NL50: AQ vs limp/poesje

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.25/$0.5 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($50.75)
      UTG+1 ($10.00)
      MP1 ($63.20)
      MP2 ($50.00)
      MP3 ($9.75)
      CO ($13.45)
      Hero ($11.25)
      SB ($28.15)
      BB ($92.25)

Pre-flop: ($0.75, 9 players) Hero is BTN Q:club: A:spade:
      UTG calls $0.5, 1 fold, MP1 calls $0.5, 3 folds, Hero raises to $3, 2 folds, UTG folds, MP1 goes all-in $63.2, Hero calls $8.25

Flop: 8:spade: 7:club: T:club: ($75.7, 2 players)

Turn: 4:club: ($75.7, 2 players)

River: 2:club: ($75.7, 2 players)

Final Pot: $23.75

Vilain is 25/4/1 over 25 handjes

Eens even weer een equity berekening.... Ik verwacht hier eigenlijk altijd tegen 66-TT aan te lopen, misschien eens een verdwaalde JTs of zo'n soort helden hand, maar meer ook niet.

Mijn potodds zijn 8.25 : 13 ofterwijl 1 : 1.6.
      Ik heb hier dan een equity nodig van 38%, wat ik dus makkelijk red.

Klopt dit als ik dit zo doe?
  • 6 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zat toevallig bij je aan tafel toen je deze hand speelde. Vroeg me al af of je hem zou posten :D .
      Had zelf ook geen handen op Villain, dacht eigenlijk dat je een read had. Met de range die jij hem geeft kan je pushen.

Ik ging daar eerst ook altijd vanuit. Maar er zijn wel mensen, op 50NL die een limp/raise doen met hun monsters. Dacht dat Berliner dat ook ergens bij een hand van jou zei. Ben er daarna ook meer op gaan letten en tot nu toe was het altijd KK/AA waarmee ze dat deden. Dan doen ze wel gewoon een standaard raise ipv een push, maar dat maakt voor een SSS'er niet zoveel uit.

Je kan er imo dus niet zomaar vanuit gaan. Het kwam nu goed voor je uit en ik denk dat Villain even moest vloeken :) . Maar let er ook eens op (als je wilt) waarmee mensen limp/raisen. Ik kijk er iig met achterdocht naar. Wel goede note voor Villain dankzij jou (waarvoor dank ;) ).
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep, zal er eens op letten. Grappig, was mij nog niet opgevallen dat je bij me aan tafel zat ;)

Op NL25 is het me iig wel opgevallen dat dit vaak met monsters werd gedaan. Zover ik me kan herinneren op NL50 ook wel, maar altijd als openlimp...

Jij bent UTG+1 hier? :o
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Meestal zie ik dat soort dingen ook niet, maar ik heb je een mooi kleurtje gegeven. Dat valt me over het algemeen beter op. Heb meestal ook geen tijd om te chatten oid, maar vind het wel prettig om een idee van je range te hebben ;) .

Ik denk idd dat ik UTG+1 ben hier. Vrij makkelijk te zien aan stack sizes.

Hij openlimpt hier toch ook, of heb je daarvoor een andere definitie dan ik?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hehe, tsja, kweet t ook niet :D
      Je had ook MP3 of CO kunnen zijn... Ik wist niet eens dat je op FTP speelde ;)
      Heaven he, die auto rebuy...

Openlimper is voor mij iemand die limpt zonder dat er iets voor hem gebeurt is (dus wanneer UTG had gefold)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ja, die auto topoff is geweldig. Vind de software sowieso erg prettig. Wel jammer dat je er speciaal om moet vragen om meer dan 8 tafels te spelen. Maar ok, da's een kleine moeite.
      Ik weet niet hoelang ik er nog speel omdat ik de bonus bijna vrij heb. Maar ff kijken hoeveel rakeback 't wordt. Op zich is bonus altijd wel beter. Maar dataminen ed is ook wel relaxed.
      Het spelen daar bevalt me iig erg goed. Wel 's ochtends en 's avonds dan (dat was mij ook al opgevallen ;) ... lang leve dronken amerikanen).

Zal 's zoeken in PT of het first in limps waren met AA/KK. Dacht niet allemaal, maar weet ik niet zeker.

Ik had ook die andere stacks kunnen hebben idd, maar zij hadden (dacht ik) geen SSS stats. Kan me vergissen omdat ik ook een film zat te kijken :)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Nee klopt inderdaad. Die speelden iig niet al te best ;)
      Binnenkort zal ik even wat dingen ook opstellen voor dat leergroepje. In mn blog had ik hier ook al het eea voor gevonden denk ik. Zelf denk ik, dat wanneer mn bonus vrijgespeeld is, ik hier alles weghaal en naar stars verhuis. Hier is het toch altijd nog het beste qua fishes en wanneer je daar op Supernova zit, heb je een goeie rakeback deal.

Dataminen is inderdaad jammer, maar mijns inziens compenseert de grotere winsten die je daar maakt + de rakeback deal + betere software dat.

Ach ja, we zien het tegen die tijd wel... Eerst nog ff de rest van de bonus ;)