Tafelselectie SSS op Titan

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik vraag me af hoe het mogelijk is op deftige tafels te spelen bij Titan op lage limieten... Er zit continu een hele hoop SSS'ers, mijn raises worden bijna continu ofwel gereraised, ofwel door iedereen gefold. Dit heeft als gevolg dat slechts pakweg één derde van mijn speelbare handen ook daadwerkelijk iets opleveren. Een ander derde moet ik folden na een raise (en meestal ook logisch), het laatste derde is een klein winstje van de sb en bb...

Kortom, iedere keer als ik een sessie SSS speel op Titan verlies ik meestal geld.. grotendeels door de blinds.

Heb ik gewoon een slechte periode of is dit eerder de gang van zaken op Titan?
  • 14 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik heb alleen 10NL gespeeld op Titan en die ervaring had ik daar ook. Ik kon daar met moeite break even spelen, door de overvloed van SSS'ers.

Ik weet niet of je wat kan cashen, maar als je het op een andere site probeert, dan zal het ws een verademing voor je zijn (dat was het voor mij iig).

Afgezien daarvan vind ik de software ook supercrappy. Voor mij is de Titan software het voorbeeld hoe het niet moet. Ik ben met de freerolls al half op tilt voordat het gestart is, laat staan op cash games. Maar dat is alleen mijn mening, begrijp ook niet waarom ze zo groot zijn.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ik heb ook dezelfde ervaringen met SSS op Titan. Wat ik je iig aan kan raden is het artikel te lezen over spelen tegen SSSers. Het voordeel namelijk op Titan is dat er wel heel veel slechte SSSers spelen en je hier goed geld uit kan halen. Het grote nadeel is, dat je nog tighter moet spelen

Software is inderdaad ook traag.
      Een laatste tip waar je misschien wat aan hebt; probeer de software van spadeit om je tafels te selecteren en buddy listst te maken. Samen met PT is dit een goede aanvulling op je poker :)

Je kan de eerste tijd dit gratis gebruiken in de vorm van een trial. Evt. kan je hier zometeen natuurlijk Elephant voor gebruiken.

Leuk, al die links :p
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Heb je spadeit gekocht Leo? Zat er aan te denken om 'm te nemen. Bevalt het progje je? Is het ook een meerwaarde?
      Wist niet dat die functies ook in de olifant komen. Mss dan toch maar ff mee wachten.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Nee, ik heb m niet gekocht, maar wel even gebruikt op het ipoker netwerk. Wat je er mee kunt doen, zag er in ieder geval goed uit. Vooral dingen als autoimport lijsten om buddys te maken op stats leek me echt prima!
      Verder lijkt het me heel prettig om tafels te selecteren op die buddys, VPIP en WTS. Dus wat dat betreft heeft het denk ik zeker meerwaarde. Dit is allemaal mogelijk met die software, maar voor zover ik weet ook met Elephant binnenkort.
      Zelf heb ik iig die spade it voornamelijk gebruikt voor minen, wat naar behoren werkte
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Heel erg bedankt beide! Zeer interessant artikel Leo, misschien verdiep ik me wel eens in die tactiek als ik tijd heb... al denk ik dat het op lage limieten niet zo heel veel zal uitmaken. Plus, nog tighter spelen... ik heb nu al vaak sessies dat ik tot $3 a $4 verlies aan blinds enkel en alleen omdat ik geen speelbare kaarten krijg :) .

Ik krijg normaal de komende dagen $50 op PartyPoker, naar wat ik lees en hoor is het daar toch een beetje makkelijker shortstacken.

Elephant kan ik nog niet gebruiken dacht ik (nog maar 1815 SP'en te gaan ;) ), spadeit ga ik zeker eens uitproberen.

