kon ik het beter spelen?

• hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Hallo mensen,

Ik was laatst highstakes poker season 4 aan het kijken op youtube, en de gebruiker die dat filmpje gepost had, had een link van deze site staan. Ik ben eens gaan lezen enz enz..

Heb de quiz gedaan en geslaagd uiteraard. Ik poker wel al wat langer, maar ik wil nu serieus veel gaan leren en zo veel mogelijk winnen.

Vandaag heb ik de 50$ gratis ontvangen van deze site. Echt toppie!!
      En ben gaan spelen met de regels erbij die ik geleerd heb. Voor de quiz.

Dit handje loopt goed af voor mij, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik hem goed gespeeld heb. Dan heb ik het over bepaalden betten enz.

Ik speelde op 0,05$/0,10$ Titan poker en zat op de cut off

Dealer: Starting a new hand (#711437032)
      Dealer: Dealing cards
      Dealer: Your cards {Jc} {Jd}
      Iedereen fold tot de gast die op middle position 1 zit en hij raist naar 0.40$
      Iedereen fold naar mij toe en ik raise naar 1.20$ op de co
      Hij callt ( we zitten met zn 2 in de game )
      (pot 2.55$)
      Dealer: Dealing Flop
      {Js} {As} {Qs}
      Hij checkt en ik bet 1$
      Hij callt ( pot 4.55$ )
      Dealer: Dealing Turn
      {Js} {As} {Qs} {Kc}
      Hij checkt nogmaals, ik bet 2$
      Hij callt ( pot 8,55$ )
      Dealer: Dealing River
      {Js} {As} {Qs} {Kc} {Jh} (kassa!!)
      Hij bet 3$, en ik ga all-in voor 5$nogwa
      Hij callt
      Dealer: IAMDUTCHY shows Four of a kind
      {Jc} {Jd}
      Dealer: IAMDUTCHY wins with Four of a kind
      {Jd} {Jh} {Js} {Jc} As $18.54

Nou wilde ik weten of ik het anders had moeten spelen, had ik meer moeten betten voor de flop en na de turn?

( en kan iemand mij uitleggen hoe ik zo'n hand ding maak met deze site : http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php ? )

Ik hoor het wel,

groeten hsJ2k7 uit brabant
  • 13 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hoi hsJ2k7, welkom op de site en veel geluk met je startkapitaal.
      ik zie dat je met je startgeld meteen op een NL10 tafel bent gaan zitten. bij pokerstrategy word aangeraden om te beginnen met of fixed limit of NL sss. het doel hiervan is om je begin kapitaal te beschermen. je leest erover in de artikelen over bankrollmanagment. voor SSS http://www.pokerstrategy.com/nl/strategy/no-limit/219/ en voor fixed limit http://www.pokerstrategy.com/nl/strategy/fixed-limit/250/ .

om te beginnen leg ik even uit hoe je je handen door de converter kan halen. je copyed de gehele handhistorie en paste die in het vakje input. daarna klik je "convert hand". in het blok output komt een nieuwe tekst te staan. thats it. dit stukje copy je weer en paste dat in je post. als je bv preview klikt zie je al dat het mooi omgezet is in makkelijk leesbare tekst. automatisch word het resultaat van de hand NIET geshowed. dit maakt een bespreking van de hand makkelijker doordat je niet beinvloed word door het resultaat. in de post richtlijnen staat ook hoe een heldere titel voor je post kan schrijven.

