9 backdeals te verdelen voor aanstaande zondag!

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Deze week zijn er maar liefst 9 backdeals te verdelen voor The Battle of the Donkeys aanstaande zondag!

Let op! Zit je al in een team, dan kun je helaas geen backdeal winnen voor aanstaande zondag aangezien je dan al gebackt wordt! Administratief gezien wordt het te lastig om deelnames op te schuiven, dus vandaar deze regel.

Je moet dus aanstaande zondag wel mee kunnen doen! Anders vervalt je backdeal ook.

Hoe kun je een backdeal winnen?

Handen posten in de strategie forums!

In elke strategiesectie wordt 1 persoon gekozen die de meest leerzame/nuttige handen heeft gepost. Dit kunnen de handen zelf zijn of de discussies die eruit voortkomen. De handbeoordelaars van de verschillende secties zullen de winnaars kiezen. In totaal worden hier dus 4 backdeals verdeeld, namelijk voor NL SSS, NL BSS, Fixed Limit en SnG/MTT.

Wat is de periode van de wedstrijd?

Deze loopt vanaf afgelopen nacht 0.00 uur tot en met vrijdagnacht 0.00 uur. Dus alle geposte handen binnen deze periode tellen hiervoor mee!

De winnaars worden zaterdag bekendgemaakt.

Schrijf een artikel over de midden fase en/of eindfase van een MTT.

In de tweede wedstrijd zijn er maar liefst 5 backdeals te verdelen! Deze wedstrijd gaat over het schrijven van een artikel over de midden fase en/of eindfase van een MTT. Je mag kiezen over welke fase je een artikel wilt schrijven. Beide mag natuurlijk ook. Gebruik je creativiteit en maak er iets leerzaams van!

Voor een indruk van de voorgaande artikelen over de early fase van een MTT kunnen jullie HIER kijken.

De artikelen kunnen jullie in deze thread plaatsen tot zaterdag avond 20.00 uur. Ik zal zelf deze keer de winnaars uitkiezen.

Succes!

Het volledige nieuws kun je hier zien:

Maar liefst 9 extra backdeals voor The Battle of the Donkeys!!!
  • 35 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      goed bezig!!

binnen no time gaat onze (!!) community naam maken op de 100k
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      ik ben niet zo goede schrijver dus mijn plek kan ik niet verdienen door een artikel te schrijven.

mischien toch maar eens wat handen posten want dat doe ik eigenlijk nog niet...

dit komt eigenlijk omdat het tot nu toe vrij goed verloopt zonder mijn handen te posten.

Heb nog geen downswing gehad ofzo dus mischien daar niet gedaan.

maar goed dat was even off topic.

vind wel jammer dat we geen kwali toernooitjes spelen om op die manier ook plaatsen te winnen...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      er zijn op Pokerstars vast wel satelites
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      dit klopt anuaki, hier zal ik dan dankbaar gebruik van gaan maken!

ik zie jullie zondag aan de finale tafel ;)

hoe zijn jullie trouwens in bepaalde teams gekomen? via PS of kenden jullie elkaar al?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      door dom gezwam van mij en sharp zijn de teams ontstaan. Daarna een selectie ronde gedaan en zo zijn de teams ontstaan
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      oke, zijn er nog kansen om in jullie team te komen of is er wachtrij ofzo?

of moet ik mezelf bewijzen doormiddel van toernooien ofzo ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Degene die niet ITM komen van het team worden vervangen door één van de mensen die wel ITM komen en niet in een team zitten zover ik weet.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      oke thnx zijn er meer mtt behalve de 100 grant waar jullie in teams strijden?
    • Disability
      Disability
      Bronze
      Ziet er goed uit (heb al een backdeal voor deze week), ziet er naar uit dat we dus met een grote groep zijn zondag. :)
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik zal er alvast niet bijzijn :p

Club brugge - SV Roeselare :p
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Het volgende artikel is meer gebaseerd op SnG's, maar het is ook wel redelijk toepasselijk op MTT's normaal.

