Nl25: Kk

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $11.90
      Hero: $5.60
      MP1: $24.40
      MP2: $24.40
      MP2: $11.05
      CO: $5
      Button: $12.20
      SB: $23.25
      BB: $30.50

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG+1 with K K
      UTG folds, Hero raises to $1, 3 folds, Button calls, 2 folds.

Flop: 7 K 6 ($2.35, 2 players)
      Hero bets $1.8, Button calls.

Turn: A ($5.95, 2 players)
      Hero checks, Button bets $2.75, Hero calls.

River: 8 ($11.45, 2 players)
      Hero is all-in $0.05, Button calls.

Results:
      Final pot: $11.55

Zo, vanavond voor het eerst op NL25 en ik heb echt al de meest bizarre situaties meegemaakt en wat bad beats gehad.

Deze hand is aan mijn betgedrag overduidelijk te zien dat ik gewoon geen flauw idee had wat ik moest doen.
      Ik denk dat ik op de flop genoeg bet met 3/4 pot.
      Maar op de turn wist ik het echt ff niet meer.
      Als hij een ruiten heeft ben ik dus de sjaak, maar ik heb nog wel 10 outs, dus ik denk achteraf dat ik gewoon had moeten pushen op de turn, of c/f moeten spelen.
      Maar ik wist niet welke, dus besloot ik (heel stom) een tussenweg te nemen...
  • 6 antwoorden
    • iterums
      iterums
      Bronze
      bet flop ~pot

push turn (pot committed). en zeker niet zo'n verschrikkelijke call maken en 5 cent achterlaten.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door iterums
      bet flop ~pot

push turn (pot committed). en zeker niet zo'n verschrikkelijke call maken en 5 cent achterlaten.
      Ja, dat was mijn conclusie ook.
      Het was ook superstom wat ik deed.
      Ik moets check/fold of pushen, niet check/call, echt enorm onzinnig (maja, eerste handjes NL25, beetje shaky ff wennen)

Maar als hij een flushdraw had op de flop, dan mag ie mijn bet toch eigenlijk niet callen according to the odds?!

Overigens, Leo zei ergens dat je op een drawy board met 1 tegenstander 3/4 pot moest betten, dus vandaar.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je flopbet is hoog genoeg imo.
      Je wilt die turnkaart natuurlijk niet zien, maar je bent hier al committed. Dus dan kan je het er beter zelf induwen.

Edit: je geeft met een 2/3 potsize al niet de odds om voor een draw te gaan.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Moeilijke spot idd.
      Klopt dat ik zei, HU + draw = 3/4 pot, maar hier liggen al 3 flushkaarten, dus dat maakt het weer anders. Zelf push ik de flop nl hier.

Nomaal zou ik bij zon board ~2.4$ willen betten (net iets meer dan pot) vanwege drawieness en je betere foldEQ. Omdat je dan maar 2.2 overhoudt zou ik hier pushen. Wanneer hij je callt met flush of flushdraw is het prima. Je hebt voldoende redraws.
      Dit is echt een typische hand waar je je geld op de flop er al in wil hebben.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Waarom 2x potbet op de flop? Dan is het toch juist dat je alleen gecalled word door een hand die je verslaat?

Met 3/4 potsize bet is het al prima dat draws meegaan.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Tsja, zoals in de vorige post: Ik push hier omdat ik normaal 2.8 ofzo zou betten en de reststack niet groot genoeg is om daar iets mee te doen op de turn.

Een dergelijke turncard laat zien waarom ik hier push. Je bent sowieso al commited en dan kan je beter op de flop al pushen. Ik ga iig enorm tilten als ik mn geld er hier op de turn in moet drukken.

Een fd krijg je op zon board met een overpush vaak wel mee.