hits just keep on coming... **** it, ik gaan paar toerkes lopen...
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      En blijft maar duren eh... Ik zat daarnet aan tafel met donk die elke ronde all in ging en vooraf altijd zei wat em had. Hij had al zo'n 15$ verkwanseld. Ik wachtte en wachtte tot em all in ging met A9 en iedereen folde. Dus callde ik met AJ eh...

edit: en nu is ie weg met mn geld :(

Absolute Life Poker Yarmouth 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Juri64 ($3.69)
      SB dawid19 ($13.84)
      BB darabka0 ($3.66)
      UTG RPERSA ($5.64)
      UTG+1 tronnnnn ($10.07)
      MP netropol ($1.64)
      MP xxachillesxx ($4.71)
      CO-1 SunLightJuly ($2.07)
      CO Neoken ($11.61)

Preflop: Neoken is in the CO with A:heart: J:club:
      RPERSA calls 0.04, 2 folds, xxachillesxx calls 0.04, SunLightJuly calls 0.04, Neoken raises to 0.28, 3 folds, RPERSA moves all-in for 5.60, 2 folds, Neoken calls 5.36.

Flop (11.42) 7:spade: 5:club: 7:diamond:

Turn (11.42) 9:club:

River (11.42) 6:heart:

Neoken shows A:heart: J:club:
      RPERSA shows 9:spade: A:spade:

RPERSA wins 11.42 with Two pair, Nines and Sevens with a Ace for a kicker
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      misschien een stake naar beneden?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Mja, ik heb niet het gevoel dat ik te zwak ben voor dit niveau, integendeel. Zolang ik niet verlies begin te maken zal ik het blijven proberen op 5NL denk ik.

Kheb gisteren uiteindelijk nog met 1 BI winst kunnen afsluiten, dus hopelijk ben ik terug vertrokken...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      gewoon lekker tight blijven en ervoor zorgen dat je geen geld in de pot stopt als je een slecht voorgevoel hebt over de situatie.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Sigh, speel ik weer gans de tijd deftig om +2 BI winst te maken ben ik direct weer 1 BI kwijt door dikke pech.

Donkshortstacker duwde zowat elke ronde AI na een raise. 2 keer heb ik gecalled. Eerst kraakte hij mijn QQ met A5s na een A op river. Daarna kraakte hij mijn AQs met KJo nadat er 3 K's op tafel kwamen !

Nu ja, ik ga toch stilletjes aan weer vooruit... 149$ nu :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Absolute Life Poker Bird Rock 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button bobisolo ($4.48)
      SB winterfish ($1.84)
      BB Henomenal ($4.88)
      UTG Ladi888 ($0.88)
      UTG+1 sphinx33 ($0.86)
      MP Neoken ($4.94)
      MP ManorJr ($4.86)
      MP Acidflyer ($3.80)
      CO-1 ConTODAboy ($3.74)
      CO slikec44 ($4.96)

Preflop: Neoken is in MP with A:spade: Q:diamond:
      2 folds, Neoken raises to 0.16, 4 folds, bobisolo calls 0.16, 1 fold, Henomenal calls 0.12.

Flop (0.50) 9:heart: A:club: 5:spade:
      Henomenal checks, Neoken bets 0.32, bobisolo calls 0.32, 1 fold.

Turn (1.14) Q:spade:
      Neoken bets 0.76, bobisolo calls 0.76.

River (2.66) 9:club:
      Neoken bets 1.52, bobisolo moves all-in for 3.24, Neoken calls 1.72

bobisolo shows 2:diamond: 9:diamond:
      Neoken shows A:spade: Q:diamond:

bobisolo wins 9.14 with Three of a kind, Nines

Hand daarna, QQ vast en die donk gaat all in na een raise van mij. Ik kon ook folden, maar zijn range was zodanig groot... Had ie wel juist AA vast zeker.

--> -2 BI, zo komt er geen eind aan eh. en nu begin ik echt wel verlies te maken :(

Kga eens een weekske stoppen met poker in de hoop dat het daarna weer beter zal gaan...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Turn potbet.. Door te potbetten heb je maxvalue uit elke A want je kunt shoven op river en je hebt meestal een duidelijkere indruk van de hand van villain. bet 1/2 pot river/ fold op river... hoe lastig het ook lijkt. Accepteer soms gewoon dat je achterligt. Dit soort calls zorgen ervoor dat je niet meer uit je downswing komt. (eigen ervaring)

heel goed plan dat je stopt voor een week. Die pauzes duren bij mij meestal niet langer dan 1 of 2 dagen maar 1 week doet wel wonderen. Het denken in winst of verlies verstoord je spel zoals we kunnen zien op die river call...

succes. Als je vragen hebt ofzo kun je me mailen of msnnen afonso.jonas@gmail.com

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt!
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Tbegon weer te kriebelen, daarom vandaag juist anderhalf uur gespeeld.

- KK preflop all in verloren tegen AQ die AQ flopte
      - QQ verloren tegen J9 die mijn 5xBB preflop raise callde oop en 5J9 flopte...
      - AA verloren tegen 77 die setje flopte
      - QQ all in preflop tegen shortstacker met AA en verloren
      - AK all in op lage flop tegen shorstacker die met QJ callt en J hit op river

Allemaal key hands die telkens weer in mijn nadeel uitdraaien. Kheb het verlies gelukkig nog kunnen beperken tot - 1 BI nadat ik toch nog es setje flopte en met nog andere kleine potjes. Kga mijn pauze hervatten voor ik weer gans gefrustreerd begin te tilten... Mss int weekend nog es spelen.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik geraak er gewoon niet uit... Zojuist weer 2 keer op 5 min al mn geld in de pot gesmeten en 2 maal hit een donk zijn 2outer op river -AAAAAARGH-

en nu nog een buy in kwijt nadat ik met nut flush tegen full house aanliep... variance hates me
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Ga eens een poosje op 1 stake lager kijken. Misschien ligt het wel aan het limiet weet jij veel :)
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      nieuwe sessie:
      - geflopte 2 pair 2 maal potbet gemaakt en een donk die callt en dan een hogere 2pair hit op river

- geflopte set verloren tegen donk die 5xBB raise callde oop met Q6s, maar wel flush flopte :(

Wanneer gaat dit eens stoppen