NL100: TT reraised

• Leo
      Leo
      Bronze
      $0.5/$1 No Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($116.60)
      UTG+1 ($163.40)
      MP1 ($79.50)
      Hero ($20.00)
      MP3 ($31.10)
      CO ($87.90)
      BTN ($71.50)
      SB ($98.35)
      BB ($100.00)

Pre-flop: ($1.5, 9 players) Hero is MP2 T:spade: T:club:
      1 fold, UTG+1 calls $1, 1 fold, Hero raises to $5, 2 folds, BTN raises to $9, 2 folds, UTG+1 folds, Hero calls $4

Flop: 8:spade: T:heart: A:spade: ($20.5, 2 players)
      Hero goes all-in $11, BTN calls $11

Turn: J:spade: ($42.5, 2 players)

River: 7:diamond: ($42.5, 2 players)
      BTN says "lol"

Final Pot: $42.50

BTN 2.6k handen; 19/7/2.3/20

Kan ik hier callen voor setvalue?

Volgens mij zit het als volgt;
      Potodds zijn preflop: 3.75 : 1 (blind buffers?)
      Equity nodig van 21%.

Voor zn range neem ik de helft van zn PFR-> 88+, AK
      Equity daartegen is 44%.

Volgens mijn eigen charts kan ik vanaf 8PFR pushen maar er staat bij 6PFR niet, vandaar dat ik maar call. Nu is callen alleen vaak de slechtste optie bij SSS.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze play vinden.
  • 3 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je moet zijn PFR niet zo letterlijk nemen als range.

Het is hier veel waarschijnlijker dat hij hij AQs 3-bet dan dat hij 88 3-bet lijkt me.

Ik ben geen voorstander van deze play, zal niet genoeg werken denk ik.

En niet de flop donken, hij maakt wel een cbet en dan kun je allin checkraisen, nu geef je hem een kans om te laten folden wanneer je dat eigenlijk niet wilt.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wut zou je doen met overcards op de flop?? Ik vind het wel heel mariginaal wat je doet.. Je zet jezelf in een lastige positie. Ben meer fan van preflop shoven wat hij bet any flop daar en je zult vele moeten folden.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je kan imo beter de blinds niet meenemen omdat die de buffer zijn voor de rake. Je moet eigenlijk er nog wat meer afhalen omdat de blinds minder zijn dan de rake.

Dus dan heb je odds van 3,5:1 met een benodigde equity van ~22%. Wanneer hij een hoger PP heeft heb je een equity van ~20%, met implied odds kan je hier dan wel callen voor set value.

Hij kan het ook doen met AK, dus dan is je equity groter.

Denk niet dat de range die je hem geeft helemaal klopt. 88+/AK is al z'n hele PFR, mss niet 88 maar dan AQ oid. Zou hem eerder iets geven van JJ+/AK en mss nog 1010.

Op zich maakt zijn range hier niet zoveel uit omdat je c/f gaat spelen wanneer je je set niet hit. Met een evt. set over set is het jammer.

Vind je call overigens beter dan een push hier. Imo is het hier juist geen lastige situatie, omdat je niet verder speelt wanneer je niet hit. Dit is een grensgeval tussen call en fold, zou zelf neigen richting fold.

Edit: had de UTG limper niet meegeteld voor de equity. Maakt hier niet zoveel uit, dan kom je iets onder de 22% :)