Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Revenem - editor, NL50 SH semi-donk en toernooi hobbyist

• 203 antwoorden
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Gerealiseerde Doelen: (deze post zal ik van tijd tot tijd updaten, het dient eerder als een soort "naslagwerk" dan het aan iedereen laten weten van mijn kleine overwinningetjes)

Cashgames:

-NL5 SH beaten (06.09): Dit ging met de nodige swings eenvoudiger dan gedacht. Zoals gezegd in de eerste post van deze blog is mijn basis echter nog steeds minder dan sommige van onze leden die op dit niveau zitten.

-1000 handen sessie (19.07.09): Dit was een overwinning op het vlak van discipline. Veel mensen raden dit soort van doelen af omdat je moet spelen als je je lekker voelt. Ik ben hiermee akkoord en ik zou zeker niet tiltend verder spelen. Maar om serieuzer met het spel bezig te zijn moet ik juist op mentale stabiliteit werken. En dus, niet tiltend, aan 1000 handen geraken was best een grote overwinning voor mij, ook al weet ik dat veel mensen hier veel grotere volumes draaien. Maar ze spelen dan ook wel vaker meer dan mijn 4 tafels :D

-10 1000 handen sessies op NL10 SH ter discipline (15.01.10)

-NL 10 SH beaten (17.01.10)

Tournaments:

- 1190/23826 in stars quarter million ($11 buyin) (20.07.08): $24. Deze was helemaal in het begin dat ik bij pokerstrategie zat. Het was een backdeal in de oude versie van de BoTD.

Ik was toen in het team van Lanfear81 terecht gekomen, die toen nog gewoon moderator was, en heb hem gelukkig niet teleurgesteld. De quarter million was toen nog geen quarter million maar wel een 200k gtd. De payout structure suckte hard, van 4000-500 of zo kreeg iedereen $24 :/ Daarvan moest ik ook nog $12 teruggeven aan Sharp80 (community manager van dat moment), want backdeals waren toen nog 50/50.

Ik dacht toen verkeerdelijk dat ik eerst de buy-in moest aftrekken dus hield ik er maar $6 aan over. Maar ondanks was ik erg tevreden. Voelde mij meteen geïntegreerd in de community en $6 is toch niet niks als beginner. Wat mis ik de BoTD hard eerlijk gezegd...

- 7/2000 of zo in $1 toernooi voor $56 (lang geleden): mijn eerste (en laatste 200+ man) FT. Ik speelde toen redelijk belabberd maar de tegenstand speelde nog belabberde hoor. Ik push met AT met nog meer dan ten blinds en krijg een call door de bigstack met A3. Flop brengt een 3, einde verhaal.

- 288/6768 in de $15k GTD BoTD ($5.5) (15.02.09): $24 payday. Heb ik al gezegd hoe hard ik de BoTD (Battle of the Donkeys) mis? Het geeft gewoon een kick om als team te zien wie er het verst geraakt in een gezamelijk toernooi, elkaar te railen en nieuws via remmetje's radio te horen.

Dit is volgens mij nog beter dan tegen elkaar te donken, al is dat natuurlijk ook erg leuk.

Ik had gehoopt het nog wat verder te brengen en het tij de keren tegen de Fransen, maar het was uiteindelijk Markuselitus die dat een paar weken klaar speelde door gewoon de FT te halen van dit toernooi o_O

- 63/5526 Stars $7.5k GTD ($2.75) (30.06.09): $21 payday. Geen specifieke herinneringen meer over deze. Vond en naar hoogstwaarschijnlijkheid vind dit toernooi spotgemakkelijk. Redelijk deepstacked voor een cheap tourney, veel donkeys.

Het is om 11 uur 's avonds wat ertoe leidt dat er veel Amerikanen zijn die net uit hun bed kruipen en veel oververmoeide Europeanen die niet weten wanneer ze moeten stoppen. Vooral dit laatste zorgt ervoor dat je ook na de eerste paar uur nog altijd de meest donkheavy moves ziet. Ik zelf ben een nachtdier, dus ik eet beide categorieën op als nachtsnack, yum.

-103/35000 $20k Full Tilt Freeroll (09.07.09): $16. Dat was mij het toernooite wel zeg, bleef er zelf tot 4 uur of zo in en heb KeesAZ die het nog beter deed en uiteindelijk 41e werd nog gerailed tot 5 uur of zo.

