Hoe moet je je trash hand spelen als 1 tegenstander pre-flop all in is?

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Hey,

Ik ben net begonnen met het spelen volgens de SSS. Tot nu toe bevalt het me wel goed (ik speelde voorheen alleen live en wist niet echt wat ik aan moest met online poker) maar ik liep al vrij snel tegen een probleem aan.

Stel je raised preflop omdat je bijvoorbeeld AQ hebt in late position, je krijgt 2 callers waarvan er eentje all in is door zijn call.

Er komt een droge flop zoals bv 25T rainbow en de live opponent checked naar je toe. Moet je dan proberen de pot te pakken met je trash hand? Of is dit niet rendabel omdat de speler die al all-in zit te vaak de pot van je afpakt?

In de strategie artikelen staat dat je trash moet folden tegen 2 of meer spelers en dat heb ik dus ook gedaan, maar aan de andere kant kun je natuurlijk niet veel afleiden uit iemand die preflop al all in zit. Op de limieten waar ik speel NL10 kan dit net zo goed betekenen dat die speler suited connectors of KJo etc heeft.
  • 7 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Naar mijn mening moet je dan geen rekening meer houden met de derde speler, deze kan toch niet meer meedoen aan het spel.. dus gewoon verder spelen alsof je maar 1 tegenstander hebt imo.

Los van dit vind ik postflop zeer moeilijk als je een trashhand krijgt.. Op de limieten waar ik speel (laagste) callen ze je dan toch 9 van de 10 keer zelfs hebben ze lage pockets, lowest pair, middle pair... Wat ik dan meestal doe is of een minbet of gewoon checken, dit is waarschijnlijk not done volgens de pro's hier, maar speelt naar mijn mening heel wat makkelijker.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      als hij naar je toe checkt cbetten of all in (wss all in aangezien je 3way zit zogezegd)
      dit is rendabel omdat je 6 outs hebt voor je overcards en omdat je FE hebt

de PF all in kan vanalles zijn en wilt zeker niet zeggen dat hij de pot oppakt

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      de PF all in kan vanalles zijn en wilt zeker niet zeggen dat hij de pot oppakt
      Maar hij pakt niet meer op wat jij nog inzet nadat hij all-in is, dus dat boeit helemaal niks meer dan.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Ik bedoel vooral dat je heel veel FE mist die je normaal met SSS wel hebt. Jij bent namelijk de preflop raiser en vaak hebben mensen dan respect voor je CB.

Maar in deze situatie kan maar 1 van de 2 spelers folden, de ander zit dr altijd in dus je verliest die hele kans dat je de pot pakt omdat je opp denkt dat zijn pocket ducks etc. niet meer goed is.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      en dan?
      maakt toch niet uit?
      tegen 1 PF all in lig jij massas voor met bvb je gemiste AK en dan wil je juist HU zitten tegen hem en de andere eruit werken met je cbet/allin

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Meestal komt zo'n situatie niet voor omdat je als SSS'er al een kleine stack hebt.

Ik zou gewoon verder spelen alsof je 1 tegenstander hebt. Dus normale cbets maken. Wanneer de All in speler een crippled BSS is, dan kan die het in principe met ATC doen.

Ik begrijp de situatie ook niet helemaal. De enige manier waarop dit zou kunnen gebeuren is dat Hero bv raist naar 4BB, Villain A callt 4BB en Villain B pushed All in voor 4BB.
      Volgens mij ben ik nog niet eerder in die situatie gekomen. Wanneer Villain B minder had dan je raise, dan moet je zeker cbetten.
      Wanneer hij nog precies jou raise had, dan zou je op zich ook kunnen checken met een trash hand, wanneer je positie hebt en dan opnieuw evalueren op de turn.

OOP zou ik iig een cbet doen omdat de ander uit de pot geduwd wordt door de andere Villain.

Kan je anders niet een hand posten waar je dit had? Het zou voor mij te afhankelijk van de situatie zijn om een algemeen antwoord te geven.

Denk overigens niet dat hier veel pro's spelen, dus post vooral je gedachten ;) .
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Helaas heb ik die hand history optie pas net aangezet (ik speel op FT). Verder is dezelfde situatie tot nu toe niet nog eens voorgekomen, maar mocht het wel gebeuren dan post ik de hand wel zoals het hoort :)

Bedankt voor de vele reacties, een ding is me iig duidelijk geworden, het is meestal gewoon het beste om de all-in speler niet mee te tellen en gewoon een cbet te maken.