Weekly Quiz NL - Ongeschreven wetten van de Short Stack Strategie (bronze)

• Xpload1989
      Xpload1989
      Bronze
      Heb je de Basic en Bronze artikelen van de Short Stack Strategie doorgelezen en begrepen, dan ga je gewapend met deze kennis en vol goede moed aan de tafels zitten. Als voorbeeldige Pokerstrateeg post je ook al snel je eerste gespeelde handen in het handbeoordelingsforum.

Daar merk je al snel dat handbeoordelaars soms met aspecten van de Short Stack Strategie naar voren komen die nergens in de artikelen beschreven staan. Dit zijn ongeschreven regels en richtlijnen, die je niet in de strategieartikelen tegen zult komen, maar wel de eerste kleine aanpassingen geven om jouw winrate te verhogen.

In deze quiz kun je zien of jij deze aanpassingen al in je spel kunt toepassen of dat je de beoordelingen van je handen nog eens wat gedetailleerder moet doornemen.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Veel succes met de quiz van deze week!

Vragen, opmerkingen ober deze quiz kun je in deze thread kwijt, en er is altijd ruimte voor leerzame discussies.

Heb je inhoudelijke feedback: bespreek dit dan hier
  • 28 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      succes met de eerste quiz van het jaar!
    • SirVandi
      SirVandi
      Bronze
      Kan je bij opgave 5 niet callen voor setvalue?
      Ik dacht dat dit kon vanaf 3 limpers...
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SirVandi
      Kan je bij opgave 5 niet callen voor setvalue?
      Ik dacht dat dit kon vanaf 3 limpers...
      Met pushen win je veel meer. Vaak genoeg pak je alleen al preflop de pot op en anders flip je vaak. Een set hit je maar 1 op de 6x volgens mij. En dan moet je nog value gaan krijgen. Veel minder +EV dus!

Ik vond alleen de Q8 hand een twijfel handje. Als je daar ga minbetten wordt je zo vaak gecallt. Dan moet je eigenlijk de turn doorbetten. Daarom zou ik hier voor of preflop raise kiezen of c/f all the way.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KeesAZ
      Ik vond alleen de Q8 hand een twijfel handje. Als je daar ga minbetten wordt je zo vaak gecallt. Dan moet je eigenlijk de turn doorbetten. Daarom zou ik hier voor of preflop raise kiezen of c/f all the way.
      Mee eens, vind het persoonlijk niet echt een goede vraag.
      De optie met "turn betten" is wat vaag, hangt een beetje af van de turncard. Daarnaast zou ik eigenlijk nooit 1/2pot betten daar, maar ach...

Heb dus ook niet de volle 100% gehaald :f_confused:
    • raymond20001
      raymond20001
      Bronze
      spelen voor setvalue op low stakes is niet aan te raden, de meeste spelers spelen tight passive.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black

Opgave 5:

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Stacks:
      UTG+1 10$
      UTG+2 10$
      MP1 10$
      MP2 10$
      Hero 2$
      CO 10$
      BU 10$
      SB 10$
      BB 10$

Preflop: Hero is MP3 with 8, 8
      UTG+1 calls $0,10, UTG+2 calls $0,10, MP1 calls $0,10, MP2 calls $0,10, Hero ??

Wat doe je?

Fold (3 Punten)
      Call (0 Punten)
      Raise naar 8 BB (0 Punten)
      Push (0 Punten)

Jouw antwoord Push (0 Punten)

Ook hier zit je tegen 4 limpers in positie. Je pusht hier dus alle handen die je volgens de SHC vanuit MP3 zou raisen direct all-in. Maar juist daar ligt nu het probleem. Je hebt hier 'slechts' twee achten vast en deze zijn vanuit MP3 nog te zwak om te raisen. Vanuit MP3 raise je alleen alle pairs vanaf twee negens en ook Aas Vrouw en beter. Alle andere handen leg je weg, aangezien er nog teveel tegenstanders na jou komen die met een betere hand kunnen zitten.

