NL10: AKo flop met draws

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      7 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $10
      SB: $5.95
      SB: $30.75
      UTG+1: $7
      MP1: $3.35
      CO: $15.20
      Button: $13.65
      SB: $9.70
      Hero: $2

Pre-flop: (7 players) Hero is BB with K A
      2 folds, MP1 calls, 2 folds, SB calls, Hero raises to $0.6, MP1 calls, SB folds.

Flop: 9 Q J ($1.3, 2 players)
      Hero checks, MP1 bets $1.1, Hero folds.
      Uncalled bets: $1.1 returned to MP1.

Results:
      Final pot: $1.3

---

Een beetje hetzelfde verhaal als de KQs.
      Deze board is redelijk gevaarlijk, zou ik hier moeten cbetten op de flop of gewoon c/f?
  • 12 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik cbet in 95% van de gevallen, dus hier ook.

Ik begrijp dat je minder wilt cbetten en alleen wilt doorspelen wanneer je daadwerkelijk wat hebt. Dat is op zich niet verkeerd, maar met die gedachte zou je handen als AK niet meer moeten spelen. Je mist in 2/3 van de gevallen, dus met elke bet verlies je geld.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Daarom ben ik ook altijd enigszins huiverig als ik AK gedeeld krijg, wat eigenlijk een erg goede hand is.

Hoe zou ik dit "probleem met mezelf" het beste op kunnen lossen?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Wanneer je niet meer wil cbetten, kan je AK niet spelen. Fold preflop dus.
      Wanneer je elke keer 0.40$ preflop zou betten, dan zou je in 1/3 van de gevallen 40c winnen. In 2/3 van de gevallen zou je 80c verliezen.
      Omdat je nog tighter speelt, is de kans dat je afbetaald wordt op de flop veel minder klein. Door alleen te betten op made hands ben je readable.

Ik vind het bijzonder onverstandig dat je op deze manier speelt

Gisteren hebben we het hier over gehad. Leer eerst de basis goed. Speel gewoon zoals de theorie aangeeft en post daar handen van om te kijken of je dat wel goed doet. Hou alsjeblieft op met zelf steeds nieuwe manieren te zoeken om beter te spelen. Je vind het wiel opnieuw uit. Dit komt allemaal van NL25 wel. Je kan deze uitbreidingen echter niet toepassen als de basis nog niet goed is. Eén van de basis dingen van SSS is discipline. Die mis je duidelijk. Werk daaraan.

Wanneer het winstgevender zou zijn om niet te cbetten of op één of andere manier anders te spelen met SSS, had dit echt wel in de theorie gestaan.

Je bent je geld aan het weggooien.

Sorry dat ik wat bot overkom, maar we hebben het hier al heel vaak over gehad en je blijft maar terugvallen in deze patronen. Ik snap dat niet.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Sorry dat ik wat bot overkom, maar we hebben het hier al heel vaak over gehad en je blijft maar terugvallen in deze patronen. Ik snap dat niet.
      Ikzelf inderdaad ook niet.
      Het erge is nog wel dat ik er prima winst mee aan het draaien ben momenteel, maar misschien ligt dat ook meer aan mijn tegenstanders dan aan mij...

Ik vind het lastig om op de flop all-in te gaan met AK, terwijl je er helemaal geen goed gevoel over hebt.
      Ik moet inderdaad meer discipline opbrengen om me er strikt aan te houden, wat ik gewoon lastig vind want niet alles vind ik even logisch.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      stel die vragen dan op het forum.
      Waarom moet ik cbetten? (zie overigens mn post hierboven daarvoor)

Nu op NL10 basis knallen, snel naar NL25 en uitbreiden, misschien wat discusiieren in zon studiegroep enz... Zoals dat nu gaat, gaat dat iig nog heel lang duren.
      Wanneer je nl zonder na te denken de basis kunt, dan heb je meer ruimte in je hoofd om over andere dingen te leren. Zorg ervoor dat je dit eerst doet.,
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Kan me voorstellen dat het lastig is om je ergens aan te houden, wat niet logisch voor je is. Het is alleen maar goed dat je erover nadenkt en zelf probeert te zien waarom iets wel of niet werkt.