-20/1012 $26 16k GTD KO MTT op Full Tilt (12.01.10): gewonnen door FTP puntjes, gewonnen door fantasy poker. Deze toernooien vallen (vielen hopelijk, op een bepaald moment, als ik dit vergeet up te daten :p) buiten BRM dus $81.77 is wel nice, maar het feit dat mijn AQ < A9 was wel mijn duurste beat ooit :P

SNGs:

-$1 DoNs beaten (lang geleden): Eerste teken van het feit dat ik ook op basis van de fundamenten poker kan beaten. In dit soort van games zijn er immers weinig creatieve plays te maken.

-18 $1 DoNs op rij winnen (22.02.09): Was heel tof, al moet ik toegeven dat ik op dat moment nog dacht dat hier geen heater voor nodig was :f_confused:

-1e 18-man $1.75 winnen (07.07.09): SNGs zijn mijn zwakste spelonderdeel. Maar af en toe maak ik toch een uitstapje om mij op dit vlak te oefenen. Het kan immers geen kwaad om je pokervaardigheden op andere vlakken bij te schaven, zolang je de focus op je hoofdbezigheid maar niet verliest.

Pokerstrategy:

-Silver halen (lang geleden): Was toen ik niet volledig via BRM begonnen was met SSS. Maar ik vond dit te veel strategie volgen en te weinig strategisch denken. Bovendien speelde ik te veel tafels om nog reads te kunnen verzamelen.

-Elephant license clearen (08.2009): Een milestone, ook al gebruik ik PT en geen Elephant :D

-3e plaats 1e week Titan League: 100+ spelers, boschman heeft mij op de FT perfect geread en mij dan ook uitgeschakeld. Ik speelde redelijk maar cbette way too many flops met een way te kleine M waardoor ik comitted was met any pair waar hij met zijn pocket rockets perfect gebruik van maakte. Hij zou uiteindelijk de hele Titan League winnen, internationaal en als ik mij niet vergis $2000 shippen.

Misc:

-Verslag gedaan over de Full Tilt Fantasy League voor de WSOP 2009 (thread hier te vinden ) Was heel fun om tedoen, en een project dat ik van begin tot het einde 90%+ goed heb volgehouden, ook al was dit tijdens een drukke periode in verband met examens.

-2 x FTP Jacket gewonnen in de Fantasy League 2008. <3 John Phan

-1 x FTP cap gewonnen in de Fantasy League 2009

-Silverstar worden op stars (17.01.10)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      tl;ydr :)
    • Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Hey Revenem, welcome back! :D

Een hele lap tekst, heb nog niet alles gelezen, maar ik zag wel dat je NL10SH gaat spelen. Ben er zelf ook pas mee begonnen, dus wie weet kunnen we elkaar nog van dienst zijn hier en daar ;) .

Veel succes!
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Mercikes :)

Het is dan ook 3 maanden tekst hé. Enkel de laatste boodschap is een echte blog-entry, de eerste 2 zullen regelmatig bijgewerkt worden voor het geval mensen snel willen zien waar ik mee bezig ben op dat moment en wat ik vroeger uitgespookt heb.

Toekomstige blog-entries zullen veelal bondig zijn, maar als je veel te vertellen hebt heb je veel te vertellen. Het aantal onderwerpen in acht nemende vind ik het nog meevallen, maar ik neem het niemand kwalijk die de hele boel niet wil lezen hoor ;)

Hoop zeker je progress ook bij te houden, al wil ik eerst mijn notes terug, al dan niet van scratch terug opgebouwd voordat ik er op Stars mee begin. Wachten op antwoord support dus. Voor Pacific zullen die notes nu niet bepaald nodig zijn :rolleyes: Of het gaat deftig of ik zal snel uit mijn lijden verlost worden ;)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Niet echt bepaald een gedroomd begin, een sessie van 620 handen en -$17.

Het duurt een tijdje om er goed in te komen, en de software van Pacific Poker heeft zijn beloofde updates niet echt ondergaan waardoor het nog altijd niet zo prettig aanvoelt. Het feit dat ik daar liever cascaded dan tiled speel zegt waarschijnlijk genoeg..

Ik heb niet het gevoel dat ik erg goed gespeeld heb, dat is ook niet echt te verwachten na 3 maanden, maar toch heb ik ook het gevoel dat de tegenstander zeker niet beter speelde. Hopelijk wel een hoop strategy points bijeen gekregen.