je hand: (nh btw)
      je raise preflop vind ik bijna goed. ik zelf raise ook bijna altijd 3 keer de orginele raise maar ik doe zelf er ook nog de blinds bij. dus ik had naar $1,35-$1.50 geraised. na de flop heb je een gevaarlijk board. je hebt dan wel je set maar er liggen 3 suited kaarten en een flushdraw. doordat je $1 bet geef je hem de odds om te callen voor die draws. als hij bv Ks heeft dan heeft hij aan 1 spade genoeg om zijn nutflush te hitten. der zijn nog 9 spades in het deck dus heeft hij een kans van 9/47 om een spade te trekken. bet dus ongeveer 2/3 tot potsize van de pot. zo geef je hem slechte odds om door te spelen. op de turn is het precies hetzelfde verhaal. maar hier is de kans dat hij een str8 heeft al heel reeel geworden. omdat hij naar je toe checkt zou ik zelf ook gecheckt hebben. er is ook wat te zeggen voor weer een bijna potsize bet. na de prachtkaart op de river speel je hem goed. hij bet , jij hebt de second best nuts dus de push is uitstekend.

have fun all and dont forget: to poker is about 90% of playing and 10% of reading
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok dit is duidelijk
      Het idd slimmer om op fixed te gaan spelen, want dan heb je in ieder geval niet de kans heel je stack erin te gooien. Verder ben ik het uiteraard eens met de flop, best gevaarlijk. Evenals de turn. De rede dat ik inzet is omdat hij steeds naar mij toecheckt, zonder mij te reraisen. Als dat was gebeurd was het moeilijker voor mij geweest.

Wat leuk is om te weten is dat hij KK met de schoppen K in zijn hand had :)
      Heel erg geluk gehad dan.

bedankt voor de duidelijk uitleg, weer wat geleerd
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi hsJ2k7,

Allereerst welkom en gefeliciteerd met het behalen van de quiz!

Ook heel goed dat je direct al een hand hebt gepost, want dit is de beste manier om snel vooruitgang te boeken in je spel.

Over de hand zelf heeft onze Boschman het meeste al wel gezegd. De grootte van je bets zijn inderdaad belangrijk om ervoor te zorgen dat je je tegenstander de verkeerde odds geeft om te callen.

Wel vroeg ik me af of je een read had op je tegenstander. JJ kan namelijk een lastige hand zijn en wanneer MP1 een erg tight speler is, is misschien callen ook een optie.
      Ik zeg zeker niet dat deze reraise verkeerd is, want persoonlijk zou ik hiervoor ook kiezen. De voordelen voor een reraise is dat je in positie zit, het initiatief neemt en natuurlijk sterkte toont. Het nadeel met een hand als JJ is dat je post-flop weleens voor een moeilijke keuze kan komen te staan. Zeker wanneer je je tegenstander op een sterke hand zet.
      Dit is dus puur even stof tot nadenken.

Verder adviseren we je, zoals Boschman al zei, om te beginnen met de shortstack strategie. Op deze manier raak je bekend met de basis die je nodig hebt voor wanneer je bigstack strategie wilt gaan spelen. Ook bij deze strategie riskeer je niet je gehele bankroll. Ondertussen kun je dan je StrategyPoints halen en elke keer wat meer artikelen lezen over de bigstackstrategie. Tevens kun je deelnemen aan de live coachings die zeer leerzaam zijn (voorlopig nog wel even in het Engels). Kijk HIER voor de live coachings.

Deze week zal er nog een artikel verschijnen met alle mogelijkheden die wij jou bieden en hoe je daar gebruik van kunt maken. Hou dus het nieuws en het forum even in de gaten. Verder wens ik je veel succes aan de tafels!
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok
      Ik zat nog maar eventjes aan die tafel, en heb eerst met 2$ aan tafel gezeten, wat jullie ook allemaal hebben uitgelegd. De speler was net aan tafel gekomen en ik had dus nog niet zo heel veel informatie over hem. En het punt is ook, die gast callt mij alleen en doet verder niks. En ik zit idd in positie.

Nou had ik nog een vraag, over het vrijspelen van die 100$
      Je moet 35$ rake halen ofzoiets.. betekend dat, dat je bij elke 35$ die je winst staat 10$ erbij gestort krijgt? of hoe werkt het precies

alvast bedankt
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      allo

Ik zit me hier toch te frotten met die hand history gedoe.
      Hoe jij het uitlegt lijkt het heel simpel, en het zal ook wel simpel zijn maar het lukt me niet. Ik krijg steeds dit : This is not a recognized hand history format.

