de 100€ grens

• DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      Dit is dus een serieuze mentale grens aan het worden waar ik niet door kom!!!

elke keer dat ik de 100€ grens haal begin ik te tilten/donken/gewoon fu*king slecht te spelen en schiet mijn BR naar beneden!
      vraag me niet te verklaren hoe en waarom, maar het gebeurd gewoon.
      Ben daarstraks loodrecht naar beneden gegaan met 30€ door de hele tijd calls te maken, terwijl ik wist dat ik moest folden en toch ging mijn hand naar het call knopje! :evil: X(

frustrerend!!!!
  • 19 antwoorden
    • Roodbaars1986
      Roodbaars1986
      Bronze
      ik ken je frustraties :) enige wat ik kan zeggen is speel tighter en denk logisch na, denk niet van goh ik hebv 100 mag meer risk nemen.
      nee denk ik heb 20 en moet goed spelen om op te bouwen :)

Op het moment dat je speelt is je bankroll ff uit je mind en hou je gewoon je tafel in de gaten en probeer je vast te houden aan je succesvolle play patroon.

Hoop dat het goedkomt

Succes
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Ja zat gisteren ook de hele tijd tegen die 100 aan te tikken, maar ging er maar niet doorheen (vooral door bad beats op de river, daar wordt je dan helemaal niet blij van :P ). Maar ja, vandaag in een keer hard door naar de 112 nu... :)

Zoals Roodbaars al zei, probeer je gewoon op je spel te focussen en niet op van die magische grenzen, want daar ga je vaak wel slechter van spelen, vooral als je de neiging hebt om wel af en toe (licht) te tilten.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Of je speelt gewoon net zo lang door tot je vierkante ogen hebt en niet meer normaal na kunt denken, maar wel die grens gepasseerd bent.

of niet.
    • skedel
      skedel
      Bronze
      ik ken het verhaal zeker ook wel ja dat komt zeker door de drang om erboven te komen, gewoon je eigen spel blijven spelen en geen haast hebben dan kom je er toch zeker wel een keer boven op den duur
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Leg eens uit, dat je wat oppertunistischer gaat spelen als je die 100 euro hebt bereikt snap ik nog wel.

Maar waarom zou je gaan tilten??? POTVERDOMME IK HEB DE 100 EURO BEREIKT.... TILTZOR

haha, nee serieus, je moet gewoon niet te enthousiast gaan spelen, en zeker niet denken, ik kan nu wat extra missen want ik heb wat meer.
      Trust me, been there, done that.

Ga je een limiet omhoog als je die 100 hebt? misschien moet je dat nog even laten en doorgaan tot 150?
    • DenVinny
      DenVinny
      Bronze
      haha, nee ik ga niet tilten omdat ik de 100€ heb gehaald :p

het is gewoon op de een of andere manier lijkt het gewoon dat ik veel slechter begin de spelen soms en dat je dan nog van die eikels hebben die op een flushdraw spelen na een pot bet en hem natuurlijk krijgen en dan begin ik gewoon geïttiteerd te worden :p
      Ik weet dat het het beste is om dan gewoon te stoppen en mezelf te kalmeren en daarna gewoon verder te doen, maar dat wilt dan ook niet lukken omdat ik mijn geld terug wil :-)

maar ik ga een limietje naar beneden gaan denk ik (nee, ik was niet omhoog gegaan toen ik de 100 bereikt had), om daar wat geld van de fishies te stelen :p
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wtf... stort gewoon geld bij als je die 100 euro grens wilt hebben xD
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      wtf... stort gewoon geld bij als je die 100 euro grens wilt hebben xD
      Dat verklaart je grote swings! je stort, donkt het weg en stort weer!! hahaha
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      supervaag is dat ja, ik heb 4 weken lang boven en onder de 100 gevlogen. ik had voor mezelf zoiets van yes het is gelukt de honderd grens en daarna was de drang weg ofzo en ik deed minder mn best. pas toen ik mijn points voor geld had omgezet vloog ik er later goed overheen. soms heb je gewoon een zetje in de rug nodig en die punten omzetten is goed voor de motivatie.

ksta op 151 dollar pp
      en 67 euro op titan.