Het zat niet echt mee, maar ik bespaar jullie de bad beat stories, suckouts en rare plays van villains. Ik zal 2 handen posten waar er volgens mij een leak inzit. Ik lijk marginale calls te maken wanneer villain een stuk minder dan pot bet. De logica achter zulke beslissingen is "ik moet hier slechts X% van de tijd de winnende hand hebben om deze call profitabel te maken". Op zich misschien niet altijd een slechte redenering, maar als die beslissing zich 2 of 3 straten herhaalt dan wordt het wel een dure grap.

$0.05/$0.10 No Limit Holdem
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Hero ($9.70)
      CO sthaage ($11.83)
      BTN fred265 ($13.16)
      SB Flop23N ($14.76)
      BB 88Jentel88 ($9.90)

Pre-Flop: ($0.15, 5 players) Hero is UTG A:heart: J:spade:
      Hero raises to $0.40, 1 fold, fred265 calls $0.40, 2 folds

Flop: 8:club: J:club: 7:diamond: ($0.95, 2 players)
      Hero bets $0.60, fred265 calls $0.60

Turn: 10:diamond: ($2.15, 2 players)
      Hero checks, fred265 bets $1.02, Hero calls $1.02

River: 7:heart: ($4.19, 2 players)
      Hero checks, fred265 bets $1.99, Hero calls $1.99

AJ is niet bepaald de beste hand die je kan aantreffen om UTG mee te gaan raisen, maar het blijft wel een standaard raise. Met top pair en top kicker plaatsen we uiteraard een cbet. Achteraf gezien mag die, gezien de hoge VPIP van de caller, wel wat groter zijn.

De turn had ik zelf moeten betten, maar goed, what is done is done. De grootste vraagtekens plaats ik bij de river. Bij zo een villain ben ik hier vrij zeker dat ik achter lig, maar door zijn bet die wat aan de kleinere kant is moet ik hier maar een 25% voor liggen om de call profitabel te maken, toch? Fold ik dan mijn top pair top kicker tegen zo een speler? Hij is natuurlijk wel niet al te agressief en veel van de zwakkere kickers die ik beat die in zijn brede range zitten hebben hem nu 2 pair gemaakt, wat de range die ik beat behoorlijk inkrimpt. Uiteraard kan hij ook een 9 hebben.

Villain speelt 51/3/1.4/29

6 Players

Stacks:
      UTG Flop23N ($14.81)
      UTG+1 88Jentel88 ($10.75)
      CO knarze ($10.45)
      BTN Hero ($9.90)
      SB sthaage ($11.10)
      BB fred265 ($16.64)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is BTN A:diamond: A:heart:
      3 folds, Hero raises to $0.40, sthaage calls $0.35, 1 fold

Flop: Q:heart: 3:club: 10:heart: ($0.90, 2 players)
      sthaage checks, Hero bets $0.60, sthaage calls $0.60

Turn: J:spade: ($2.10, 2 players)
      sthaage checks, Hero bets $1.20, sthaage raises to $2.80, Hero calls $1.60

River: 3:heart: ($7.70, 2 players)
      sthaage bets $4.30, Hero folds

AA is uiteraard de nuts en we gaan geen funky fishy plays doen zoals een limp zonder enorm sterke reads, dus we raisen gewoon standaard, we cbetten ook standaard en we plaatsen ook de standaard second barrel. Daar krijgen we echter tegenstand van villain. Villain is redelijk agressief maar geen maniac en een checkraise straalt echt wel heel veel sterkte uit.

Villain rept hier op turn en river echt JT/Straight imo. Echter zou de turn folden redelijk nitty zijn voor die prijs. Op basis van kans op voor te liggen + gutshot & implied odds als dat niet zo is, maak ik de call die zo goed als een minraise is.

Op de river zie ik hier echter niet zo veel handen meer die ik op dit board beat. Villain past zich niet aan in button vs blinds tegenover normale situaties en speelt 28/14/3.5/26. Had ik de river moeten callen of de hand anders moeten spelen?

