Goed gefold?

• tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      k zit dus op de BB met KK

$0.50/$1 No Limit Holdem
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($91.00)
      UTG+1 ($97.00)
      MP1 ($123.75)
      MP2 ($19.50)
      CO ($82.60)
      BTN ($66.85)
      SB ($89.00)
      BB ($74.70)

Pre-flop: ($1.5, 8 players)
      2 folds, MP1 calls $1, 1 fold, CO calls $1, 1 fold, SB calls $0.50, BB bets $4, MP1 calls $4, CO calls $4, SB folds

Flop: 3:heart: 2:heart: 7:heart: ($16, 3 players)
      BB bets $10, MP1 calls $10, CO calls $10.

Turn: Q:spade: ($46, 3 players)
      BB checks, MP1 checks, CO bets $25, BB folds, MP1 folds

Final Pot: $71

of had ik deze hand anders moeten spelen?
  • 13 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      en ben $433,53 rijker!
      Kwam dat even op een goed moment!

Nu flink aan m'n cashgame spel gaan werken en zeker niet onder mn bankroll gaan spelen. (dit is dus een quote van jou)

je bent indd niet onder je bankroll aan het spelen.

of heb je inmiddels 2000 ervan gemaakt.

effe over de hand je zit tegen twee tegenstanders, en als je de flop cbet. waarom fold je de turn. er is niks aan de hand veranderd. dus naar mijn idee gewoon check fold op de flop spelen of doorzetten. maar laten we maar op het antwoord van de meester wachten.
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

of heb je inmiddels 2000 ervan gemaakt.

boven de $700 met wat leuke handjes op Nl50 en NL100, speel af en toe NL100, er zit daar toch wat meer money. doe dit enkel als ik mn spel op NL50 onder controle heb. Ik ben niet bang om wat geld te verliezen en als ik teveel naar beneden zak, dan ga ik gewoon een limietje lager
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hier moet een poppetje staan dat zijn hoofd schud. heb in je andere post ook al gereageerd.

en eerlijkheidshalve hoop ik dat je in een rap tempo blut gaat.

das misschien de enige manier waarop je het leert.

want op 50/100 heb je nu 3,5 buy in?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      nou zoals ik gister al zei, binnen kort ben je weer eens broke
      Je hebt nog geen 10 buy ins om je te backen dus broke gaan is een must als je zo blijft spelen
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      :heart:

effe over de hand je zit tegen twee tegenstanders, en als je de flop cbet. waarom fold je de turn. er is niks aan de hand veranderd. dus naar mijn idee gewoon check fold op de flop spelen of doorzetten. maar laten we maar op het antwoord van de meester wachten.
      er is niks aan de hand veranderd nee, maar omdat ik 2 callers kreeg ging ik ervan uit dat ze of op de 4e harten zitten te wachten, of iemand heeft de flush al. Ook is een set mogelijk door de limp/flatcall van beide spelers (mss pocket 7's?) of eventueel AQ van harten of enkel de A. Als ik opnieuw bet op de turn en er komt een harten op de river dan hang ik erin Als iemand zijn set al gehit heeft hang ik er ook in, heb dan nog maar 1 out, de K :diamond: , want met de K :heart: wordt de flush gemaakt. Waarom dan nog meer geld in de pot stoppen als ik niet zeker ben van mijn hand?
      Mocht op de turn nog een K vallen, ook al is het een harten, dan krijg ik alsnog 10 outs om mn hand te verbeteren, dus dan had ik nog wel doorgespeeld.
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      je hebt gelijk shark, en ik ben best gedisciplineerd, mn overplay even terzijde, maar als ik onder de 500 zak ga ik weer terug naar NL25.
      het probleem op die limieten vind ik gewoon dat er teveel donks zijn die je afcallen. dit is op de hogere limieten ook wel zo, maar toch al een heel stuk minder.
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      hier moet een poppetje staan dat zijn hoofd schud. heb in je andere post ook al gereageerd.

en eerlijkheidshalve hoop ik dat je in een rap tempo blut gaat.

das misschien de enige manier waarop je het leert.

want op 50/100 heb je nu 3,5 buy in?
      ik weet hoe belangrijk BRM is, echt waar. Ik doe een buy-in van 40xBB en speel daar enkel premium hands mee. Ik speel geen SSS, maar ik speel wel op een fatsoenlijke manier poker en kan best goed handen wegleggen. Ik heb er geen moeite mee om bv TT weg te leggen na een raise en een reraise, om dan te zien dat er gebet wordt met KQ en AJ. Ik kom dan echt niet in de verleidin gom dan de volgende keer wel die reraise te callen en dit bespaart me vrij veel $$
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      dit wordt het laatste wat ik tegen je zeg. want je luistert niet naar anderen nog naar jezelf nog naar de strategyartikelen.