Moet je de chat kopieren en plakken?
      Bij titan poker staat ook hand history, maar daar kan ik niks kopieren en plakken.
      Dan als laatste heb ik nog geprobeerd in de map van titan op mn computer, daar staan allemaal hele vage dingen. Maar ook dat werkte niet

Wie kan het me ff nog x uitleggen

ty
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

betekend dat, dat je bij elke 35$ die je winst staat 10$ erbij gestort krijgt? of hoe werkt het precies

Voor elke $35 die je aan rake genereerd ontvang je $10. Dus heb je $35 aan rake dan ontvang je je eerste $10, weer $35 aan rake, dan ontvang je weer $10 en ga zo maar door totdat je de gehele bonus hebt vrijgespeeld.

Rake is de zogenaamde vergoeding voor de poker room die vaak max 5% is van de pot.

Ik krijg steeds dit : This is not a recognized hand history format.

Dat klopt, aangezien deze handconverter nog geen Titan Poker ondersteund. Er is een I Poker Handconverter (Netwerk waar Titan op zit) die je HIER kunt vinden. Ik heb deze zelf echter nog nooit gebruikt, maar deze schijnt wel te werken met Titan Hand Histories.

Succes!
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      Ok bedankt
      Even de hand die ik hierboven gepost heb, kijken of het werkt :

Titan Poker TR Istanbul 0.05/0.10, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button Duomo ($7.48)
      SB DerPilot ($1.40)
      BB Free1758 ($1.85)
      UTG carest ($3.89)
      UTG+1 Kuznec ($1.73)
      MP [color:#C00000]Escarpe ($9.55)[/color]
      MP bosss11 ($6.52)
      CO-1 lulubaboune ($11.74)
      CO [color:#C00000]IAMDUTCHY ($9.80)[/color]

Preflop: IAMDUTCHY is in the CO with J :club: J :diamond:
      2 folds, Escarpe raises to 0.40, 2 folds, IAMDUTCHY raises to 1.20, 3 folds, Escarpe calls 0.80.

Flop (2.55) J :spade: A :spade: Q :spade:
      Escarpe checks, IAMDUTCHY bets 1, Escarpe calls 1.

Turn (4.55) K :club:
      Escarpe checks, IAMDUTCHY bets 2, Escarpe calls 2.

River (8.55) J :heart:
      Escarpe bets 3, IAMDUTCHY moves all-in for 5.60, Escarpe moves all-in for 2.35

IAMDUTCHY shows J :club: J :diamond:
      Escarpe shows K :diamond: K :spade:

IAMDUTCHY wins 19.50 with Four of a kind, Jack's

jaaaaaa dees werkt \o/
      bedankt sharp
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Btw..Niet om te zeuren...
      Maar moeten de topic titels niet iets specifieker? :P
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Als jij even specifieker wilt zijn waar je op doelt :D

Bedoel je:

kon ik het beter spelen?
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Haha ja, dat ja..
      Ik was toch behoorlijk specifiek met "topic titel" :P
      Je moet toch limits en situaties erbij noemen?
      Beetje offtopic hier wel dit, maarja..wist zo niet waar het anders moest :)
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      ok volgende x zal ik wel een gepaste titel doen :p
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Beetje offtopic hier wel dit, maarja..wist zo niet waar het anders moest

Maakte maar een geintje ;) Je hebt helemaal gelijk, met een juiste omschrijving is het voor iedereen makkelijker.
    • IPresume
      IPresume
      Bronze
      wat zou de andere gehad hebben, KK? (anders zou hij wsl niet all in gaan op river)

turn: 3 of a kind: nog veel dat em beat
      river: full house => hij is practisch zeker