0.25/0.50 QJ flop de nuts

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Full Tilt Poker
      Limit Holdem Ring game
      Limit: $0.25/$0.5
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $7.65
      UTG+1: $3
      MP1: $4.15
      MP2: $22.05
      MP3: $1
      NLDPeter: $12.70
      Button: $31.45
      SB: $8.80
      BB: $10.15

Pre-flop: (9 players) NLDPeter is CO with
      UTG calls (1.4:1), 3 folds, MP3 calls (2.4:1), NLDPeter calls (3.4:1), Button calls (4.4:1), SB calls (5.4:0.5), BB checks.

Flop: (6SB, 6 players)
      SB checks, BB bets, UTG folds, MP3 calls (7:1), NLDPeter raises, Button calls (10:2), SB folds, BB 3-bets, MP3 calls all-in $0.5, NLDPeter caps, Button calls (20:2), BB calls (22:1).

Turn: (10.5BB, 3 players + 1 all-in - Main pot: 9BB, Sidepot 1: 1.5BB)
      BB bets, NLDPeter raises, Button calls (13.5:2), BB 3-bets, NLDPeter caps, Button calls (22.5:2), BB calls (24.5:1).

River: (22.5BB, 3 players + 1 all-in - Main pot: 9BB, Sidepot 1: 13.5BB)
      BB bets, NLDPeter calls (23.5:1), Button calls (24.5:1).

Results:
      Final pot: 25.5BB

Heb ik dit goed gespeeld of was er een manier om dit te voorkomen? ik ben pas kort bezig met limit holdem en is er een manier om mijn hand te beschermen? Of heb ik dit gewoon goed gespeeld en verloren op pech?
  • 2 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Preflop kun je beter folden, QJs kun je hier wel spelen maar QJo niet. Niet genoeg implied odds en te veel kans dat je dominated bent.

Flop en turn goed gespeeld, nuts dus raisen, zeker multiway met zoveel mensen die callen.

River weet ik niet zeker, je kunt hier ook nog raisen, de BB zal waarschijnlijk geen flush hebben omdat hij zo agressief speelt overal, gevaar komt van de button. Ik vind het eigenlijk wel goed zo :)

Als je hier verloor van een flush is het gewoon jammer, maar dat hoort erbij als je fixed limit speelt :P Je hebt 19.5 BB in de pot gekregen terwijl je voor lag, en maar 3 terwijl je achter lag. Zulke grote multiway potten geven redelijk wat variance, je hoeft ze niet heel vaak te winnen om ze toch +EV te laten zijn.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Preflop is ok. Met twee limpers in late position (CO) kan je overlimpen.

Postflop ook. De Call for Overcall op de River vind ik goed hier. Je kan ook gewoon tegen een andere straat van BB, ook met QJ, spelen en dan krijg je liever nog dead money op deze scarecard van BU. Als BB wel zijn flushdraw zo overspeelt is het wel goed voor je ;)

En op NL gaat deze speler met zijn Flushdraw zeker ook op de Flop All-In ;)

Deze Call for overcall zal ik ook doen, als het board op de River paired, omdat je ook goed tegen een set kan spelen.