0,1/0,2FL KQs

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Titan Poker Fulton 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button Button ($8.92)
      SB ($3.85)
      BB [color:#C00000]Hero ($4.64)[/color]
      UTG [color:#C00000]UTG ($1.89)[/color]
      UTG+1 ($8.07)
      MP MP ($2.90)
      CO-1 ($4)
      CO ($1.41)

Preflop: Hero is in the BB with K :spade: Q :spade:
      UTG calls 0.10, 1 fold, MP calls 0.10, CO-1 checks, 1 fold, Button calls 0.10, 1 fold, Hero raises to 0.20, UTG calls 0.10, MP calls 0.10, 1 fold, Button calls 0.10.

Flop (1.05) T :heart: J :spade: 6 :heart:
      Hero bets 0.10, UTG calls 0.10, 2 folds.

Turn (1.25) Q :diamond:
      Hero bets 0.20, UTG calls 0.20.

River (1.65) 3 :heart:
      Hero checks, UTG checks

---
      Straight draw op de flop, maar bet je uit positie? Maak ik me niet sterker dan ik ben?
  • 5 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Preflop zou je ook kunnen checken tegen zoveel, maar de raise ik ook goed, want KQs speelt goed in een multiway hand, en je krijgt ook nog fold-equity (ze denken dat je een hele sterke hand hebt, en zullen bij bepaalde boards sneller folden).

Flop zeker betten! Je hebt een OESD, en met 4 man is het puur op equity al goed. Verder zou het er heel raar uitzien als je plotseling checkt na pre-flop zoveel sterkte te hebben laten zien.

Turn goed.

River value-bet! Vrees niet het ergste! De kans dat hij twee harten heeft is klein. Dit soort gemiste valuebets kosten je op termijn heel veel. Een raise moet je hier zelfs callen, want de pot is groot (11:1) en hij zou kunnen bluffen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Je laatste punt is wel belangrijk. Zit zeker een leak bij mij, omdat toch ergens wat twijfel in de hand kruipt. Maar hoe ga je om met een reraise op de river in deze hand? Uitrekenen hoe vaak hij bluft lukt op dit level met deze spelers (en mijn huidige spelpeil) niet; gebruik ook geen stats...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je hebt hier top pair 2nd kicker, je mist je draw wel maar dit is bijna net zo goed omdat je gewoon het beste pair hebt. Een draw die arrived betekent zeker niet dat hij die gehit heeft, en zeker tegen de loose tegenstanders op deze limieten is het belangrijk dat je je made hands goed valuebet, ze callen toch wel. Maar dat valuebetten kost veel tijd, ik heb redelijk veel gespeeld en nu krijg ik pas het gevoel dat ik echt weet waarom ik valuebet en wanneer het wel en niet kan, gewoon blijven oefenen dus :)

Wanneer je hier geraised wordt zijn er een paar dingen belangrijk:
      - De sterkte van je hand, je hand is hier op dit board nog redelijk sterk omdat je beste pair hebt.
      - De grootte van de pot, wanneer hij je bet raiset is de pot ~11 big bets, en je moet er nog 1 callen om de showdown te zien. Wanneer je 1 op de 12 keer wint is dit al een goede call.
      - Het board, de laatste kaart hier complete wel de flushdraw, maar een straightdraw met Kx ofzo heeft wel gemist, het board is ook redelijk scary waardoor hij misschien denkt dat hij jou kan laten folden met een raise.
      - Welke tegenstander is het, wanneer je weet dat hij heel passief is en nooit blufft kun je veel eerder folden dan wanneer je tegen een maniac speelt.

Hier is je hand wel goed genoeg om 1 op de 12 keer te winnen na een raise, je moet er dus niet vanuitgaan dat je de hand vaak wint als je callt, maar dat is ook niet nodig.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      preflop: prima
      flop:prima
      turn:prima

Op de river zou ik hier betten, meestal heb je gewoon de beste hand. Als hij je reraised heeft hij vaak een flush (zie verhaal Yoghi), maar dan nog moet je callen.

Waarschijnlijk heeft villain hier gewoon een J ofzo
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ja, alles al gezegd: Valuebet op de River (zij callen any pair down). En b/c of b/f afhankelijk van jouw read, maar tegen unknown altijd b/c.