Hoogte cbet

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Tijdens het posten van deze reeks handen schoot mij opeens iets te binnen betreft de hoogte van je continuation bet.

Op elke flop moet je cbetten, dat is nu ook bij mij helemaal bekend.
      Maar de theorie zegt ook dat als je gecalled wordt, je vanaf daar check/fold moet spelen.
      Nu zie ik vaak bij de beoordelingen "je kan beter pushen, want anders hou je nog maar (bijv.) $0.50 over en dan ben je toch al committed", maar wat maakt het uit hoeveel je over houdt?
      Zodra je gecalled wordt speel je toch c/f, dus die chips hoef je niet meer in te zitten.

Aan de andere kant is het handig om de hoogte van je bets gelijk te houden met verschillende handen (net zoals je dat preflop doet).
      Het zou dus misschien een beetje raar zijn als je, wanneer je je hand hit, je wel all-in gaat, terwijl je met een cbet op een gemiste flop niet all-in gaat.

Ook zal er een zeker stuk fold equity bij komen kijken als je op de flop cbet.

Maar zijn fold equity en reads (op NL10?!?!) de enige redenen om ook in het geval van een cbet te pushen?

(ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, anders hoor ik dat graag!)
  • 1 antwoord
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Wanneer je stack nog rond potsize is, dan kan je beter meteen pushen.

De gedachte is idd dat je sterke handen op dezelfde manier speelt. Die paar BB's maken dan ook niet meer uit (als het goed is).

FE telt ook mee en wanneer Villain op een draw zit krijgt hij geen implied odds. Het is voor een Villain erg moeilijk te je push te callen wanneer je All in bent en hij gemist heeft. Hij mist in 2/3 van de gevallen, vandaar dat een cbet goed is.