maar ik speel gewoon goed tight en dan swing je minder, veel minder... raise ak en jj+ en niet te diep inkopen 50 a 60 BBtjes. Kan die AA niet teveel pijn doen mocht het een suckout worden. Zijn op een hand te tellen dat je wished dat je meer geld had a/d tafel. en die contibet een goed beeld van hebben. Op sommige tafels heb je daar echt geen zak aan. Dat geldt bij mij dus wanneer ik AK raise, op veel tafels ook weer wel natuurlijk
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Marty, stop met mensen aan te raden voor 50-60BB in te kopen, het is gewoon slecht advies...
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      wiskundig gezien hebben shortstack spelers wel een voordeel op bigstacks hoor. Mensen maken ook minder moves tegen je als je toch al commited bent.

Als je een draw of iets dergelijks hebt en je krijgt de odds dan koop je als shortstack altijd 2 kaarten voor je stack. Als je bigstack bent kun je dan maar 1 kaart kopen en moet je op de turn nog eens betalen als je mist. Dit terwijl als je hit je zelden meer gaat verdienen.

Maarja of dat voordeel overeenkomt met alleen JJ+ AK spelen betwijfel ik :p
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Je moet die mentale grens verleggen man :D

Leg 'm op 250dollar ofzo.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MiXzZ
      wiskundig gezien hebben shortstack spelers wel een voordeel op bigstacks hoor. Mensen maken ook minder moves tegen je als je toch al commited bent.

Als je een draw of iets dergelijks hebt en je krijgt de odds dan koop je als shortstack altijd 2 kaarten voor je stack. Als je bigstack bent kun je dan maar 1 kaart kopen en moet je op de turn nog eens betalen als je mist. Dit terwijl als je hit je zelden meer gaat verdienen.

Maarja of dat voordeel overeenkomt met alleen JJ+ AK spelen betwijfel ik :p
      50BB buy in is niet shortstacked spelen echter... en BSS is het ook niet.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik maak juist sneller moves tegen "middlestackers" eigenlijk. Stevige bet op de flop en ze all in zetten op de turn.

Tegen shortstackers speel ik anders, bigstackers moet je beetje uitkijken... maar maar met midstackers veeg ik de vloer man ^^

+ dat zo'n halfstacker nooit echt winstgevend tegen mij zal kunnen spelen. Stel dat ik preflop raise naar 5-6BB, dan kan jij je pocket pairtje wel weggooien omdat je er nooit voldoende mee afbetaald zult worden.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Stel dat ik preflop raise naar 5-6BB, dan kan jij je pocket pairtje wel weggooien omdat je er nooit voldoende mee afbetaald zult worden.
      Oh snap :D
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      lol
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      huur en lees dat boek van david sklansky (en ed miller geloof ik) maar eens no limit holdem heet ie.
      Ik heb die andere boeken zoals the theory of poker en nog een heel aantal doorgespit, maar met name dat boek vind je heel veel handige adviezen - praktische. vond die theory niet zo heel super, zeker niet voor microlimieten en het blijft allemaal nogal in de verte + alle pokerstijlen worden nog eens behandeld = verwarrend.
      Staat op een gegeven moment een heel verhaal in over dat deel van inkopen. De voor en nadelen etc etc. Het heeft een soort macht zelfs dat je een Sd kunt forceren zonder meer geld dan wat je achter hebt te gebruiken. en je kan goede moves maken met zon stack (bv turn allin met 35 BB geef je ze lastige beslissing en ze denken vaak zoals jij - Ow die heeft niet zoveel, terwijl 60 BBs zeker interessant is, is samen 120BB). Plus welke hand ander dan de nuts is nu zoveel BBs waard en je weet hoe snel de nuts verandert per straat. Nee ik ben wel overtuigt op dat vlak. En die lui spelen ook nog eens 'onzichtbare kaarten', vaak kunnen ze alles hebben wat het gecompliceert maakt

hahaha maar ik denk dat we het hier nooit over eens worden, volgens mij ben ik de enige hier bij strategy die pleit voor een kleine/ gem. stackgrootte :D :D

Ieder zn ding moet je maar denken neoken. Maar lees dat boek maar eens als je tijd hebt. Hele goede, maar ook voor super bigstacks.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Overeenkomen zullen we idd nooit, maar als het voor u goed werkt, dan wens ik u er succes mee eh ;)
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      catfight rraaaauw :]