Hoe maken jullie je playernotes?

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi, ben bezig met mn playernotest beter te maken en zou hier graag jullie hulp bij willen.

Het volgende heb ik (slechts) tot nu toe;

Een template die ik vond die iemand voor elke speler gebruikt:
      (Tricky/Good/Ok/Poor) :: (Tight/Semi-Tight/Loose)/(Maniac/Agg/Solid/Caller/Passive) :: (PSER / NO PS) :: (BLUFFER!)
      (Tell descriptor)
      Bets: (Draw / Top pair / TP weak kicker / Mid pair / Low pair / trips, etc)
      No Bets: (Draw / Top pair / Mid pair / Weak kicker / Low pair, etc)
      PR: (Cards) NOPR: (Cards) TRN: (Cards)
      p: (Cards)

Wat uitgebreid? :D

en timothy zei dit: "voor notes zijn afkortingen cruciaal: TP2K, PFR ATs EP,callt GS OOP,..."

Wat vinden jullie? Hoe maken jullie notes en wat zijn de afkortingen, notaties die je gebruikt? Kun je ook voorbeelden hierbij gebruiken?

Ik ben benieuwd!
  • 8 antwoorden
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      dit vind ik een hele goeie vraag leo, ik probeer zelf ook wat te kloten met playernotes maar het kost me nog te veel moeite om alles goed te noteren. wat voor afkortingen gebruiken jullie en waar letten jullie vooral op bij player notes?
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Ik zou er ook wat meer op moeten letten... Ik maak nu alleen notes zoals:

Fish!!
      Uberfish!!!
      Rotkop bluffer!

Donk callt met blabla zoiets :P Toch kom ik er wel wijs uit.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik hou notes simpel, zoals no cbet = weak enzo. Zolang je HUD goede popup stats en gewoon stats laat ziet moet je volgens mij alleen maar voor specifieke gevallen notes maken die je er niet uit af kunt lezen. Wanneer hij 4 river AF heeft en 10% fold to river bet weet je ook dat hij kan bluffen, moet je geen note voor maken.
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Als ik een SNG echt goed volg maakte ik notas van

PFR:
      limp:
      Call raise:
      All-in (Push/fold spel dan)
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      een van de dingen waar ik extra op let is hoe hij zijn PP speelt (SH). dus of hij/zij ieder PP raised vanuit UTG, of hij die in late reraised en hoe hij een gehitte set speelt. uiteraard onderverdeeld OOP of IP.
      dus een aantekening kan zijn: UTG OOP 22 c/c c/rturn.

leuk onderwerp, ik kom hier nog op terug...
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Same as Boschman...als je weet hoe de andere zijn PP speelt, weet je ook al veel over andere handen. Maak nog een onderscheid tussen Top, middle en weak PP. Voor de rest nog wat basic dingen...maar ik speel dan ook niet met HUD...
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik maak nots als ik hem iets opvallends zie doen of een bepaald patroon zie zoals: "potsize bet is zwakke hand, half potsize sterke"
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Ik kom vaak mensen tegen met een PFR van 10 ofzo, maar als ze KK of AA hebben dan limpen ze gewoon.

Dan noteer ik: limpt AA.

ik noteer "monsterline" wanneer hij een monster call flop, raise turn speelt.

vaak ook "calldown any ace", "calldown any pair" als het om een fish gaat en hij dus (meestal headsup) elke aas of lowpair zal downcallen.