Vraag de dingen gewoon in het forum, waar je over twijfelt. Daar is het forum voor, je zal vast niet de enige zijn die daar moeite mee heeft.
    • dustje
      dustje
      Gold
      je hoeft ook niet per se all in te gaan met AK op de flop, met een contibet hoef je zeker niet altijd commited te zijn. Als je gecalled word kun je nog altijd c/f spelen.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dustje
      je hoeft ook niet per se all in te gaan met AK op de flop, met een contibet hoef je zeker niet altijd commited te zijn. Als je gecalled word kun je nog altijd c/f spelen.
      Het komt er vaak wel op neer dat op de flop potsize ongeveer gelijk is aan stacksize, een cbet van 2/3 pot is dan automatisch 2/3 van je stack, dus all-in.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dude, seriously, cbet :)
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      je bet hier niet alleen om et bluffen, je bet hier ook om je hand te beschermen als het de beste hand is. als eimand op zo een flop naar mij toe checkt als hij preflop geraised heeft dan bet ik altijd, ookal heb ik 2/7 off suit. Je a/k kan hier heel goed de beste hand zijn. Als je hier bet weet je zeker dat je niet verliest van een slechtere hand en het zou heel goed kunnen dat je wint van een betere hand. Als hij hier een laag pp heeft kan hij nooit callen, als hij hier een 9 of een J heeft word het al moeilijk voor hem. Als laatste reden waarom je bet is om geen reads weg te geven.

kortom er zijn 3 redenen waaropm je hier zou moeten continuation betten

-Je hand te bescheremen als deze de beste is
      -Een betere hand te laten folden
      -Geen reads weg te geven

op 10nl kan je nog weg komen met niet continuation betten zonder made hand omdat de meeste spelers niet opletten en jelater alsnog afbetalen als je wel hit. Dit is nu nog een kleein beetje profitabel omdat je slechte tegenstanders hebt. als deze beter worden zal je hiermee verlies draaien. en nu win je wel, maar je wint minder dan dat je zou kunnen winnen.
    • dustje
      dustje
      Gold
      Het komt er vaak wel op neer dat op de flop potsize ongeveer gelijk is aan stacksize, een cbet van 2/3 pot is dan automatisch 2/3 van je stack, dus all-in.

als je met 2 dollar zit en naar 40 cent raised, en je maakt HU contibet van 40/50 cent heb je nog meer dan de helft van je stack behind. Er zijn natuurlijk gevallen waar je wel commited bent maar dat hoeft heus niet niet elke keer zo te zijn.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dustje

als je met 2 dollar zit en naar 40 cent raised, en je maakt HU contibet van 40/50 cent heb je nog meer dan de helft van je stack behind. Er zijn natuurlijk gevallen waar je wel commited bent maar dat hoeft heus niet niet elke keer zo te zijn.
      Ja klopt, dat besefte ik mij ook toen ik de eerste post daarover schreef.
      Maar ik merk zelf dat het daar in de meeste gevallen op neer komt.
      Een cbet van $0.40-$0.50 vind ik vaak ook niet zo'n probleem.

Maar opeens bereikt je dan een grens waarbij er bijvoorbeeld tussen $0.90 en $1.50 geen verschil meer zit, omdat het gewoon 2/3 van je stack is. En dat vind ik soms lastig met SSS, dat je dan meteen "radicaal" all-in moet.

Maar jullie hebben mij goed kunnen overtuigen (godzijdank) en daar ben ik jullie dankbaar voor.
      Ik ga eerst maar weer even de postflop artikelen goed lezen en dan kijken of er een beetje goede tafels beschikbaar zijn.