NL10: KQs gutshot op flop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $1.60
      UTG+1: $9.30
      MP1: $5.85
      MP2: $9.95
      MP3: $10.45
      CO: $9.95
      Hero: $1.85
      SB: $30.75
      BB: $11.10

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with K Q
      6 folds, Hero raises to $0.4, SB calls, BB folds.

Flop: 8 J 9 ($0.9, 2 players)
      SB checks, Hero checks.

Turn: K ($0.9, 2 players)
      SB bets $0.3, Hero calls.

River: 5 ($1.5, 2 players)
      SB checks, Hero is all-in $1.15, SB folds.
      Uncalled bets: $1.15 returned to Hero.

Results:
      Final pot: $1.5

---

Ik denk dat ik hier de flop gemist heb.
      Ik heb een gutshot met een T T T, maar een T zou alweer lastig zijn vanwege een flush.
      En mijn overcards zijn er ook niet zoveel als je de K en Q eraf haalt, daarnaast is een vrouw tricky want dan heeft hij goede kans op een straight.

Gelukkig checkt hij de flop (waarschijnlijk dus een straight/flush draw), dan komt de turn die ik erg lastig vond.
      Er liggen nu 2 schoppen en 2 ruiten en hij heeft nog steeds goede kans op een straight (als hij die niet al heeft gehit).

Daarom call ik zijn bet maar, even afwachten wat er op de river gaat komen, want met elke 8, 9, J, Q, K, A kan hij iets gehit hebben waar ik met mijn paartje koningen niet tegenop kan. Daarnaast blijf je die flush draw houden.

Dit was mijn beredenering op flop/turn.
      Nadat hij checkte na de 5 op de river, besloot ik dat ik de betere hand moest hebben en dat hij waarschijnlijk op de draw zat te spelen met een low pair bijvoorbeeld.

Maar nu wil ik weten of ik deze hand goed heb gespeeld en of mijn denkwijze een beetje klopt?
  • 8 antwoorden
    • dustje
      dustje
      Gold
      veel te passief gespeeld nar mijn mening, hij checked naar je toe dan maak je een bet van 2/3 pot, met 2 overs en een gutshot ken je zelfs een c/r all in callen van je opponent . als hij called en je hit je K op de turn move je all in.

en als ie daadwerkelijk een draw heeft zoals je denkt dat ie heeft, laat hem dan niet zo goedkoop drawen ernaar -.-
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik zou hier ook cbetten. Je hebt nog wat extra outs met de 10 en met 2 overcards kan je wel betten.

Wanneer je denkt dat Villain op een draw zit, dan moet je juist betten om hem geen odds te geven. Wanneer hij voor z'n draw wil betalen, dan maakt hij de fout. Had je hier gefold op de river met een of ?
      Laat hem betalen om met je te spelen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hmm... ik heb dit inderdaad vanaf de verkeerde kant bekeken.
      Maar ik dacht dat hij op de flop de betere hand zou hebben, de kans dat hij en paartje heeft gehit of een straight/flush draw had leek mij erg groot (verklaart overigens niet zijn flopcheck, maar genoeg mensen op deze limiet die slowplayen).

Is het overigens nog steeds een cbet zodra je bet nadat iemand checkt?
      Het punt is namelijk, ik heb een tijd lang slechte ervaringen gehad met cbets, omdat ik vaak met A high of K high kwam te zitten, zonder dat ik iets had gehit.
      Daarom dus ben ik aan het proberen om minder te cbetten en alleen made hands te spelen.
      Maar dat komt er dus wel op neer dat ik misschien te passief aan het spelen ben nu?

En inderdaad, als hij op die draw zit zou ik moeten betten natuurlijk, maar zijn draw is denk ik beter dan mijn draw (wat hij natuurlijk niet kan weten).

Hoe zit het nou precies met mijn Modified Outs, want ik ben er heilig van overtuigd dat ik sommige kaarten echt niet als out kan zien, kan iemand daar misschien wat meer over vertellen/uitleggen?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Modified outs is in dit verhaal niet belangrijk. Je zit HU, er wordt na je toe gechecked, standaard cbet, outs zijn hier onbelangrijk. Ook villain mist 2/3e van de tijd zn flop en omdat jij gemiddeld met met betere kaarten speelt, lig je gemiddeld voor.

Modified outs kan je pas mee bezig gaan als eerst de basis goed duidelijk is.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Het kan idd zijn dat hij je op de flop al verslagen heeft. Maar hij mist ook in 2/3 van de gevallen.
      Je kan imo beter dan minder cbetten, dan helemaal niet. Met een 1/2 potsize bet, hoef je maar in 1/3 van de gevallen te winnen.

Wanneer je alleen nog maar made hands gaat spelen, dan kan je eigenlijk alleen betten met PP's en die moet je dan ook vaak folden op de flop omdat er een overcard komt.

Met modified outs bedoel je discounted outs? Denk dat je hier idd de niet als outs kan zien, maar dan heb je nog 7 outs. Discounted outs zijn afhankelijk van het board. Het ligt eraan hoe drawy het is. Het is geen exacte wetenschap oid. Je kan het dus alleen maar inschatten en aan de hand daarvan weet je ongeveer je odds en kan je je kans inschatten dat je hit.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Het kan idd zijn dat hij je op de flop al verslagen heeft. Maar hij mist ook in 2/3 van de gevallen.
      Allereerst ben ik weer blij een "leak" ontdekt te hebben, of naja, die jullie ontdekt hebben.
      Daar zal ik zeker aan gaan werken, neemt niet weg dat ik hier nog wel wat over wil zeggen. (eigenwijs dat ik ben)

Na een preflop raise ga ik er vaak van uit dat de range handen waarmee mensen callen vaak toch minstens één kaart boven de 8 heeft zitten. (ok, gebeurt ook wel eens niet, maar dat is zelden)

Als er een flop van 2 6 J op tafel komt, dan ga ik er ook vanuit dat in 1/3 van de gevallen iemand de flop hit, dat is namelijk gewoon kansberekening en een feit.

Maar als je een flop hebt van 9 T Q ofzo, dan is de kans dat iemand gehit heeft naar mijn idee groter dan 1/3, zeker ook als jij hem niet hit.
      Dit is dus ervanuit gaande dat de range van iemand wanneer ze je preflop raise callen meteen een stuk beperkter is.
      Of mag ik zo niet denken?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Maja, als hij QT heeft en jou op AK zet, dan zal hij zeker folden... Das het voordeel van pokeren he, hij kan jou handen niet zien. :)

Ze moeten juist ook je cbets regelmatig callen, want wanneer je wel hit, wil je afbetaald worden. Wanneer ze je cbet callen en je hebt niks, dan moet je dus snel opgeven. Vandaar ook dat ik eerder postte dat je beter aan je postflopskills kunt gaan werken.
      Het is mij nl vaak opgevallen dat je het gevoel hebt commited te zijn en de tegenstander niet te geloven, waarna je na een cbet met lucht al je geld in de pot duwt. Daar raak je geld kwijt, niet omdat je cbet.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Ze moeten juist ook je cbets regelmatig callen, want wanneer je wel hit, wil je afbetaald worden. Wanneer ze je cbet callen en je hebt niks, dan moet je dus snel opgeven.
      Wat moet ik dan snel opgeven?

Ik ben overigens wel weer overtuigd van het cbetten, ik zal proberen me zo goed mogelijk aan SSS te houden dus (blijft lastig :evil: )

Bedankt!