ik geloof best dat je kan pokeren, maar ook heb ik al wel gezien dat je nog heel veel moet leren (ik ook hoor). waarom dit dan op een hoge limit doen. 2 keer een suckout tegen en het is weer flink terugschakelen.

ik zou er veel meer respect voor hebben als je een limiet gewoon kan verslaan. natuurlijk zitten er mongole calling stations die alles hitten. maar dit is wel goed voor je tilt oefeningen :D .

met 40x bb aan tafel ziten. waarom schrijven ze die strategyartikelen. niet voor jou in ieder geval. wat is de reden dat je dit doet. want zo creeer je een situatie die voornamelijk gunstig is voor de rest van de tafel. en niet voor jou.

maar ga maar lekker door met wat je doet.
      ik zal er geen woorden meer aan vuil maken.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      40big blinds inkopen is echt waardeloos,
      dat even ter zijde,

je speelt duidelijk met scared money anders had je de turn nog wel eens gebet.

flopt flush komt amper voor, jij hebt gewoon in 9/10 de beste hand en dan moet je betten om te protecten tegen de flushdraws, als je gereraised wordt op de turn weet je dat je achterligt
      afhankelijk van wat de river was, check/fold of check/call

groeten
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Tuneboy,

ik denk dat er zeker een belangrijke kern van waarheid in het verhaal van Marcelhermus zit. Ik hoop niet dat je daar achter komt als je broke bent. Je moet je echt aan bankroll houden. Bij mij is het zo ook foutgegaan. Ook de manier waarop je nu speelt is zo te horen niet ideaal, zoals Timothy zegt speel je een beetje met scared money. Ik hoop dat je wat met de comments doet en gewoon lekker een limiet lager gaat knallen!

Succes in ieder geval!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ervan uitgaande dat je geen KK met een harten hebt (ik vind weaktight niet zo'n duidelijke handconvertor hebben, maar dat terzijde):

Raise meer preflop, ~6$. Je geeft je tegenstanders te goede implied odds.
      Bet meer op de flop, potsize is zeker niet overdreven met een 3-flushboard tegen 2 tegenstanders.

Doordat je betsize preflop en op de flop niet groot genoeg was, kom je in een lastige situatie, je had anders makkelijk all-in kunnen gaan op de turn.

Zoals gespeeld bet ik de turn opnieuw: er is niets veranderd, en je wil de enkele :heart: laten betalen voor hun draw. Wanneer iemand een geflopte flush heeft, is dat pech, maar dat gebeurd niet vaak genoeg om de turn hier te check/folden.

Over je "strategie": voor een goede NL100 speler zou deze hand triviaal zijn. Het feit dat dat voor jou niet het geval is, is voor mij een indicatie dat je niet alleen boven je bankroll speelt, maar ook boven je speelniveau. No offence natuurlijk, we zijn hier allemaal om te leren. Maar ik raad je serieus aan om, zeker shorthanded, met 25 buyins te spelen en je steeds voor 100BB's in te kopen.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      afgezien van alle terechte kritiek die is geplaatst vraag ik me af waarom je bet op de flop, maar niet op de turn?

iemand met een flushdraw wil je geen gratis river geven, als je bang bent voor de made flush, waarom C-bet je dan in 1e instantie

het is heel belangrijk dat je op de flop al bedenkt wat je zal doen in bepaalde situaties op de turn. Hier had je op de flop al moeten bedenken wat je zal doen als er een blank komt op de turn. Als je dan zou willen checken, zou ik helemaal niets meer in die pot investeren. Een blank is hier de meest gunstige kaart die je kan krijgen
    • tuneboy2301
      tuneboy2301
      Bronze
      Had deze hand inderdaad anders moeten spelen, ik heb er zelf nog eens over nagedacht en het is een hele grote fout om de flop te betten en de turn te check/folden. Bij en flop bet, ook een turn bet. Anders flop check/fold en turn check/fold.
      Ik moet ook nog veel leren inderdaad ;)

Sppel nu op NL50, nog steeds te hoog, maar als mn BR zakt naar 650 ga ik terug naar NL25 en dan gewoon bigstack buy in. Vind zelf dat eht nu vrij goed gaat op NL50, afgezien van een paar handen zoals bovenstaande.
      Nu gaat het goed, en ik wil niet meer broke gaan, maar probeer het hier nog wel tot mn BR boven 2500 staat (voor NL100) of onder 650 (NL25)