0,5/0,10 9Ts in BB

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      0,05/0,1 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.39 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 9:club: , T:club:
      2 folds, MP2 calls, 2 folds, BU calls, SB calls, Hero checks.

Flop: (4,00 SB) 8:spade: , 7:club: , 4:diamond: (4 players)
      SB checks, Hero bets, MP2 calls, BU calls, SB calls.

OESD, dus ik bet, board is ongevaarlijk.

Turn: (4,00 BB) 6:club: (4 players)
      SB checks, Hero bets, MP2 raises, 2 folds, Hero calls.

ik hit de nut straight, met een draw naar (straight) flush, MP2 speelt redelijk tight, en zet hem op een set gezien de raise of een een bluff. Is call hier te voorzichtig?

River: (8,00 BB) 4:heart: (2 players)
      Hero bets, MP2 raises, Hero 3-bets, MP2 caps, Hero calls.

Deze kaart bevalt me niet, als hij en set heeft, hit hij een FH, misschien zelfs quads. achteraf gezien had ik hier beter kunnen callen? of is 3bet correct? Ik verwacht een cap.

Final Pot: 16,00 BB
  • 6 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Natuurlijk is de turn te voorzichtig :P , je hebt de nuts --> Bet/raise/3-bet/cap, zoveel mogelijk bets erin krijgen wanneer je voor ligt!

Ik weet niet of je hier kunt 3-betten, maar ik zou het wel doen als hij niet superpassive is. Hij kan ook gewoon een 5 op de turn raisen, omdat het logisch is dat hij daar de beste hand zou hebben. Na de cap speel je vaak tegen tegen een FH ja, maar je kunt niet folden met nut straight.
    • henne007
      henne007
      Bronze
      turn: je zegt zelf da je de nuts hebt. waarom 3-bet je dan niet??
      river niet zeker. maar misschien is gewoon call beter. of ik ben te weak, kan ook
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      af en toe ben ik nog te voorzichtig, dat geef ik toe, villian was een degelijke speler die al een paar keer check/raised met sterke handen. Deze hand speel ik helemaal verkeerd op turn en op de river...

ik had op turn moeten betten en river moeten callen, niet andersom :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hier wil je toch juist gecheckraised worden met de nuts? Wanneer hij een goede hand heeft zul je juist meer geld eraan verdienen.

Op de river is je hand lang niet zo sterk meer als op de turn, waarom dan wel 3-betten?
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Jouw analyse is heel goed Lurker! Alleen heb je in het spel precies op Turn en River "omgedraait" gespeeld, als je ook zelf zegd.

Jij moet dus de Turn 3-betten met de Nuts!

Als MP2 tight is, b/c ik de River. Als hij een Fish is, cap ik de River, omdat hij hier vaak gewoon op de 5 zit!
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ja, dit soort fouten maak ik vaker, soms ben ik te voorzichtig als ik waarschijnlijk voorlig en ga ik raisen als er een kaart komt die ik liever niet had gezien. Dit ga ik beter in de gaten houden.