SNG: Q6 hit set

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Goed gespeeld? Of had ik er meer uit kunnen halen, of is dit iets te risky?
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position:
      Stack
      BB:
      1,760
      MP1:
      1,940
      Hero:
      1,920
      MP3:
      1,880
      SB:
      1,960
      MP2:
      1,960

No-Limit Hold'em Tournament ($3), Blinds 30/60 (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+2 with 6:diamond: , Q:diamond:
      2 folds, Hero calls $60,00, MP1 calls $60,00, MP2 calls $60,00, MP3 calls $60,00, 2 folds, SB calls $30,00, BB checks.

Flop: (360) 8:club: , 6:spade: , T:diamond: (6 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks, MP1 checks, MP2 checks, MP3 checks.

Turn: (360) 6:club: (6 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets 200, MP1 calls $200,00, 4 folds.

River: (760) 3:heart: (2 players)
      Hero bets 500, MP1 calls $500,00.

Final Pot: 1760

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows [ 7h, 6h ] three of a kind, Sixes
      Hero shows [ 6d, Qd ] three of a kind, Sixes
      Hero wins 1,760 chips with three of a kind, Sixes with Queen kicker.
  • 7 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      wat mij betreft prima alleen had de raise op turn misschien iets groter gemogen. omdat het nu ook een flushdraw geeft.
      op de river prima valuebetje. hij kan namelijk natuurlijk altijd hogere kicker hebben, kans niet groot.

alleen gooi Q6 volgende keer preflop liever weg. ze zijn dan wel suited, maar je moet dan wel je flush hitten. als toppair heb je zo niks aan die Q.

wat is dit trouwens een 6 handed turbo of zoiets?
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      wat mij betreft prima alleen had de raise op turn misschien iets groter gemogen. omdat het nu ook een flushdraw geeft.
      op de river prima valuebetje. hij kan namelijk natuurlijk altijd hogere kicker hebben, kans niet groot.

alleen gooi Q6 volgende keer preflop liever weg. ze zijn dan wel suited, maar je moet dan wel je flush hitten. als toppair heb je zo niks aan die Q.

wat is dit trouwens een 6 handed turbo of zoiets?
      Hier zal ik in de toekomst zeker rekening mee houden.

De reden dat ik meelimp is omdat we nog redelijk vroeg in het tornooi zitten, als ik dan niet in early zit dan limp ik wel eens graag een minder handje mee... Met wat geluk kan je zo wat chipjes bijverdienen in de early stage van het tornooi.

Is een 10 handed sng van $3 op PartyPoker, way boven mijn budget maar ben gewoon alles eens aan het uitproberen op Party om te zien wat me daar het meeste ligt... Wat ik gemerkt heb is dat er zeer veel fish zitten op low limits, bigstacken daar is me dan ook tot nu toe het beste bevallen (+$30 in 2 dagen).
    • Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      nooit dat je deze hand preflop speelt :O
      je moet echt de discipline opbouwen om early stage bijna geen handen te spelen. geloof me het lijkt +ev. maar geloof me dit is het niet ;)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pairdrawer65
      nooit dat je deze hand preflop speelt :O
      je moet echt de discipline opbouwen om early stage bijna geen handen te spelen. geloof me het lijkt +ev. maar geloof me dit is het niet ;)
      Tot nu toe is dit al zeer EV+ gebleken voor mij, bij deze pot win ik nu 880, moest ik niets gehit hebben dan verloor ik 40... maar ik geloof je wel als je zegt dat tight op langere termijn veel beter is.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      fold preflop.

Denk zo: Je hebt je chips, een leger soldaten. Je moet zorgen dat alle andere generaals dood gaan, want dan win je geld. Als je bij de laatste 3 zit win je. Als je vroeg in het toernooi soldaten naar voren stuurt, dan moet je zorgen dat ze raketten bij zich hebben, en geen Q6s. Dan kun je je leger sterker maken, omdat je genoeg kans hebt om de slag te winnen. Als je met marginale handen gaat spelen, neem je risico's die je niet wilt nemen. Je wilt dat de andere generaals elkaar afmaken, zodat jij er met de buit vandoor kunt snieken.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik zal er rekening mee houden later, wat doe je met relatief sterke handen zoals QJ, AT,...? Ook allemaal fold preflop of kan je deze wel eens meelimpen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Ik zal er rekening mee houden later, wat doe je met relatief sterke handen zoals QJ, AT,...? Ook allemaal fold preflop of kan je deze wel eens meelimpen?
      fold preflop, limp met pocketpairs, en suited connectors met beter dan 1:5 pot odds (dus niet 1:5, BETER dan 1:5)