0,1/0,2FL A7s/A8s in LP

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      1e Hand:
      Titan Poker Glenwood 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Hero ($4.28)
      SB ($22.43)
      BB BB ($14.06)
      UTG ($9.28)
      UTG+1 ($10.57)
      MP MP ($4.90)
      MP MP ($2.20)
      MP ($4.46)
      CO-1 ($6.25)
      BB BB ($5)

Preflop: Hero is on the Button with A :spade: 8 :spade:
      2 folds, MP calls 0.10, MP calls 0.10, 2 folds, BB checks, Hero calls 0.10, 1 fold, BB checks.

Flop (0.55) K :diamond: 6 :club: 9 :club:
      BB checks, MP checks, MP checks, BB checks, Hero bets 0.10, BB calls 0.10, MP calls 0.10, MP calls 0.10, 1 fold.

Turn (0.95) 3 :club:
      BB checks, MP checks, MP checks, Hero bets 0.20, BB calls 0.20, MP calls 0.20, 1 fold.

River (1.55) J :diamond:
      BB checks, MP bets 0.20, 2 folds

Op de Flop lig ik toch nog voor, dus betten?

2e Hand:
      Titan Poker Raigarh 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($4.20)
      SB SB ($8.27)
      BB BB ($6.89)
      UTG ($6.05)
      UTG+1 ($3.80)
      MP ($7.32)
      MP ($6.79)
      CO-1 ($3.99)
      CO Hero ($3.40)

Preflop: Hero is in the CO with A :heart: 7 :heart:
      5 folds, Hero calls 0.10, Button calls 0.10, SB raises to 0.20, BB calls 0.10, Hero calls 0.10, Button calls 0.10.

Flop (0.85) 3 :spade: T :spade: A :spade:
      SB bets 0.10, BB calls 0.10, Hero raises to 0.20, 1 fold, SB calls 0.10, 1 fold.

Turn (1.35) 3 :diamond:
      SB checks, Hero bets 0.20, SB calls 0.20.

River (1.75) 2 :club:
      SB checks, Hero bets 0.20, SB calls 0.20

Final pot: 2.15

Hero shows A :heart: 7 :heart:
      SB shows J :diamond: J :club:

De eerste Call Preflop had een Raise moeten zijn.

---
      Twee vrijwel gelijke handen in vrijwel gelijke positie, maar toch zo verschillend om te spelen. Waarin zit het verschil nou eigenlijk precies? Wat had eventueel anders gemoeten?
  • 9 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Woohoo!! Welkom :D

Ik weet niet hoe de SHK voor full ring is, maar hier overlimpen preflop vind ik beter dan raisen met A8s.

Op de flop mis je alles, tegen 4 mensen lig je hier bijna nooit voor. Gewoon check behind. De turn zorgt ervoor dat elke flushdraw complete en kun je dus check/fold spelen tegen 3 tegenstanders. Op de river heb je nog steeds niks dus is een fold goed inderdaad.

In de 2e hand moet je preflop wel raisen, je bent first in vanuit late position (CO) en dan is A7s een goede hand.

Raise op de flop vind ik wel goed, maar wanneer je daar veel tegenstand krijgt moet je later in de hand ook kunnen folden omdat SB vaak een betere A zal hebben. Na je raise zijn het inderdaad valuebets die je moet maken en dat is ook goed gespeeld!

Verschil zit er preflop in dat er al 2 mensen voor je gelimpt hebben die je nooit gaat laten folden met een raise. Je hebt A8s en er is een redelijke kans aanwezig dat iemand toch nog AX heeft met X>8 waardoor je veel kunt verliezen wanneer je top pair hit. Wanneer je first in bent kun je meer raisen omdat mensen na je sneller zullen folden en je zo ook af en toe de blinds op pakt wat voor de meeste handen een goed resultaat is.

In de eerste hand heb je veel tegenstanders en het board geeft veel draws en de K zit in de playing zone. Er is een grotere kans dat iemand hier een pair heeft dan op een 257 board. Zonder pair of draw is je hand niets waard tegen zo veel tegenstanders. In de 2e hand heb je een sterke hand met top pair en er zullen veel slechtere handen zijn die jou gaan callen wat in de 1e hand niet zo is.

(En volgende keer resultaat beter weglaten, dat kan de reacties beinvloeden ;) )
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Thanks voor de snelle reactie!

In de eerste hand checkt iedereen de flop naar mij toe, vandaar de gedachte mogelijk voor te liggen (een Kx had vast gebet). Flush draws zullen inderdaad wel checken/callen ipv betten.

Op de Turn gebeurt het zelfde, dus ook geen flush made?

Op de River "wist"ik zeker dat de bettor een boer had.

De tweede hand geeft gelijk een flush board, maar zonder 3-bet geen made flush lijkt me. Het aantal tegenstanders is ook veel minder.
      Maar een flush draw zal wel blijven callen, dus dat levert waarde op, omdat ik voorlig, of zie ik dat fout?

In de eerste hand ging ik uit van een stuk of 6 outs, of reken ik me daar rijk?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je verliest in de 1e hand ook van een 6 of een 9 he. En elke flushdraw heeft 15 outs tegen je, wat al ongeveer 50% equity is. Op deze limiet en tegen zoveel tegenspelers gewoon alleen je made handen betten, ze betalen je toch wel af. Ook callen ze vaak met elk paar, dus met A high zul je weinig winnen. Zoals je al aangaf heb je outs om de beste hand te krijgen, je zult hier bijna nooit de beste hand hebben.

Klopt dat ze waarschijnlijk geen flush hebben, kans op een geflopte flush is sowieso al heel klein. Je hebt gelijk dat je voorligt op een flushdraw en dat je daar waarde uit haalt. Maar je haalt ook waarde uit een T en lagere pockets, daarom moet je dus betten.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      De eerste hand had ik dus inderdaad beter kunnen checken op Flop/Turn.

Twee nuttige handjes, die ook door de analyse +EV zijn.

Bedankt!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Yup, ook in het algemeen, als je geen agressor bent alle trash handen checken of folden. Zoals ook in de artikelen staat ;)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Trouwens goed dat je die handen post, op die manier ga je het toch het snelste leren :) Wanneer je iets niet weet gewoon vragen, we zijn er hier om jou te helpen.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Bovendien is het ook leerzaam voor de meelezers :)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ja, dat merk ik ook. De artikelen alleen is niet voldoende. En ook niet de boeken erbij. Juist het zelf bestuderen van je spel, en de discussie met (ervaren) anderen levert veel op. En dan - ja je hebt gelijk - weer eens nalezen in de artikelen en boeken. Zal zeker nog meer handen gaan posten, maar deze twee samen vind ik wel erg illustratief.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Hoi en welkom in de minbetters-clique!!

Yoghi heeft jouw hand al heel goed uitgelegd, dus daar moet ik niets meer mee :)

Success en ik hoop, nog veel handen van jou te lezen!