Sowieso merk ik dat ik een stuk minder tiltgevoelig ben dan vroeger. Ik heb zelf zoiets van "zelf al ben ik zo rusty dat ik uiteindelijk terug naar NL5 moet gaan, doet het mij nog weinig". Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik van plan ben het zover te laten komen, just saying dat de tiltfactor wel min of meer onder controle lijkt ;)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      May I present to you: swingaments :D

Ik heb een stuk beter gespeeld dan gisteren, maar ook gemerkt dat, terwijl ik toch een stuk tiltbestendiger ben, ik dit nog steeds niet totaal ben. Ik was van plan 1000 handjes te spelen, en handjes zoals deze brachten mij niet van de kaart:

6 Players

Stacks:
      UTG NKolev91 ($10)
      UTG+1 e.c.deala ($9.90)
      CO davemarie ($2.85)
      BTN Niesamowity ($24.75)
      SB ErMaK7 ($14.43)
      BB Hero ($11.47)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is BB K:club: K:diamond:
      1 fold, e.c.deala calls $0.10, 3 folds, Hero raises to $0.50, e.c.deala calls $0.40

Flop: 9:heart: 3:diamond: 5:heart: ($1.05, 2 players)
      Hero bets $0.60, e.c.deala calls $0.60

Turn: 3:heart: ($2.25, 2 players)
      Hero bets $1.20, e.c.deala raises to $3, Hero calls $1.80

River: 3:spade: ($8.25, 2 players)
      Hero bets $6, e.c.deala calls $5.80

Final Pot: $20.05
      Hero shows
      K:club: K:diamond:
      e.c.deala shows
      3:club: 4:spade:

e.c.deala wins $18.86 (net +$8.96)

Hero collects $0.20 (net -$9.90)

Alles behalve perfect gespeeld wel. Had 10 cent meer moeten raisen voor de flop, en op de turn besloot ik dat het een wa/wb situatie was. De river is bijgevolg dan ook erg donkish, ik liet mij leiden door "ooh, full house". Beginnersfout deluxe. Ondanks het slechte spel in dit hand en de beat geraakte ik niet op tilt, speelde verder en herstelde ik mijn verliezen.

Deze volgende hand bevat geen fouten. Ok, het is verre van standaard maar mijn reads klopten perfect. Enkel het resultaat is een stuk minder. En die bracht mij wel op tilt. Ik heb de sessie dan ook maar afgesloten voordat ik er meer geld zou doordonken.

5 Players

Stacks:
      UTG nitt888 ($7.70)
      CO dkoopman ($14.08)
      BTN Hero ($29.31)
      SB ErMaK7 ($11.56)
      BB x_eduard666 ($9.28)

Pre-Flop: ($0.15, 5 players) Hero is BTN A:spade: A:club:
      nitt888 raises to $0.20, dkoopman calls $0.20, Hero raises to $3, 2 folds, nitt888 calls $2.80, dkoopman folds

Flop: 3:diamond: 6:club: J:diamond: ($6.35, 2 players)
      nitt888 checks, Hero bets $5, nitt888 goes all-in $4.70

Turn: K:club: ($15.75, 2 players, 1 all-in)

River: K:spade: ($15.75, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: $15.75
      nitt888 shows
      K:heart: A:diamond:
      Hero shows
      A:spade: A:club:

nitt888 wins $14.97 (net +$7.27)

Hero collects $0.30 (net -$7.70)
      dkoopman lost $0.20

Handen met meeste verlies deze sessie: KK, AA, QQ
      Handen met meeste winst deze sessie: Q5o, 65s, AKs

God wat tilt die site mij :p Maar het is voor een goed doel. Nog altijd geen response van de support. 3 maanden om het te fixen was kennelijk iets te weinig tijd, en nu zullen ze hun kalkoenfestijn aan het prepareren zijn. Heb echt geen zin om alle artikels opnieuw te doorlopen, maar als ik silver ben of mijn pacific roll onder de $40 gaat, zal het er toch van moeten komen :( Ik verwacht eigenlijk geen goed nieuws van de support, dus.
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Nog altijd geen antwoord van support :(

Poker gaat niet zo fantastisch, maar ik blijf er kalm onder. Ik heb niet meer verder gespeeld op Pacific, maar heb wel als afgezant van de Nederlandstalige community eens "yo" gezegd bij de Chinese community, iets dat ik al redelijk lang wou doen maar tot nu toe te weinig vertrouwen voor had :)

Verder ben ik aan een volgend doel begonnen. Het omzetten van mijn Full Tilt Points in $26 satellite tickets. Ik ben in dat formaat eigenlijk -EV maar ik kan toch geen rakeback ontvangen. Verder kan ik de spullen die mij interesseren uit de store enkel naar Amerika of Canada laten sturen. Dus dan kunnen we maar beter een manier proberen vinden om ze om te zetten in $$$.

