lage pocket pairs early limpen?

• breinbreker
      breinbreker
      Bronze
      zoals in veel video's ook te zien is limp ik altijd lage pocket pairs uit middle position en call een < 1/20 stack raise voor set value. maar dit kun je dan tog net zo goed uit early position doen?
      okee, soms limpen meerdere mensen na je en een raise uit late position kan de te groot zijn om te callen. tog speel ik mn lage pocket pairs zo volgens mij op de lange termijn wel winstgevend.
      bitte een reactie.

groets, jesse
  • 7 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      gewoon doen. Zeker op de micro's is dit super +EV... Ik snap die PS charts ook nog steeds niet helemaal...

Ik zou trouwens op de micro's zeker call 10 - 15 aan houden...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      call20 is beter imo, call 10 is totaal niet realistisch. Je moet gewoon niet denken in stacksize. Beter moet je zo denken; als ik hier limp, en ik krijg geen raise, hoeveel win ik dan gemiddeld (is dat 9x de "amount to limp"). Als ik wel geraised word achter me, hoeveel win ik dan gemiddeld? Is dat 4-5 x 9 = ~ 50bb's. Dus lukt dat gemiddeld, een pot van 100bb's creeren? Dan is het profitabel. Call 10 is gewoon geld wegspoelen, want je kunt er niet van uitgaan dat je 100% van de keren dat je hit iemand volledig stacked.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik raise altijd zelf voor setvalue op elke positie, dan is mijn hand veel beter gemaskeerd als ik mijn set hit. Of is dit een slecht idee?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ik raise PP altijd zelf als er nog niet geraised is, anders call ik ze als er voor mij geraised is.
      Timor heeft ergens is de voor en nadelen ervan uitgelegd.
      grootste voordeel van raisen vind ik dat als je hit je op de river wel kunt schuiven omdat je in een raised pot zit ;)

groeten
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      ik raise PP altijd zelf als er nog niet geraised is, anders call ik ze als er voor mij geraised is.
      Timor heeft ergens is de voor en nadelen ervan uitgelegd.
      PP altijd raisen -> voor -en nadelen mag Timor nog wel eens vermelden ;)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Misspost.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Factoren in overweging te nemen:

Pro limp:

- Tafel is loose
      - Tafel is zeer agressief
      - Je zit aan een tafel met minder nadenkende spelers die handen veel te ver brengen
      - Je zit met een UTG limper (die eventueel bekend is als iemand die vaak limp-reraiset)

Pro raise:

- Tafel is tight
      - Tafel is passief
      - Balanceren van je spel
      - Je hand is veel minder readbaar
      - De pot is geraised en dus is het makkelijker om iemand te stacken
      - Initiatief in de hand

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je compulsief 22 UTG moet raisen. Maar vanaf 66 is het het overwegen waard. In late positie is zelfs het raisen van zowat elk PP profitabel.