De middenfase van de MTT is voor mij de fase waar je ongeveer tussen de 20 en 13BB hebt. Dit is eigenlijk de saaiste fase van de MTT want je hebt niet meer genoeg chips om echt fatsoenlijk te spelen, maar nog wel genoeg om geen onodige risico's te nemen. Deze fase speel je dus heel tight, blinds stelen komt er nog niet echt aan te pas omdat het nog niet de moeite is en je een goed image wil opbouwen voor in de eindfase wat respect te krijgen. De handen dat je speelt zit je liefst in positie en tegen slechtere tegenstanders (als je er een read op hebt) met premium handen. Preflop kan je hier ook niets meer limpen omdat je de implied odds niet hebt om die handen te spelen. Ik raise hier preflop ook minder (iets van een 2.5-3BB) om zo als ik niet hit minder geld kwijt te zijn. Het komt er dus op neer voorzichtig te spelen en eigenlijk een goed tight image op te bouwen zodat je in de latere fase looser kan pushen.

De late fase van de MTT is dus wanneer je minder dan 13BB of de tegenstanders na jouw minder dan 13BB hebben. Hier probeer je eigenlijk zoveel mogelijk first in te pushen (liefst in een zo'n laat mogelijke positie). Afhankelijk van hoeveel BB je nog hebt en hoeveel die achter je hebben push je ook tighter of looser. Als je achter je bijvoorbeeld iemand met een grote stack hebt (meer dan 2,5 keer jouw stack) of iemand met een heel kleine stack (<4BB) zou ik tighter pushen omdat die met de kleine stack snel zal moeten callen en die met de grote stack veel het gevoel hebben dat zij iets moeten doen omdat ze een grote stack hebben (wat fout is). Ook reads moet je zeker gebruiken bij het inschatten of je loose of niet kan pushen. De regel is simpel, als iemand tight callt push je looser, als iemand loose callt push je tighter. Ook als je bijvoorbeeld in de BB zit en de SB complete alleen heb je bijvoorbeeld heel veel foldequity als je pusht, de late fase gaat er vooral om preflop dus de blinds op te pikken en zo ver mogelijk te overleven in het tournament. Je mag ook niet té bang spelen en je mag je zeker niet laten doodbloeden door de blinds. Houd ook rekening of je al in het geld zit of niet, vlak voor je in het geld zit kan je normaal looser pushen dan vlak na dat je in het geld zit.
      Met heel weinig BB (4BB of minder) durf ik ook wel UTG pushen met een hand met wat suck-out value (suited connectors/broadways) als ik net wat heb gefold en ik weet dat ik veel foldequity heb zodat je toch zeker weer de blinds kunt overleven.
      Om te callen (hier versta ik ook onder op een raise pushen omdat die heel waarschijnlijk wel callt) moet je veel betere handen dan weer. En dit is dan ook heel afhankelijk van wie pusht en met hoeveel BB, je callt liefst iemand dat minder heeft dan jou zodat je er toch niet uit ligt als je verliest. En hoe kleiner de stack van de opponent of van jezelf hoe looser je gaat callen. Hier moet je ook goed opletten voor bigstacks die de tafel proberen te bullyen door veel te raisen, hier kan je ook looser tegen callen (of tegen zijn raise pushen dus). Let wel op dat je een voorsprong wil als je geld er in gaat, bijvoorbeeld met 22 heb je meestal een coinflip en je wilt toch een betere kans als je geld er in gaat.
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door alexboxtel
      oke thnx zijn er meer mtt behalve de 100 grant waar jullie in teams strijden?
      Tot nu toe is het alleen in de 100K :D
      Als je in de teams wilt komen, kan dat door mee te spelen in de 100k. De teamleden die niet ITM raken, worden dus vervangen door beste van de overige deelnemers....
      Ik waarschuw je er wel voor, dat het erg gezellig kan worden. EN dat er dus een kans is, dat je verslaafd raakt aan dit geweldige wekelijkse event!! ;)

Ps. alle info is te vinden, in de verslagen van de Battle of the donkeys :D
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Ik zal ook nog maar eens proberen een backdeal te versieren, hopelmijk is mijn artikel goed genoeg.

1. De middenfase

Wat is de middenfase?

Nogal logisch, het middelste gedeelte van een MTT:)

Wanneer begint deze?