Het doel is om op zijn minst 5 $26 tickets te hebben, daar dan KO MTTs mee te spelen en daar minstens een paar KOs + 1 cash mee te halen. Met die BR zou ik dan the early Double gaan spelen. Dit is een eerste stap in het verbeteren van mijn multitabling skills. Ik slaag er immers nog steeds niet in nog maar een fractie van de informatie te verzamelen als ik multitable, in vergelijking met maar op 1 tafel te spelen. Ik heb toch al 2 tickets in de wacht gesleept tot nu toe.

Vanavond staat er nog een sessie cashgamen op pacific op het programma, en naar gelang het verloop van de avond speel ik ook nog de $2.75 15k GTD op Pokerstars. Morgen staan er uiteraard niet zo erg veel pokergerelateerde activiteiten op het programma :)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Gegroet mede nachtbrakers.

Ik heb mijn verliezen van de dag goedgemaakt en dan nog een $7 van de verliezen van gisteren, wat wel een positief teken is in verband met het halen van 100 SP alvorens over te stappen naar stars. Misschien kan ik mijn roll zelf meenemen, als het zover is zal ik eens moeten informeren bij support hoe veel ik daar al juist heb ingezet. Je moet immers 100x je $50 inzetten voor je het mag uitcashen.

Nu ben ik bezig met de $2.75 7.5k gtd op stars. De gtd is lager dan dat ik mij herinnerde, maar er is meer dan genoeg volk hoor :P

Bij de eerste break sta ik op 4525, het gemiddelde is 4850. Ik speel 10/0/1/0 over meer dan 50 handen, wat op alle vlakken verschillend is van mijn normale stijl, maar de kaarten die ik krijg + de tafeldynamiek verplichten mij hiertoe. Mijn tighte image + hun maniacale gedrag zal mij hopelijk nog voordeel opleveren :)
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      keep us posted zo leuk zijn mocht je shippen
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Ja hé? :D Jammer genoeg beslist het lot er anders over:

No Limit Holdem Tournament
      9 Players
      $2.50+$0.25

Stacks:
      UTG eliocrown (21,917)
      UTG+1 billigzocker (8,525)
      MP1 AGroen (14,315)
      MP2 Graycliff (5,500)
      MP3 will_bite (7,325)
      CO Creatin00 (3,690)
      BTN munhunter (12,765)
      SB macdaddy1111 (21,595)
      BB Hero (4,200)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 9 players) Hero is BB A:heart: J:diamond:
      3 folds, Graycliff calls 200, will_bite calls 200, Creatin00 calls 200, 1 fold, macdaddy1111 raises to 1,000, Hero goes all-in 4,200, Graycliff folds, will_bite folds, Creatin00 folds, macdaddy1111 calls 3,200

Flop: 7:club: 8:club: 4:diamond: (9,000, 2 players, 1 all-in)

Turn: 2:diamond: (9,000, 2 players, 1 all-in)

River: 5:heart: (9,000, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 9,000
      macdaddy1111 shows a pair of Sevens
      7:heart: A:diamond:
      Hero shows high card Ace
      A:heart: J:diamond:

macdaddy1111 wins 9,000 (net +4,800)

Creatin00 lost 200
      Hero lost 4,200
      Graycliff lost 200
      will_bite lost 200

MTTs zijn echt mijn ding. Ik kan daar echt mijn reads toepassen, en die zijn echt wel slechts zelden mis. Zonder reads ship ik het daar nooit met AJ. Ben ook tevreden over de spots voor bluffs dit toernooi:

9 Players
      $2.50+$0.25

Stacks:
      UTG Pipistrellus (6,090)
      UTG+1 fullhow22244 (2,530)
      MP1 Hero (2,820)
      MP2 Pinnizzi (2,800)
      MP3 BozsoHUN (5,360)
      CO bul675 (7,060)
      BTN sam_b89 (3,850)
      SB gabyrulz (2,910)
      BB Creatin00 (8,600)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 9 players) Hero is MP1 2:club: 2:spade:
      Pipistrellus calls 30, 1 fold, Hero calls 30, 3 folds, sam_b89 raises to 150, gabyrulz calls 135, 1 fold, Pipistrellus calls 120, Hero calls 120

Flop: 4:diamond: 7:club: A:club: (630, 4 players)
      gabyrulz checks, Pipistrellus checks, Hero checks, sam_b89 bets 240, gabyrulz folds, Pipistrellus folds, Hero calls 240

Turn: K:heart: (1,110, 2 players)
      Hero bets 420, sam_b89 folds

Final Pot: 1,530

Hero wins 1,530 (net +720)

