Gegroet

• Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Bij deze stel ik mijzelf even voor:

Mijn naam is Leroy van Ee en ik ben 19 jaar oud. Ik speel poker sinds 4 weken en ik kan je zeggen, dat ik op het moment heel veel geld ben verloren. Zo'n -€ 300,00 euro.

De meeste zullen nu schrikken en denken wat voor een *piep* ik ben. Ik ben geen persoon die echt onderhouden moet worden. Met +€ 100,00 kom ik een maand wel door. Dus dit verlies is wat minder, maar het beïnvloed mijn leven nu niet.

Ik ben zo'n -€ 200,00 aan het spel kwijt op Pokerstars en ik ben zo'n -€ 100,00 kwijt aan: Poker Sidekick, Ebook: Secrets of winning SnG's etc etc.

*Excuses voor het noemen van de namen. Ik heb geen intentie tot het promoten van deze producten. Permissie om de namen te verwijderen mochten ze tot enige last zijn*

Ik vond deze site toen ik eens voor de gein ging zoeken op "no deposit bonus".

Voor de rest heb ik al heel veel ervaring opgedaan tijdens al deze verliezen. Niet alleen maar verloren ook: +$ 180,00 gewonnen, +$ 146,00 gewonnen. Alleen toen had ik nog nooit gehoord van bankroll management of op tilt slaan door emotionele woede.

Dus ik ben meer kwijtgeraakt dan -€ 300,00 alleen dat was niet mijn eigen geld! :D

Dat over mijn Pokerstar-carriëre. Mochten er nog tips zijn voor het leren/studeren/toepassen van de informatie op deze site dan wil ik die graag horen. :)

Voor de rest volg ik een opleiding in Utrecht: ROC Midden Nederland. De opleiding is Boekhoudkundig medewerker MBO-3/4.

Ik zou graag doorstuderen tot AA-accountant, maar tot op de dag van vandaag weet ik nog niet zeker of ik überhaupt door wil gaan.

PS: Excuses voor de lange introductie! :D :P
  • 24 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      AA is een kut beroep :)
      Enige wat je mag is jaarrekeningen samenstellen nog niet eens controleren.
      RA moet je zijn :D
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Ik had juist gelezen dat je als AA bezig bent met MK-bedrijven en meer een soort van vertrouwenspersoon bent over hun financiële sores.

Over RA had ik gelezen, dat je daar alleen maar controleert hoe multi-nationals het doen.

Of ben ik nu ziekelijk voorgelogen? :P
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Vertrouwenspersoon in een heel erg kapitalistisch wereldje, ik zou er niet te veel van geloven...
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Hmmm. Het zou ook te mooi om waar te zijn. Al die gladde praatjes altijd :D

Ik denk toch, dat ik maar na mijn opleiding ga stoppen met school om als boekhouder te gaan werken om vervolgens cursussen te volgen om hogerop te komen. Ben school een beetje beu met al die onduidelijke sores en teveel geld voor te weinig opleidingsgerichte vakken.

Wat doen jullie twee voor werk behalve moderator spelen? :D

Of werken jullie niet, maar maken jullie je inkomsten met pokeren? :P
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik denk dat de meeste hier (proberen te) studeren...

Ik zou wel proberen je studie af te maken of zeker met een nieuwe te beginnen volgend jaar, maar wie ben ik :P
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Hehe, ja maar wat ik ook al in een ander topic heb gezet: Er wordt nu van mij verwacht in mijn thuissituatie dat ik vanalles zelf moet kopen bovenop wat ik al zelf betaal.

Ik ga ook zeker niet doelloos "grinden" op een baantje, dat tot in de eeuwigheid doorgaat. Boekhouding is een goede start om geld te verdienen, omdat er bijna geen boekhouders meer zijn die voor weinig werken. (weinig is € 1000,- tot € 1700,- voor echt gevorderde mensen)

Aan de hand van zo'n salarisje wil ik z.s.m. op mijzelf gaan wonen om vervolgens in de loop der jaren cursussen te volgen of zelfs een betaalde opleiding los te peuteren als accountant.

Al met al, ik ga m'n zelfontwikkeling op schoolgebied niet zomaar weggooien! Maar liever cursus dan school, dat wel en dan ook meteen fulltime werken aber natürlich! :P

UPDATE: Heb vandaag mijn cijfer voor Inkoop- en verkoopadministratie teruggehad die ik niet geleerd heb noch goed op heb gelet in de lessen: 6,8 waarvan het hoogste cijfer een 7,4 was.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Haha ik zit op universiteit en doe opleiding accountancy & control, zit nu in mn laatste jaar van bachelor, dus hoop ooit RA te worden ;)

Echt niet saai hoor :P
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Vertel er is wat over :D Is het eventueel ook via curssusen te halen? Hoe ziet de opleiding er in zijn algemeenheid uit?

Ik zit nu op MBO namelijk en ik heb maar iets van 4 boekhoudvakken gehad in 2 jaar tijd.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Nou ik kom van het vwo, dus kon gelijk naar universiteit. Ik ging naar die in Amsterdam. Daar was het 1e jaar beetje algemeen, maar in het tweede jaar moest je kiezen of je voor bedrijfskunde, bedrijfseconomie of fiscale ecoonomie ging. Ik koos voor bedrijfseconomie en dan de richting accountancy & control. Misschien als jij je MBO haalt, kan je jaar HBO doen en dan doorstomen naar universiteit, dan kan je alsnog RA worden :)

Je krijgt veel boekhoudkundige vakken, maar ook bijvoorbeeld vakken als vermogensrecht en ondernemingsrecht, waar je dus ook met wetboeken te maken krijgt. Dat is wel heel saai. Maar vakken als externe verslaggeving en management accounting liggen mij heel erg en ik vind het ook leuk, vooral omdat het me zo goed ligt ;) Erg moeilijk is het ook niet, als je er maar feeling voor hebt.