Deze begint voor mij ongeveer wanneer de blinds zo hoog worden dat 3/4 van de tafel eigenlijk een short tot medium stack heeft (10-20 BB) en deze loopt meestal tot de bubble gebarsten is.

Hoe spelen in de middenfase?

A. Als shortstack speel je hetzelfde als in de eindfase, met minder dan 10 BB en goeie handen, liefst in positie, push je om zo de blinds te stelen maar vooral om een goeie pot te winnen dus beperk je push-range nog tot vooral premium-handen en 22+. Ik zou als shortstack ook zeker niet te lang wachten en hier al proberen chips terug te winnen om je kansen om het toernooi te winnen gaaf te houden. In de middenfase word je minder snel gecalled dan in de eindfase omdat hier de meesten (short en mediums) nog voorzichtig spelen om het tot in het geld te schoppen. De lucky loose spelers met een grote stack zullen je hier ook met A-rag en andere rommel callen dus ben je vaak 65 % favoriet of beter, altijd uitstekende situatie in een MTT. Als je unlucky bent en verliest in zo een situatie.. Tja poker..

ICM-trainer is een goed programma om je te helpen trainen wanneer je moet pushen met welke handen, het helpt je te zeggen wanneer welke handen goed genoeg zijn, dus gebruik dit zeker, erg goede training.

B. Als mediumstack speel je hier normaal erg tight en voorzichtig. Blinds stelen is hier nog niet erg nuttig omdat ze nog te klein zijn en je zo je image een beetje naar de knoppen doet. Speel in de middenfase een tight cash-game spel, raise 2.5-3 BB voor de flop en probeer zo een paar potten te winnen met je premium handen. Limpen kan je zelden of nooit doen omdat je geen implied odds meer hebt. Als je hier tight speelt zal je imdage ook zo zijn dat je later in de MTT veel meer respect krijgt en blinds kan stelen.

C. Hoe je hier als bigstack speelt hangt een beetje af van je persoonlijkheid. Volgens mij zijn er 2 manieren die allebei goed werken, of je speelt een redelijk TAG spel en neemt zo weinig risicos, ongeveer hetzelfde spel als de medium-stacks maar met een iets groter range, suited connectors ofzo ter afwisseling

OF

je speelt "Bomb" je speelt een groot range en redelijk aggresief. Je probeert constant druk op de medium-en shortstacks te zetten en zo je chipstack verder uit te bouwen. Je steelt veel potten (vooral postflop als de pot al iets groter is), aangezien de mediums en shorties hier normaal voorzichtig spelen kun jij hun de pot ontnemen want die gaan hun toernooi-leven niet op het spel zetten met middle pair ofzoiets, ze hebben nog tijd en wachten liever op een betere gelegenheid. De kern van deze strategie is Gecontroleerde aggresie en reads. Je kan misschien wel veel potten stelen, maar als je c-bet & de turn bet en de medium stack flatcallt dan moet je toch wel weten dat hij iets heeft en moet je voorzichtig zijn. Wees aggresief maar laat je niet in de val lokken.
      Het voordeel aan deze strategie is dat je je stack goed kunt uitbouwen, het nadeel is dat je een erg loose image krijgt waardoor je later moeilijk kunt pushen, maar als alles goed gaat is dit niet nodig:)

2. Eindfase

Wat is de eindfase en wanneer begint die?

Het laatste gedeelte van een MTT, begint nadat de bubble gebarsten.
      Hoe speel je?

A. Als shortstack(>10BB) speel je ongeveer hetzelfde als in de middenfase, push je goede handen, vooral in positie, maar dit leer je met de ICM-trainer. Probeer zo of de blinds te stelen of te verdubbelen. Het voordeel nu is dat je in het geld zit en dus betaald word, het nadeel is dat de shorties n mediums je nu gemakkelijker gaan callen en looser spelen omdat zij ook in het geld zitten.

B. Als mediumstack(10-20BB) kan je nog iets langer wachten op goeie handen dan de shortstack, daar kan je dan een standaardraise (2.5-3BB) mee maken en proberen een grote pot te winnen. Maar pas op, als je beslist een hand te spelen ben je er grotendeels aan gebonden. Je kan niet raisen met AJ OOP, c-betten en dan de pot opgeven op de turn, want dan ben je in een keer half je stack kwijt. Kies dus echt goeie handen AK, soms AQ en vooral pocket pairs. De hand hangt natuurlijk nog af van positie, situatie enzoverder.. Als medium probeer je eigenlijk vooral blinds te stelen in positie, van in late position met een groot range stealen. Maar probeer alleen echt sterke handen te spelen.