Pipistrellus lost 150
      sam_b89 lost 390
      gabyrulz lost 150

9 Players
      $2.50+$0.25

Stacks:
      UTG AGroen (3,000)
      UTG+1 DuaneT (7,750)
      MP1 gabyrulz (6,095)
      MP2 Creatin00 (9,110)
      MP3 Pipistrellus (7,050)
      CO macdaddy1111 (2,500)
      BTN Hero (4,475)
      SB Pinnizzi (4,395)
      BB billigzocker (4,700)

Blinds: 50/100

Pre-Flop: (150, 9 players) Hero is BTN 7:heart: 8:heart:
      1 fold, macdaddy1111 says "nuts", 2 folds, Creatin00 calls 100, 2 folds, Hero calls 100, 2 folds

Flop: 2:club: 3:club: 10:heart: (350, 2 players)
      Creatin00 bets 100, Hero raises to 400, Creatin00 calls 300

Turn: J:heart: (1,150, 2 players)
      Creatin00 bets 100, Hero calls 100

River: 2:spade: (1,350, 2 players)
      Creatin00 checks, Hero bets 900, Creatin00 folds

Final Pot: 2,250

Hero wins 2,250 (net +750)

Creatin00 lost 600

Het volgend toernooi wordt een $5.5 toernooi met een GTD, kwestie van genoeg donks te hebben. Als ik daar niet cash dan is het gedaan met MTTs tot ik overstap naar stars. Het is niet de bedoeling dat ik mijn roll ga gaan drainen al van voor ik daar terug begin te spelen :D

Sowieso bedankt voor je reactie en natuurlijk aan jou (en aan al de rest natuurlijk ook :) ) een vrolijk Kerstfeest toegewenst! Ik ben van plan te spelen maar uiteraard komen familiegelegenheden op de eerste plaats :)
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Net een kort sessietje gespeeld, een 370 handjes. Ik ben niet echt tevreden over het volume dat ik doe de laatste tijd, maar in acht nemende dat het Pacific is dat ik op speel, denk ik wel dat dit op Stars iets beter moet gaan lopen.

De sessie begon goed maar ging dan steeds slechter. Ik begin goede spots om te bluffen uit te zoeken, maar ik moet stoppen met mijzelf in marginale posities te werken voor potten van tientallen blinds.

Hier een perfect voorbeeld waar er geen echte grote fouten in mijn redenering kruipen, maar waar de marginaliteit van de beslissing met elke straat duurder wordt...

6 Players

Stacks:
      UTG dottt814 ($14.61)
      UTG+1 poruplin ($8.75)
      CO POSSUM883 ($18.72)
      BTN macilaci0408 ($9.45)
      SB Hero ($18.62)
      BB SomeOneLikeU ($10.59)

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is SB A:club: 4:club:
      1 fold, poruplin calls $0.10, POSSUM883 calls $0.10, 1 fold, Hero calls $0.05, SomeOneLikeU checks

Flop: 9:spade: K:spade: A:spade: ($0.40, 4 players)
      Hero bets $0.25, SomeOneLikeU calls $0.25, poruplin calls $0.25, POSSUM883 calls $0.25

Turn: 6:heart: ($1.40, 4 players)
      Hero checks, SomeOneLikeU checks, poruplin bets $0.66, 1 fold, Hero calls $0.66, SomeOneLikeU calls $0.66

River: 9:club: ($3.38, 3 players)
      Hero checks, SomeOneLikeU checks, poruplin bets $3.22, Hero calls $3.22, SomeOneLikeU folds

Final Pot: $9.82
      poruplin shows
      9:diamond: 8:spade:

poruplin wins $9.33 (net +$5.10)

POSSUM883 lost $0.35
      Hero lost $4.23
      SomeOneLikeU lost $1.01

Preflop: een goedkope suited ace, waarom ook niet vanuit de small blind, deze kerels stacken toch gemakkelijk af als ik goed flop (maar wat als ik een aas flop zonder flush(draw) of 2 pair? Kan een duur grapje worden)

Flop: Ik kan hier best de beste hand hebben en ik zie ze mij ook wel callen met een K of een 9 (maar er zijn wel 3 villains en als er een vierde spade komt heb ik het sowieso zitten, als ik nu al voorsta)

Turn: Normaal geef ik hier op, maar op deze villain heb ik reads en het is hier onwaarschijnlijk dat hij mij beat heeft (maar er is nog een andere villain die na mij moet handelen)