Groetjes
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      voor de sss tafelselectie op titan kijk ik eerst naar aantal personen met shortstack, ik ga op waitinglist als er max. 3 man shortstack zitten,

daarna kijk ik pas naar players/flop en gemiddelde pot

werkt goed zo..
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Maarten,

Zonet bedacht ik me dat ik onlangs mn TAF uit heb laten betalen op Titan. Omdat het al een tijd geleden is, en vanwege je post ben ik ook even gaan SSSen (op een vrij ongunstig tijdstip, 13-14.30) aangezien ik niet echt zeker was of het nou echt zo tight was als ik me herinner. Nu weet ik natuurlijk niet op welke limiet je speelt, maar ik heb gewoon NL10 gepakt.
      Het viel me wel op dat de potjes vrij laag zijn in vergelijking met de blinds. Daar ben ik als eerste mn selectie op gaan maken, maar dan wel alles >22% pls/flop. Op deze tafels heb ik in korte tijd toch redelijke winst gemaakt (63bb in uur, met 5 tafels). Wanneer je ook tafels selecteerd zou je dit zo ook kunnen proberen.

Denk er daarbij om dat je je aan een aantal dingen strict houdt:
      - Volg echt strak het SSS-schema (vooral postflop, want hier gaat het meeste geld in de pot)
      - Verlaat de tafel wanneer je raises 3x niet gecalled worden.
      - Probeer reads op mensen te maken... Wanneer je een goede SSSer treft (die zijn er niet veel op NL10), houdt je dan aan het schema van het eerder genoemde strategie artikel.

Volgens mij moet het lukken als je je hier aan houdt.

Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd!

Groeten en succes,
      Leo
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Als je echt wilt SSSen ga dan weg bij Titan, simpel... De tafelkeuze is te beperkt (in spitsuren kun je aansluiten in 5+ wachtrijen, alle tafels zitten vol.... met SSSers), het aantal SSSers is te hoog. Limit bevalt me veel beter op Titan.
      Vooral als je een aantal goede potten achter elkaar wint is een nieuwe tafel vinden echt een probleem.

Voor NL SSS ga ik naar Stars, daar kun je pas echt goede tafelselectie maken, en het aantal Shortstackers is aanzienlijk minder. Daarnaast vind ik persoonlijk dat er op Stars veel meer fish is dan op Titan.

Sommige zeggen Titan is de softste partner van PS. Ikzelf vind van Titan, Stars, Party en Full Tilt, Titan verreweg de moeilijkste room om succesvol (SSS) te spelen.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik heb zonet gratis $25 ontvangen op PartyPoker (andere $25 moet ik nog vrijspelen), een 10-tal minuutjes SSS gespeeld en het valt me al onmiddelijk op dat het hier heel anders is om te shortstacken. Niet zo veel shortstackers maar wel veel bigstackers die je dan nog is vaak proberen bullyen.

Weet iemand trouwens hoe je miniview opzet bij PartyPoker (edit: looool nvm, je moest gewoon slepen :p), ik lijk het maar niet te vinden :baby: ? En hoe je een juiste tafelselctie doet? Enigste wat ik kan zien is de average pot (afgerond op $) en de spelers met hun stack.

Mijn PS-account op Titan blijf ik voornamelijk gebruiken voor (low-limit) BSS games en sit and go's. Gewoon omdat ik deze twee liever speel als SSS.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ben ik dan de enige die money verdiend met SSS op Titan??
      Geluk weet je wel :D

grtz elrio
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Op welke limieten?
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Op welke limieten?
      NL20, en mss weldra NL50. Hoe het daar loopt weet ik zelf nog niet.
    • RRtwos
      RRtwos
      Bronze
      Ben ik dan toch de enige die probeert om Mansion een handje boven het hoofd te houden?? haha

SSS gaat hier toch niet slecht hoor...Alhoewel deze amateur met z'n bankroll gister pas van 92 naar 123 dollar is geschoten.
      Dus pas het wel toe op de lagere tafels en loopt toch lekker.

Hier en daar natuurlijk wel de gebruikelijke downswing gehad.
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elrio
      Ben ik dan de enige die money verdiend met SSS op Titan??
      Geluk weet je wel :D

grtz elrio
      Lijkt er wel op!! :D
      SSS werkte voor mij ook niet op Titan. $100 verloren met SSS daaro. Op Mansion heb ik een echte upswing gehad met SSS.
      Ook op andere ipoker-network-pokerrooms is het me niet gelukt met SS, maar dat is op zich wel logisch :D