0,5/0,10 ATs in CO

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      0,05/0,1 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.39 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:diamond: , T:diamond: . MP2 posts a blind of $0,05.
      3 folds, MP2 checks, MP3 folds, Hero raises, BU calls, SB folds, BB calls, MP2 folds.

Flop: (7,40 SB) K:diamond: , 9:club: , A:spade: (3 players)
      BB checks, Hero bets, BU calls, BB folds.

Turn: (4,70 BB) 2:diamond: (2 players)
      Hero bets, BU raises, Hero 3-bets, BU folds, Hero gets uncalled bet back..

3bet goed hier? of kan ik beter callen en hopen op een bet op river van villian? Ik lig hier vaak voor en heb de nut flush draw.

Final Pot: 10,70 BB
  • 6 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik vind het wel een goede 3-bet als hij redelijk agressief is, je hebt vaak de beste hand en hij kan dit raisen voor free showdown wat niet leuk zou zijn.

In het geval je niet de beste hand hebt heb je nog wel veel outs om die te krijgen.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Hoi Lurker en welkom in de FL-community!

Je kan hier ook alleen downcallen, omdat je in positie bent. Een Freeshowdownraise is niet mogelijk van BU, omdat hij out of positie is.

De line: c/c Flop, c/r Turn is hier een monster, bluff of semibluff (met de opgepikte Flushdraw). De 2 kan hem eigenlijk niet geholpen hebben (alleen met 22 of A2) Met Twopair of set wil je hier zeker 3-betten.

Met "alleen" TPGK (ook als je de Flushdraw erbij heeft) vind ik het hier beter om alleen te callen en improved de River te raisen. Jij moet ook niet protecten, omdat de andere bijna geen outs heeft met jouw Flushdraw.

Zo winnen wij het maximum van een bluff/semibluff en verliezen het minimum tegen een Monster.

Als Villain hier met any Ax, of any pair hier c/r Turn speelt, kan je best wel ook alleen de Turn callen, maar dan wel de River raisen.

Als je wel ziet, dat hij naar een 3-bet foldet, heet dit, dat je tegen hem ook bijv. een sterke draw kan 3-betten op zijn c/r voor Foldequity!

Ik zal ervan zeker een note maken!
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Bedank voor je uitleg.

Ik zie hier niet zozeer een monster, omdat hij preflop called. Misschien AQ, KJ of QJ maar AK, KK, AA zou hij waarschijnlijk geraised hebben.

De raise van hem op turn vond ik raar, misschien dat hij naar een straight met QJ drawed maar dan had hij waarschijnlijk op de flop al geraised. Ook tegen AQ lig ik achter, maar ik heb nog genoeg outs om te verbeteren. Als hij naar een flush drawed heb ik hem beat.

Ik had dus ook het idee dat ik oftewel hier value mis, of ik lig achter en ben afhankelijk van een ruiten op de river.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Hero is hier OOP hoor...

Villain speelt call flop/raise turn, en ik denk niet dat hij op deze limiet een FreeSD raise maakt. Ik zou de raise callen en ui op de river c/c doen.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ah, da's waar. Hero is OOP :P

Ik zie hier toch geen 3-bet. Jouw kicker is niet super-sterk en je kan best wel tegen 2-pair, set (99) spelen. Ook als je outs voor jouw Flushdraw hebt, ga je value missen, als je hier 3-bet, omdat dan een betere hand vaak capped.

Gewoon de Raise callen, en de River c/c als je niet improved.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      bedankt jongens, ik zal dit soort situaties in de gaten gaan houden.