NL10: JJ en QQ na reraise

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Volgens de SSS moet ik deze folden na de reraise, ik heb toch gecalled aangezien ik al zoveel in de pot geïnvesteerd had. Hoe zouden jullie dit spelen? Enigste twee speelbare handen die ik krijg in een uur en direct al men winst van de dag kwijt...

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with J:heart: , J:diamond:
      MP2 raises to $0,40, Hero raises to $1,20, 3 folds, BB raises to $3,00, MP2 raises to $10,65 (All-In), Hero raises to $2,00 (All-In), BB raises to $10,44 (All-In).

Flop: ($23,14) 3:diamond: , Q:diamond: , A:diamond:
      Turn: ($23,14) 8:club:
      River: ($23,14) 7:heart:

Final Pot: $23,14

Results follow (highlight to see):
      MP2 shows [ Ks, Kc ] a pair of Kings
      BB shows [ As, Tc ] a pair of Aces
      Hero shows [ Jh, Jd ] a pair of Jacks
      MP2 wins $0.21 USD with a pair of Kings.
      BB wins $16.18 USD with a pair of Aces.
      BB wins $5.75 USD with a pair of Aces.

En ongeveer hetzelfde..

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:heart: , Q:spade:
      MP1 raises to $0,40, 3 folds, Hero raises to $1,20, 2 folds, MP1 raises to $2,00, Hero raises to $2,09 (All-In), MP1 calls $0,09.

Flop: ($4,33) 4:diamond: , J:heart: , 6:spade:
      Turn: ($4,33) 9:club:
      River: ($4,33) 5:club:

Final Pot: $4,33

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows [ Kd, Kc ] a pair of Kings
      Hero shows [ Qh, Qs ] a pair of Queens
      MP1 wins $4.12 USD with a pair of Kings.
  • 7 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Maarten,

6-handed gaat niet SSSen... Dus daar zou ik eerst even om denken. Probeer minstens met 7 man aan tafel te zitten... Zelfs dit is echt al heel krap aan.

Je doet overigens heel netjes x3 de raise, alleen omdat je nog maar zo weinig overhoudt, kan je beter gelijk allin gaan.

Succes,
      Leo
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Er zat oorspronkelijk 10 man aan tafel, nadat ik de blinds betaald had ging er wat man weg.. die rondes kon ik dan maar afspelen dacht ik aangezien ze mij niets kosten (aan blinds dan toch lol).
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Jep prima hoor! :)

Ik probeer juist daarom al bij 7 man weg te gaan ;)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Heb er weer een geweldige SSS-avond opzitten! Nog tweemaal bijna exact dezelfde situatie als hierboven... JJ loopt tegen AA, QQ verliest evenals. AA werd niet gecalled, miste tweemaal een full house met AQ in early en zo voort.

Dit samen met al de blinds brengt mijn balans vanavond op -$12...

edit: na deze sessie even zitten bigstacken, gevolg BR gestegen van $17 (begonnen met $25) naar $45..
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      In hand 1, kon je ervan uitgaan dat je achterstaat met 2 reraises na je. De pot is echter al zo groot en je reststack nog zo klein, dat je wel kan pushen voor set value.

Verder had je ze beter beide kunnen pushen ipv reraisen (wat Leo al zei) omdat je committed bent op elke flop.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Meerdere raises zeggen ook niet alles.
      Laatst zat ik op Stars NL10 te spelen, waar een 4-way all-in situatie preflop ontstond.
      Mijn hand: QQ
      De andere handen: 45s, 67s en ATo

En dat voor een pot van ruim $23 alles bij elkaar... (ik verloor hem overigens wel na een A op de flop)
      Je kan dus echt alles tegen je hebben, vandaar dat het op termijn waarschijnlijk wel uitbetaalt?!
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer er meerdere raises komen, dan zou ik er dus wel vanuit gaan dat je achterstaat. Wanneer dat niet achteraf niet het geval was, dan is het alleen maar meegenomen.

Meestal is de pot dan al zo groot dat je niet meer kan folden, wat voor kaarten ze ook hebben.