Na 3 jaar bachelor moet ik nog 1 jaar master doen. Om registeraccountant te worden moet je dan nog 3 jaar doorstuderen, maar dan kan je wel al bij een bedrijf gaan werken en dan is het nog maar 1 dag studeren per week...
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Hmmm, dat klinkt interessant. Boekhouden en taal liggen mij goed. Haal zonder leren voldoendes ervoor en de algemene waaronder ook onderneming en recht gaan wat minder, omdat ik mij daar niet voor kan interesseren. Motivatie problemen dus :)

Ik ga eens kijken of er mogelijkheden zijn voor mij om door te studeren. Aangezien ik niet echt een leerpersoon ben. Boekhouden leer je niet, daar moet je talent voor hebben.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Recht zit aan deze kant :D

* Inkomsten belasting
      * Vennootschaps belasting
      * Loon belasting

Noem het maar op :)
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Wat ik krijg op school is:

Engels (inlichtingen)
      Inkoop- en verkoop administratie (afgerond met 6.8)
      Goederenstroombesturing (like wtf?)
      Budgetteren en begroten
      Solvabiliteit, rentabiliteit en liquiditeit
      Salarisadministratie-project
      Inkoop- en verkoop administratie deel 2
      Kostprijs (niet gehaald, 4.0)
      BPV-1 (stage)

Vorig jaar:

Kostprijs 1 (5.2)
      Engels (8+)
      Word, excel, acces,pp etc. (gemiddeld 8+)
      Boekhouden A en B (gemiddel 7+)
      Permanentie (6.8 en 3.6)
      Prijs- en productmix (4.8)
      Statistische gegevensbewerkingen (3.5)
      Elasticiteiten (4.4)
      Economische begrippen (5.5)

Kortom vakken waar nergens over gingen, hahaha.

Mijn gemiddelde voor computer, taal en boekhouden zijn 7-8+
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zet dat nou allemaal eens om in pokerskills en je hebt een leuk extra!

Imo is iemand die zulke stof kan leren toch zeker in staat gedisciplineerd te spelen?

Succes!

Z.
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      Ja, maar niet als je niet weet hoe je bepaalde dingen MOET leren ondanks de artikels :)

Bvb: playernotes maken. Ik heb geen idee waarom ik daarop moet letten, want de meeste spelen zo onverschillig.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik zou zeggen, waar een wil is, is een weg ;)

Die vakken die jij nu volgt heb ik veelal op het vwo al gehad. Zijn wel essentíele vakken, maar vaak niet de meest interessante. Je hoeft niet echt je hersens ervoor te kraken ; haha maar succes ermee!
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      De vakken die ik krijg interesseren me geen ruk echt...

Ik leer er niks voor en wil alleen het minimale halen, hehe.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Aceswithyou
      Ja, maar niet als je niet weet hoe je bepaalde dingen MOET leren ondanks de artikels :)

Bvb: playernotes maken. Ik heb geen idee waarom ik daarop moet letten, want de meeste spelen zo onverschillig.
      Ik help je wel met het pokergedeelte want van al die boekhouding praat val ik bijna in slaap. En dat is best knap want ik ben een enorme nerd. :tongue:

Playernotes zijn belangrijk voor reads. als iemand bijvoorbeeld om de 3 handen all in gaat hoef je j/j niet te folden preflop maar als eimand 40 handjes achter elkaar heeft gefold en dan opeens all in gaat is je j/j opeens niet zo goed meer.

Het weten hoe bepaalde spelers handen spelen noemen we reads. De meeste reads zijn gebaseerd op zijn betting patterns (das engels voor inzet patronen). In films zie je vaak dat mensen een read afleiden van een tell (een fysieke actie die iemand verraad) In het echt zijn die een stuk minder belangrijk, en op internet zelfs helemaal niet van toepassing. Het is erg belangrijk goed op te letten hoe mensen spelen en daar kan je ook playernotes van maken. Er zijn ook programma's die bijhouden hoe jij en je tegenstanders spelen. Als je wat serieuzer gaat spelen zijn die zeker een aanrader. verder zou ik de strategie artikelen hier goed doorzelen, dan zou je zonder veel probelemen winst moeten kunnen maken als je aan de strategie houd (hou wel rekening met de geluks factor, het zou heel goed kunnen dat je geld verliest ookal speel je goed, maar als je aan bankrollmanegemant doet is de kans dat je blut gaat erg klein.

Ook raad ik je aan niet te multitablen. Het is belangrijk dat je eerst een goede set skills hebt voordat je je om dat soort dingen druk gaat maken.

en mijn laatste advies en ook meteen het aller belangrijkste. zorg dat je lol hebt! :D

-peter

EDIT: voor ik het vergeet. Post handen waarvan je niet zeker bent of je ze goed hebt gespeeld op het forum!
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Als je nog eens vragen hebt over boekhouden, hit me ;)
    • Aceswithyou
      Aceswithyou
      Bronze
      @Peter: Thanks man! Maar een ding ergert mij mateloos en dat is het vermogen om op IEDEREEN te letten. Hoe doe je dat? Let je eerst op 2 spelers of op allemaal tegelijk?

En welke limieten heb je beetje normale spelers, want op low level limiet heb ik echt het idee, dat het geen ruk uitmaakt hoe je speelt. Ze callen toch wel.

@ElGladiatore: Dankje voor de aanbieding maat :) Voorlopig zit ik goed qua school. Misschien dat jij nog goeie leerbedrijven weet misschien?
    • 1
    • 2