C. Als bigstack(<20BB) speel je hier terug een beetje tighter, je kan wel druk blijven uitoefenen op de shorties maar die gaan makkelijker callen dus dat heeft nu weinig zin.. Op de final table kan je dit echter wel terug, want dan gaan de shorties terug tighter spelen om op te klimmen in het geld. Speel een TAG spel tot aan de FT, door je loose image zou je met je goeie handen nog afbetaald moeten worden ook:) Dus: weinig risicos tot aan de FT, sit back and enjoy:)

Ik hoop dat het een leerrijk artikel is en dat jullie er iets aan hebben, vragen + commentaar zijn altijd welkom.

PS: Final table artikel is toch pas voor de volgende keer e?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Sharp, ik ben er zondag bij
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      omdat de helft van mijn artikel is verdwenen in word zal ik mij beperken tot de middenfase :) . NB: ik richt mij erop om het toernooi te winnen, en niet om zonder veel risico itm te komen.

Er komt een moment in het toernooi waarop de fishes en psycho's elkaar grootendeels weg hebben gespeeld. De tafels zullen op dit moment ook langer bij elkaar blijven, omdat de redelijke spelers nou redelijk beheerst kunnen doorspelen. Hierdoor kan men nu goed aan een table-image gaan werken. Ook zal op dit moment de gemiddelde speler last krijgen van de blinds en hier wordt hun speelstijl aangepast. Ik beperk me in deze strategie tot de bubble, dus het moment waarop het geld bereikt wordt. Eerst zal ik de verschillende situaties vertellen waarin een speler zich op dat moment kan bevinden, en vervolgens hoe deze daar mee om moet gaan.

De middelste fase van het toernooi wordt door veel spelers zeer onderschat. Het is naar mijn mening de belangrijkste fase van het toernooi, want het kan je een geweldige voorsprong geven op je tegenstanders die tijdens de late fase redelijk te behouden moet kunnen zijn.
      Over het algemeen vallen er drie verschillende situaties te bemerken:

1-Shortstacked (12BB of minder)
      2-Average stacked (zoals het er staat, gemiddeld vergeleken met de andere spelers)
      3-Bigstacked(minstens 2x het gemiddelde)

Laten we beginnen met het shortstacked spel:
      Aanbevolen starthanden:any two(first in)Kx,suited connectors22/AA, Ax
      Als shortstacker ben je het minst gelukkig in een MTT, je wilt immers een goede chipcount vergaren zodat je kan wachten op redelijke handen. Toch zal je dit als shortstacker niet kunnen doen, omdat de blinds gewoonweg te veel waard zijn om af te wachten. Men loopt een te grote kans om blinded out te gaan. Daarom raad ik een shortstacker aan om push or fold te spelen. Ik heb de starthanden onderverdeeld in 3 delen. Laten we beginnen bij de blauwe groep:

22/AA, Ax. Als we tussen de 12 en 9 BB over hebben is het verstandig om met deze kaarten te pushen, mits er niet extreem veel actie voor je is geweest. Wees vooral niet bang om tegen bigstacks te pushen, aangezien ze het vaak als hun taak beschouwen om jou van je blinds/chips af te helpen. Ze kunnen hier dus met bijna any two raisen. Ik let hier niet echt meer op positie omdat deze kaarten goed genoeg zijn om in elke positie te spelen met zo'n stack. Let vooral op de stats van je tegenstanders, is het een TAG met 10vpip en pushed hij voor je all-in? folden die A7o etc. Je staat hier onder druk, maar bent nog niet zo wanhopig om met any two cards te spelen.