River: Deze bet is zelfs voor deze villain niet echt zwak, maar ik heb wel Aces en Nines met een King kicker. Waarschijnlijk splitten we de pot en verdelen we de winst door de fold van villain 3 (maar hier ben ik mijn logica op de flop vergeten. Onder normale omstandigheden zit een 9 niet in villain's range, maar bij deze villain is dit wel het geval)

:(

Toch overall een paar dollartjes op. Ik klaag niet, punten vrijspelen en misschien zelfs uiteindelijk mijn roll kunnen uitcashen. Er zijn echter nog geen punten vrijgegeven voor pacific, terwijl er bij de 23e toch geen "..." meer staat. Is dat nu de manier om te checken hoe up to date de punten zijn? Ik vond het vorige systeem veel beter. Hoop allesinds dat ik niet alweer pech heb met de administratie aldaar.

Ben ook opnieuw begonnen met mij door de artikels te worstelen. Ik erken de waarde ervan maar het blijft lastig mij erop te concentreren, vooral omdat ik deze artikels vroeger al gedaan heb, kan ik het helpen dat ze mijn notes "kwijtgeraken" :rolleyes: Weet niet eens of ik zelfs nog een response mag verwachten. Gaat wel vlotjes, vermits ik van de basisartikelen uiteindelijk weinig ben vergeten en ook weinig notes dien te maken. Hoop er vandaag al de bronze artikelen door te draaien, als de kerstmaaltijden mij niet al te loom maken natuurlijk ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      fold turn in die hand imo
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Jouw mening is uiteraard de juiste, en erg op prijs gesteld :)

HU met bettende villain zou ik mijn acties nog trachten te verdedigen op basis van reads, maar ik kan er daar niet vanuit gaan dat de andere villain zal folden. Hij zal daar niets callen dat ik beat. Bovendien maakt het spelen op basis van reads in deze hand de river een nog grotere fout. Ik moet stoppen met "als dit, dan misschien dat." Als mijn tante wielen had was ze misschien wel een bus :rolleyes:

De artikels gaan vlotjes, ook al kan ik mij niet langdurig erop concentreren. Bij een deel over continuation bets geeft men een paired board weer als een goede spot voor een cbet. Ik vind dit nogal raar. Goed, de kans dat villain iets heeft op een 9 5 5 board is klein, maar wat presenteer je hier in godsnaam? Ik denk dat veel villains je poging tot het representeren van een overpair niet zullen aanvaarden...

In ander nieuws heb ik wel mijn 3e ticket binnen op FTP voor het spelen van $26 KO MTTs :) Nog 2 minimum te gaan, dat moet echt wel lukken...
    • Duchesst
      Duchesst
      Bronze
      Hey Rev,

Jammer van je toernooitjes deze nacht en bedankt voor de kerstwensen.

Maar volgens mij speel je die laatste hand ongelofelijk fout.

Preflop en flop kan ik nog volgen.

Maar op de turn laat je door te checken duidelijk zien dat je niet de flush hebt gehit, dus zwakte. Dus het enige wat je nog kan representeren is een ace en dan nog een zwakke ook. Anders had je toch gebet voor protection? In deze situatie is het volgens mij dan ook niet meer rendabel om een halve pot bet te callen.

En op de river ben je me helemaal kwijt. Je zegt ik heb AA 99 en king kicker, wat volgens mij een enorme fout is. Ik denk namelijk dat je alleen een paar aces hebt de rest ligt namelijk op het board en kan je als gevolg niet tot jouw hand rekenen.
      Hier ben je duidelijk beat omdat je tegen een lage flush, een betere ace en voor die ene gek blijkbaar ook nog eens tegen een set kan zitten

Als ik het result niet had gezien had ik op de turn gedacht dat de villain een lage flush had gehad met suited connectors.

Just my 2 cents, probeer enkel te helpen.
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Hier ben je duidelijk beat omdat je tegen een lage flush, een betere ace en voor die ene gek blijkbaar ook nog eens tegen een set kan zitten

Betere Ace zou alleen AK (lijkt mij gezien zijn lijn (limp preflop/call drawheavy board)) erg onwaarschijnlijk) en A9 kunnen zijn.
    • LiquidCity
      LiquidCity
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Daar ben ik het mee eens. Maar nu hij éénmaal de turn heeft gecalld, kan hij de river nog folden?
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Hey Duchesst,

Je moet je zeker geen zorgen maken dat ik het verkeerd oppak hoor. Ik geef zelf al in mijn beginpost toe dat er nog veel werk is aan mijn basis. Alle commentaar en hulp zijn dan ook erg op prijs gesteld. Het doet mij enorm veel plezier dat er reactie is op mijn blog.