Had je echter wel een speelbare hand of zou je in de CO zitten, dan zou een direct push hier wel juist zijn. Echter komt in deze situatie alleen een fold ter sprake, zoals ook uit de SHC blijkt. Callen doe je hier natuurlijk ook niet, omdat je volgens de Short Stack Strategie speelt.

Je krijgt hier dus 3 punten voor antwoord a).

Ik vind echt niet dat je hier kan folden.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Het is een Basic/Bronze quiz dus helaas staat daar fold, ev-wise weten we wel beter :]
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      Alleen opdracht 12 fout , vond JJ iets te loose om te pushen QQ/AK+ gebruik ik maargoed.
    • DrPingu
      DrPingu
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door caroline29632

Das toch een duidelijke fold? Je krijt op zijn minst 3 callers met overcards en dan heb je ook nog
      diegene die met AA limpt utg.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Oorspronkelijk gepost door DrPingu
      Oorspronkelijk gepost door caroline29632

Das toch een duidelijke fold? Je krijt op zijn minst 3 callers met overcards en dan heb je ook nog
      diegene die met AA limpt utg.
      Niet mee eens. :P

Soms heeft iemand AA of een hoger PP. Maar echt niet vaak hoor.
      En echt veel callers krijg je niet, meestal 1 iemand die zen 55/A3 niet kan wegleggen. Het is NL10 he.
    • Joenaes
      Joenaes
      Black
      Limpe voor setvalue!
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Die 88 zou ik ook nooit folden, ik shove hem daar gewoon denk ik, dat was m'n andere fout naast die Q8 in freeplay ^.^
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Die 88 zou ik ook nooit folden, ik shove hem daar gewoon denk ik, dat was m'n andere fout naast die Q8 in freeplay ^.^
      idem. :D
    • aikikai
      aikikai
      Bronze
      Euhm...ik ga nog even verder met lezen enz.. 19 punten :rolleyes: :f_mad:
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      vind het toch af en toe maar betwijfelbare beslissingen hoor.
      De 88 limp ik ook in voor set value .

De JJ shoven over een 3bet omdat je denkt dat het een resteal is van de SB vind ik ook maar verantwoordbaar met reads. Das wel agressie van 2 spelers negeren zonder dat je reads hebt. En stel dat het idd een resteal is , dan zal dit nogsteeds met enigzinds een hand gebeuren. Denk dat je jezelf tochwel liever uit deze spot houd niet?
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      vind het toch af en toe maar betwijfelbare beslissingen hoor.
      De 88 limp ik ook in voor set value .

De JJ shoven over een 3bet omdat je denkt dat het een resteal is van de SB vind ik ook maar verantwoordbaar met reads. Das wel agressie van 2 spelers negeren zonder dat je reads hebt. En stel dat het idd een resteal is , dan zal dit nogsteeds met enigzinds een hand gebeuren. Denk dat je jezelf tochwel liever uit deze spot houd niet?
      Is toch een easy shove. Short stackers hebben al een resteal range van AJ+ 77+. Daar lig je al op voor.

Die 88 heb ik hierboven al behandeld.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      34/37

Opgave 5 is bs zoals al gezegd. Folden is daar echt totaal out of the question. Is toch op zen minst mee limpen voor set value, je gaat al naar een 6way flop of meer nog als CO, BU of SB nog mee inlimpen. Eigenlijk push ik daar ook gewoon, MP is wel 99+ in principe van wat ik mij herinner maar je kan hier regelmatig de pot zo oprapen en zelfs als je toch gecalled wordt door een of andere donk dan doet je hand het vaak niet super slecht.
    • duvel666
      duvel666
      Bronze
      88 is of call voor setvalue of push,
      persoonlijk push ik hem (afhankelijk van tafel)

Q8 staat gewoon geen juist antwoord bij, als je bet, bet je minstens de pot, halfpot bereik je niets dan je voor een probleem stellen
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Idd, altijd potbetten in limped pots.

Wie maakt die quizes eigenlijk? Die mag nog wel wat artikeltjes lezen. :D
    • 1
    • 2