Vervolgens komen we bij de oranje groep:

Kx,suited connectors,22/aa,Ax. Als het nog steeds niet gelukt is om verder uit te bouwen komen we onder de 9BB te zitten. Vanaf het moment dat we tussen de 9 en 6 BB zitten beginnen we redelijk wanhopig te worden, en dus willen we met elke hand waar we iets redelijks mee kunnen maken pushen, suited connectors (vooral de hogere) heb ik erbij toegevoegd vanwege de straight of flush mogelijkheden, en Kx omdat ik een koning te hoog vind om met zo weinig blinds weg te leggen. Je hebt op dit moment nog enige foldequity dus een steal met Kx is aanbevolen.

En dan nu de gevaarlijkste en meest wanhopige groep: de RODE groep!!!
      Op dit punt (6BB of minder) ben je zo wanhopig dat je met any two cards all-in mag pushen als je first in bent, !mits! er geen bigstacked speler in de blinds zit, want die heeft de chips om jou te callen met bijna elke hand. Het gaat er hier om dat je de blinds oppakt omdat ze te kostbaar zijn om te laten liggen in vergelijking tot jouw chipstack.

Als average stacked speler ben je op dit moment goed bezig: je zit niet in de wanhopige shortstacked groep en ervaart ook niet de druk om al je chips te behouden die sommige bigstackers hebben. Toch moet je oppassen dat je niet in de shortstacked groep terechtkomt, en dus af en toe stelen.

Aanbevolen starthanden: 22/AA, Axs, suited connectors vanaf 67.
      mijn advies als average stacked speler is: mix it up! Wat in de eerste fase van het MTT niet zo belangrijk is, je table image, wordt in de middelste fase juist heel erg belangrijk, omdat de blinds van zulke grootte zijn dat je af en toe eens wat moet bluffen. Wat ik zelf vaak probeer is om aan het begin van de middelste fase een supertight image op te bouwen, om later te kunnen stelen. Ook moet je goed op je positie letten, probeer niet te veel OOP want je tegenstander kan je wel eens kraken, aangezien je toch redelijk snel je chips in de pot hebt zitten. Ik raad mensen aan om geen suited connectors onder JQ of 22/66 OOP te spelen, tenzij je first in bent op een ergh tighte tafel. Wat ik ook erg handig vind is om af en toe van gears te wisselen: eerst speel je bijna niets tot je een premium hand hebt. Vervolgens kan je een paar potjes spelen met wat mindere handen om weer terug te schakelen naar je tighte basis. Je moet je tegenstanders laten geloven dat jij de beste hand hebt en niet bang bent om ze blut te spelen.

Als je erg veel chips hebt kunnen verzamelen in de eerste fase van het toernooi sta je bekend als bigstacker. Je moet hier minstens 2x het toernooigemiddelde hebben. Omdat je je het als bigstackspeler kan veroorloven om chips te verliezen is het belangrijk dat je je tegenstanders constant onder druk probeert te zetten. waarom?
      -Shortstackers zien dat jij raised, en zijn dus niet meer first in.
      -Average stacked spelers zien jouw chipcount en zijn vaak bang om hun chips te verliezen, dus wachten ze een goede hand af.
      Ik beveel je dus aan om, zoals schelles eerder al zei, de BOM te spelen. Je bent hier dus super agressive en hebt een handrange van bijna any two, gegeven dat je in positie zit of first in bent (liever niet UTG :) )

Wat wel belangrijk is om te bedenken is dat als je een raise maakt met een slechte hand je niet bereid bent om veel chips te gaan investeren: werkt een bluf niet op de flop, ga dan niet proberen nog meer bullets af te vuren want de kans is groot dat je tegenstander al committed is aan deze hand. Dus: probeer de potten met slechte handen klein te houden en met goede handen groot te maken. Als je merkt dat het spel niet goed gaat, en je dus zakt in je chipcount, schakel dan terug naar een TAG/SLAG speelstijl, afhankelijk van hoeveel chips je hebt / je table image.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, groet
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      ik moet toegeven hier worden wel mooie kleurtjes gebruikt.. ;)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      updated, middle stage complete.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Sharp, zou je svp willen bevestigen dat je hebt gezien dat ik meedoe zondag
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      sharp of sharkking.

ik kan zondag helaas niet meedoen met de 100k gtd.
      heb een dubbele agenda :D .

het spijt me maar helaas.

dus er zal een nieuw persoon in het team komen denk ik?

ik hoor wel hoe het gaat.
    • 1
    • 2