Toch zal ik nooit volledig zonder reads spelen, en zal ik die ook op bepaalde momenten verdedigen. Als we de hand standaard gaan spelen ben ik 100% akkoord met je commentaar. Met reads ben ik het voor het overgrote deel ook eens, maar niet volledig. Zoals jij zegt, dat hij een lage flush heeft, was absoluut niet het geval bij deze villain. Dit is geen misinterpretatie van mij, heeft gewoon met reads te maken. De river is uiteindelijk een ugly kaart voor mij, en ik zie dan, dom genoeg ineens wel op basis van de fundamenten en niet langer op basis van mijn reads, weinig handen die mij nog gaan beaten. Uiteraard geef ik je gelijk dat ik niet echt 2 pair heb. Maar dat is hetzelfde voor elke aas die villain heeft behalve A9 en AK, die hij anders zou gespeeld hebben.

Kijk, het grote probleem met deze hand is dat ik totaal niet consistent ben. Ik speel de hand niet-standaard op basis van mijn reads en dan, als ik via reads op de river zou moeten folden, ga ik ineens terug overschakelen naar de standaardmanier van denken? Kan echt niet hé, ik ben dan ook gestopt met mijn sessie achter deze hand.

@Vinmunt: op basis van reads had ik de river wel kunnen en moeten folden ja. Ik had hem immers op een K of 9 gezet op de flop, en ik zie hem een K eerder behind checken op de river na zijn mislukte poging op de turn. Maar dan nog ben ik akkoord met jullie dat ik de turn al had moeten folden. Reads of niet, er is nog een derde villain in het spel. Het is niet omdat die ene persoon crazy is en je een read op hem hebt dat je andere villains ook idioten zijn. Had een betere spot moeten zoeken om zijn geld het mijne te maken. Ik weet van mijzelf dat ik deze soort van handen puur EV beter niet speel, maar als ik echt nitty ga beginnen doen en enkel safe handen speel, dan leer ik het nooit. Mijn mindset is ondertussen ver genoeg gevorderd dat oefening voor mij van veel meer waarde is dan eventuele winst.

Allesinds hartelijk bedankt voor de reacties, het doet mij veel plezier :) Ik zal meestal wel akkoord zijn met de suggesties ook, maar neem het mij niet kwalijk dat dit niet steeds blindelings gebeurt. Kritisch nadenken >> zomaar aanvaarden. De hand was echter niet bedoeld om te tonen "kijk eens wat een pech ik heb", ik weet maar al te goed dat het op zijn best gesteld een marginale hand was, en dat het een teken was om de sessie te stoppen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Daar ben ik het mee eens. Maar nu hij éénmaal de turn heeft gecalld, kan hij de river nog folden?
      ja want je called om te splitten en villain weet ook dat elke ace split

groeten
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Artikels beginnen ondertussen van een beetje interessanter niveau te worden. Het is misschien niet slecht dat ik ze eens opnieuw moet doorlopen. Ze worden wel lang en lastig om snel door te nemen, maar ik merk dat ik er toch veel minder moeite mee heb om alles te absorberen dan vroeger.

Interessant vind ik deze hand:

Persoonlijk ben ik hier geneigd om te callen, maar ik veronderstel dat dit, zelf al bet de tegenstander maar half pot en je dus niet ongelofelijk veel goed moet zijn, fout is en ik hier te veel naar mijn eigen kaarten kijk zonder over de range van villain na te denken. Er zijn maar weinig handen die hier betten die je beat hebt. Een dubbele float is redelijk ondenkbaar.

Het is duidelijk dat het ook van de tegenstander afhangt, maar ik vraag mij af wat je standaard in volgende situatie doet, in een soortgelijke situatie waar villain op de river in position slechts 50% van de pot gaat betten maar er een A ligt in plaats van een K. Hier zie ik een 99-JJ of een lagere aas die niet volledig overtuigd is van de kracht van mijn hand wel al eens betten op de river.

Persoonlijk fold ik het voorbeeld na het lezen van het artikel, maar call ik nog altijd wanneer we ervan uitgaan dat er een A op tafel ligt in plaats van een K, ten minste op shorthanded (heb bitter weinig FR ervaring). Zou ik ook in die situatie moeten folden bij zo een relatieve kleine bet?

De puntjes van Pacific van eergisteren zijn binnengekomen. Het valt goed mee, ik zou voor nieuwjaar gemakkelijk silver moeten kunnen halen :)